رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر داد:

ممانعت برخی کشورهای اروپایی از انتقال مواد ضدعفونی به ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: متأسفانه برخی از کشورهای خبیث اروپایی علی‌رغم اینکه تفاهم‌نامه با آنها به امضا رسیده بود و در حال انتقال انتقال مواد به کشور بودیم جلوی آن را گرفتند.

ممانعت برخی کشورهای اروپایی از انتقال مواد ضدعفونی به ایران

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم افتتاح خط تولید مدیاماسک نانو، بهره‌برداری از خط تولید لباس ایزوله بیمارستانی برای مقابله با بیماری کرونا، بهره‌برداری از خط تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی کننده دست و صورت و سطوح بیمارستانی، بهره‌برداری از خط تولید انواع مواد ضدعفونی کننده عمومی و سطوح و همچنین افتتاح خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز با کمپرسور بومی سازی شده و دستگاه بای‌پپ اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده روزانه 76 هزار ماسک نانو، N95 تولید انواع ژل و مواد ضدعفونی کننده با ظرفیت 60 هزار لیتر تولید روزانه 60 هزار دست لباس ایزوله بیمارستانی برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا، ستاد پشتیبانی مبارزه با این بیماری در ستاد اجرای فرمان حضرت امام تشکیل شد و همه امکانات برای مقابله با این ویروس را تجمیع و بسیج کرده‌ایم.

مخبر تصریح کرد: با توجه به عرضه و تقاضای انجام شده در بازار برای تأمین مواد ضدعفونی کننده و همچنین لوازم بهداشتی، ستاد اجرایی فرمان امام تمهیداتی را در این حوزه پیش‌بینی کرده است تا نسبت به تولید ماسک و موادهای مورد نیاز اقدامات لازم صورت بگیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور و نیاز به وسایل بهداشتی و همچنین مواد ضدعفونی کننده بلافاصله واردات این مواد را انجام دادیم ولی متأسفانه برخی از کشورهای خبیث اروپایی علی‌رغم اینکه تفاهم‌نامه با آنها به امضا رسیده بود و در حال انتقال انتقال مواد به کشور بودیم جلوی آن را گرفتند.

وی افزود: با همه این شرایط تلاش خواهیم کرد طی هفته آینده مشکل عرضه و تقاضا در بازار کشور برای مواد مورد نیاز ضدعفونی کننده و بهداشتی را حل کنیم و تا یکماه آینده در این حوزه نه تنها به خودکفایی خواهیم رسید بلکه صادرات این محصولات را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد. هم اکنون یک جوان کردستانی توانسته است در کارخانه خود روزانه 60 هزار دست لباس پزشکی بدوزد علاوه بر آنکه برخی از کارخانجات تولید ماسک و محول‌های ضدعفونی طی چند روز آینده راه‌اندازی خواهند شد و با تلاشهای صورت گرفته امروز روزانه 60 هزار لیتر مواد ضدعفونی به ظرفیت تولید کشور افزوده شده است.

مخبر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) افتتاح خط تولید دستگاه اکسیژن‌ساز با کمپرسور بومی سازی شده است که این مسئله قبلا در انحصار آمریکا بود ولی امروزه توسط شرکتهای دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: یکی از موضوعاتی که روزهای اخیر با آن روبرو بودیم احتکار مواد ضدعفونی کننده و ماسک توسط برخی از زالوصفت‌ها بوده است که تلاش خواهیم کرد بازار از این مواد اشباع شده و دیگر نیازی به این کالاهای احتکار شده نباشد.

وی در پایان گفت: این تهدید فرصتی شده است تا کشور در این شرایط به خودکفایی برسد و در آینده بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ایرانی
    0

    اخه چقددروغ میگید کشورهای خارجی برا این که خودشون گرفتار نشن حاضر برای ما که صادرکننده بیماری هستیم هر کاری بکنن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      الان شما حاضری ماسک بدید به کشورهای دیگه!! "خب بیسواد اونا الان بیشتر از ما احتیاج دارن و نمیدن

  • دروغگو
    0

    راه اندازی هر خط تولید با احتساب مطالعه و نصب ماشین الات و ساخت و ساز خیلی کارت درست باشه خوشبینانه یکسال زمان میبره مگر از قبل کاراش رو انجام داده باشی از اونجایی که ما اصلا دروغ نمیگیم پس از قبل میدونستیم که قراره چی بشه که چی تولید کنیم

  • م.حسن زاده
    0

    چرا اینکارو میکنن ؟ مسولیت شما در قبال این کار کشورهای دیگه دنیا چیه ؟ اولین بار هم که نیست آخرین بار هم نخواهد بود

  • بردیا
    0

    آخی مگر شما توانایی تولید مواد ضد عفونی کننده وماسک را هم ندارید که کشور های اروپایی خبیث نمی گذارند. پس چی شد هر روز که در خبرها گوینده خبر می گفت امروز دانشمندان ما برای اولین بار در جهان موفق به تولید داروی ضد سرطان و تقویت سلولهای بنیادین با استفاده از دانش نانو تکنولوژی شدندو...... این اخبار چرت همه مردم عادی از حفظ بلدند از بس تکرار کردید.ها چی شد.؟ نمی گذارند .الهی خیر نبینند ننه

  • حسین
    0

    میشه از کشورهای اروپای نامببرید

  • ناشناس
    0

    شما که گفتید نیازی ندارید همه مواد و تجهیزات مورد نیاز رو میتونید تولید کنید.نتیجه اینکه گفته پیشین کذب بوده.از طرفی به هیچ عنوان سازمان بهداشت جهانی چنین اجازه ای به هیچ کشوری نمیده.چرا اسامی رو اعلام نمیکنید؟همه کشورها مثل شما نیستن که شب تا صبح برای سایرین آرزوی مرگ و نیستی کنن و پرچم آتیش بزنن.این دفعه از کی میخواهید انتقام بگیرید؟کرونا؟ جز خباثت و نیرنگ و دروغ کاری ازتون بر نمیاد.

  • محمدی
    0

    تحریم دارو که دروغ نیست دوست غربگرا.

  • امید
    0

    خیلی پررویی نمیتونن حتی مواد ضد عفونی و ماسک رو تولید کنن میان میگن چند انبار احتکار ماسک و غیره پیدا کردیم چقدر دروغ میگید بسه میگن خونه نشین شید خوب لامصب چه تمهیداتی برا خونه نشین شدن مردم دیدید قسط برق اب گاز و پول یک لقمه نان از کجا بیاریم مرسی از مسولین همیشه در صحنه خسته نباشید

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    حاج اقا. همین دوشنبه کلی بهتون محموله دادن. چرا اینقد شعر میگی اخه

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      نگهداشتن براى ازما بهترون .چون ميخوان به مردم ندهند.

    • حسین
      0

      خود کشورهای اروپایی الان لنک ماسک هستن قیمت ش تو آمازون رو ببینی! بعد بیان به ما ماسک بدن! مهربون ما الان نیاز به 200 میلیون ماسک داریم با 100 هزارتا ماسک فلان کشور که کار حل نمیشه اینا شو و نمایشه

  • دلباز یاسوج
    0

    ســـود تو وارداته البته تکنولوژی تهیه ماسک و موادضدعفونی خیلی پیچده هستش!!!

  • هم وطن
    0

    قبلا تو اخبار سراسری هر روز حد اقل یک خبر در مورد خودکفایی در صنعت داشتید. چی شده ؟ چیزی دیگه نمونده که بگید؟ فکر کنم به خود کفایی کامل رسیدیم. میدونم که نمی خواهید بگید. رسیدیم. آره رسیدیم.جون من بگو که خودکفا شدیم. مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل.... مرگ بر دروغگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها