چگونه در ایام تعطیلات نوروز در خانه بمانیم؟/ چند راهکار برای دیوانه نشدن در خانه

در روز تعطیل از بررسی ایمیل ها، خبرها، بررسی پیغام های کاری و ... خودداری کنید. اگر این کار را فقط در زمان خوردن صبحانه انجام می دهید، آن را هم در روز تعطیل ترک کنید.

چگونه در ایام تعطیلات نوروز در خانه بمانیم؟/ چند راهکار برای دیوانه نشدن در خانه

به گزارش خبر فوری ، شاید رنگ و بوی تعطیلات نوروز 1399 با ورود ویروس کرونا به داخل کشورمان کمی تفاوت داشته باشد. ویروس نوظهور چینی باعث شده که بسیاری بالاجبار قرنطینه شده و اکثریت مردم تعطیلات را در خانه بمانند. شاید این امر برای بسیاری سخت باشد. با این حال، چاره ای نیست. بهتر است به جای ناراحتی به فکر گذران مناسب تعطیلات در خانه باشیم.

در این گزارش سعی داریم توصیه‌هایی در مورد چگونگی گذران ایام تعطیلات در شرایط قرنطینه خانگی داشته باشیم. توصیه‌های ما به دو دسته تقسیم می‌شود: اموری که نباید انجام شوند و کارهایی که بهتر است انجام شوند.

این کارها را انجام ندهید

اگر می‌خواهید در ایام تعطیلات کلافه نشوید و زمان خوشی را با خانواده در خانه بگذرانید، اقدامات زیر را انجام ندهید:

بررسی پیغام های کاری

در روز تعطیل از بررسی ایمیل ها، خبرها، بررسی پیغام های کاری و ... خودداری کنید. اگر این کار را فقط در زمان خوردن صبحانه انجام می دهید، آن را هم در روز تعطیل ترک کنید.

خوردن غذای حاضری

حتی اگر مجرد هستید و حوصله درست کردن غذا در طول هفته را ندارید، این روزها غذای حاضری نخورید.

صحبت کاری

بهتر است اصلا تلفن همراه تان را خاموش کرده یا فقط به پیغام ها و تماس های غیر کاری پاسخ بدهید. حتی درگیر گپ و گفت درباره کار هم نشوید؛ چون به سرعت غرق تان خواهد کرد.

دیرخوابیدن ممنوع

یک اتفاقی که معمولا در ایام تعطیلی رخ می‌دهد، تبدیل شدن به "جغد شب" است. یعنی افراد تا دیروقت بیدار بوده و از آن طرف تا به اصطلاح لنگ ظهر می‌خوابند. این اتفاق به جز اینکه موجب اتلاف وقت می‌شود باعث می‌شود روز را با کسلی و بی حالی آغاز کنیم.

تا دیروقت کار کردن

اگر برای گردش و تفریح و دورهمی در روز تعطیل شب زنده داری کنید، مشکلی نیست. به این دلیل که باید روان شما این رهایی را تجربه کند تا بتواند بیاساید اما نباید شب تعطیل برای انجام کار بیدار بمانید.

کارهایی که بهتر است انجام دهید

برای گذران ایام شاد در تعطیلات نوروز بهتر است فعالیتهای زیر انجام شود:

دوستان و خانواده خود را مجازی ببینید

درست است که ترجیح شما بر تنهایی و گذراندن اوقات فراغت در خانه است، اما پیشنهاد می‌شود که در روزهای عید به صورت مجازی به دیدار اعضای خانواده‌تان رفته و با آنها صحبت کنید.

بازی کنید

در مدت کوتاه تعطیلات به سراغ کارهایی بروید که مدت‌ها قصد انجامش را داشتید، اما یا فراغتش را پیدا نمی‌کردید یا حوصله‌اش را نداشتید. مثلا قبل از تعطیلات برای خود پازلی بخرید و برنامه بریزید که آن پازل را در تعطیلات، تمام و آن را قاب کنید تا هر وقت چشم‌تان به آن افتاد، ببینید که این تلاش، نتیجه روزهای تعطیلات است. انواع بازی های فردی و جمعی می‌تواند به حال شما در خانه کمک کند.

فیلم ببینید

اگر اهل دیدنِ فیلم هم باشید، احتمالا آرشیوی از فیلم‌های جدیدی دارید که موفق به دیدنش نشده‌اید. پس فرصت را غنیمت بدانید. برای خودت ذرت درست کنید، جلوی دستگاه پخش دراز بکشید و تا زمانی که خسته نشدید، به تماشا کردن ادامه بدهید.

کتاب بخوانید

اگر عادت به کتاب‌خوانی داشته باشید، تعطیلات را به‌عنوان گنجِ فرصتی می‌دانید که می‌توانید بی‌وقفه کتاب بخوانید. اگر هم تا الان به سراغ کتاب نرفته‌اید، تعطیلات، فرصت خوبی برای آشنایی با این دوست خوب و ارزشمند است.

اگر دل‌تان می‌خواهد از این تعطیلات استفاده کنید و عادت کتاب‌خوانی را در خودتان پرورش دهید با کتاب‌های کم‌حجم و مرتبط با کار و علاقه‌تان شروع کنید. با جست‌وجو در اینترنت می‌توانید فهرستی از کتاب‌‌های مرتبط با علاقه یا حوزه کاری‌تان بیابید و در تعطیلات عید با خواندن آن‌ها با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از خواندن کتاب لذت ببرید و هم مهارت‌های فردی و شغلی خود را توسعه بدهید.

حتما به خودتان استراحت بدهید

توصیه می‌شود که یک فعالیت یا کار را بی‌وقفه انجام ندهید. حتی اگر پای پلی استیشن نشسته اید، باز یک تنفس به خود بدهید. اگر می‌توانید ساعتی را در حیاط یا بالکن یا کنار پنجره بگذرانید؛ چای مصرف کنید و بعد از استراحت ذهن و جسم خود به فعالیت خود برگردید.

ورزش کردن را از یاد نبرید

شاید مهمترین توصیه در مورد گذران ایام تعطیلات در منزل، ورزش کردن است. روزی حداقل نیم ساعت ورزش کردن در ابتدای صبح می‌تواند شما را سرحال نگه دارد. توصیه می‌شود از نرمشهای سبک و ورزشهای کششی که در خانه قابل انجام شدن است استفاده کنید.

چت کردن با دوستان

دوستانی که مدتها است آنها را ندیده اید، همکلاسی ها، بچه محلهای قدیمی و دوستان دبیرستانی. همه کسانی که مدتها است آنها را ندیده اید. از شبکه های اجتماعی برای ارتباط برقرار کردن و سلام و احوال پرسی از آنها استفاده کنید. برقراری ارتباط با یک دوست قدیمی تاثیر بسیار مثبتی بر شرایط یک فرد می‌گذارد.

بنویسید

شاید این توصیه کمی عجیب و سخت باشد اما نوشتن انسان را با دنیای جدیدی آشنا می‌کند. اگر دست به قلم هستید که هیچ؛ اما اگر نیستید شروع به نوشتن خاطرات خود به زبان ساده بکنید. مطمئن باشید آرام آرام قلم به دست شده و صفحات را پر می‌کنید.

به جز این راهکارها، روشهای بسیاری وجود دارد که می‌توان ایم تعطیلات را در خانه گذراند. شما نیز راهکارهای خود را به ما معرفی کنید.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها