وزیر بهداشت دولت خاتمی:

باید از روز اول قم را قرنطینه می‌کردند/ عدد و رقم‌ها درست نیست

نایب رییس مجلس گفت: من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند.

باید از روز اول قم را قرنطینه می‌کردند/ عدد و رقم‌ها درست نیست

مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی و نایب رییس کنونی مجلس می‌گوید که کرونا شوخی گرفته شده ست و باید بسیار جدی‌تر با آن برخورد کرد. او از لزوم برقراری جدی قرنطینه سخن گفته و ضمن انتقاد از عدم قرنطینه‌ی قم، به وزارت بهداشت توصیه می‌کند که دستوری، قاطع و نظامی با این ویروس برخورد شود و اگر هم به برنامه‌ی و گوشزدهای وزارتخانه عمل نمی‌شود اما برای اتمام حجت بایداین مسائل را اعلام کند.

از سوی دیگر این نماینده‌ی مجلس با توجه به برخی انتقادات از انجام تست کرونای تعدادی از نمایندگان، درحالیکه بسیاری از مردم عادی چنین امکانی ندارند، می‌گوید که این حرف علمی نیست و در این مورد توضیحاتی ارائه می‌دهد.

پزشکیان درباره‌ی قرنطینه‌ی قم گفت: من اگر جای وزارتخانه بودم روز اول قم را قرنطینه می‌کردم و اجازه نمی‌دادم بیرون بروند.؛ اگر هم قبول نمی‌کردند الان که این مشکلات پیش آمده می‌گفتم ما تکلیف‌مان این بود که به شما بگوییم، شما قبول نکردید و حالا تاوانش را هم بدهید. چون بالاخره این بیماری شوخی‌بردار نیست که ما اینگونه با آن برخورد می‌کنیم. مدام می‌گوییم که نترسید و ما می‌جنگیم! بنظر من باید کسی که گرفتار است قرنطینه شود، با کسانی که در ارتباط بوده قرنطینه شوند، تا دیگران را آلوده نکند.

من خودم مهم نیستم و می‌گویم که نمی‌ترسم، ولی من با کاری که دارم می‌کنم ۱۰ نفر دیگر را گرفتار می‌کنم، گناه آنها چیست؟ اینکه کشور را ۱۵ روز تعطیل می‌کردند بهتر از این بود که الان کلا تعطیل شود. الان بیمارستان‌ها برای مریض‌ها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد. اقتصاد و همه‌چیز مملکت را هم بنظر من بهم خواهد ریخت؛ مگر اینکه بصورت جدی و نظامی با آن برخورد کنند، شوخی بردار نیست. ۱۵ روز مملکت را تعطیل می‌کردند، مثل عید که ۲۰ روز تعطیل است، چه می‌شد؟ ولی متاسفانه نکردند و این گرفتاری در اکثر استان‌ها پیدا شده است. بحث ویروس و بیماری‌های واگیر شوخی بردار نیست؛ ما متاسفانه با آن جدی برخورد کردیم.

پزشکیان در پاسخ به اینکه «اما همه‌ی کشورها تعطیل نکردند»، گفت: آن شهری که گرفتار بود را تعطیل کردند؛ ما تعطیل نکردیم و همه‌ی شهرهای‌مان را آلوده کردیم؛ در صورتیکه اگر آن کار را اول می‌کردیم، دیگر همه‌ی کشور را اینگونه آلوده نمی‌کردند.

این نماینده‌ی تبریز در مجلس، در مورد آمار و ارقام این بیماری باتوجه به اینکه خود پزشک است، گفت: عدد و رقم‌ها واقعی نیست، چون یک تعداد از این بیماران اصلا علامت ندارند که ما تست کنیم؛ ۹۵ نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰ نفر اینقدر نفر آدم مرده، درحالیکه از ۱۰۰ نفر نیست؛ شاید از ۱۰ هزار دو درصدش مرده باشد.

عدد و رقم‌ها واقعی نیست، چون یک تعداد از این بیماران اصلا علامت ندارند که ما تست کنیم؛ ۹۵ نفر را پیدا می‌کنیم و دو نفر می‌میرند، بعد هم می‌گوییم از ۱۰۰ نفر اینقدر نفر آدم مرده، درحالیکه از ۱۰۰ نفر نیست؛ شاید از ۱۰ هزار دو درصدش مرده باشد

اینکه اینقدر می‌میرند و اینها می‌گویند ما این تعداد را پیدا کردیم، نباید این تعداد باشد و آمار بهم نمی‌خواند. بعضی از اینها علامت ندارند یا یک سرماخوردگی است و نمی‌آیند و یا تست نمی‌کنیم و متوجه نمی‌شویم.

پزشکیان درباره‌ی آماری که امیرآبادی برای قم اعلام کردو با واکنش روبرو شد، در پاسخ به اینکه آیا روی حساب و کتابی بود، گفت: نه، در بیمارستان الان آمار دارند و می‌گویند تعداد بیشتری می‌گیرند، راست هم می‌گویند. و حالا این تعداد مرگی که هست و اینکه آیا از این بیماری است یا نه قابل بحث است؛ چون ما آمار نداریم نمی‌توانیم بگوییم که اینطور هست یا نه. وزارت بهداشت راست می‌گوید که آمارش اینقدر است، اما این آمار تمام آنهایی نیستند که گرفتارند؛ چون آمار آنها را نمی‌تواند داشته باشد و تست‌شان را نگرفته. ما خیلی‌ها را نشناختیم و تست نکردیم اما مریض هم هستند. نماینده‌ها را آمدند تست گرفتند و تازه از آن تعدادی که تست دادند و خیلی کم هستند، تعدادی‌شان الان گرفتارند؛ ۵-۶ نفرشان حسابی گرفتارند.

البته خانم دکتر آقاپور می‌گفتند که تعداد دیگری هم را هم زدند. من آمار ندارم اما به هرحال مجلسی که همه ظاهرا سالم بودند و همینجوری تست داده‌اند، الان تعداد قابل توجهی‌شان مثبت است؛ در جامعه هم وضعیت همین است و فقط تست نداده‎اند، اگر تست می‌دادند آنهاهم مثبت می‌شدند. با این مسئله باید جدی برخورد کرد که ما شوخی گرفته‌ایم. باید نظامی با همه جا برخورد کنند و قرنطینه کنند. می‌گویند «من دلم نمی‌خواهد فلان کار را بکنم»، مگر به خواست من و شماست؟ مثلا من بگویم که من خودکشی می‌کنم -که نمی‌توانم بگویم- اما با رفتارم تعداد زیادی را آلوده می‌کنم. آیا من حق چنین کاری را دارم؟ در نتیجه سیستم نباید اجازه دهد که اینها در جامعه بگردند، اما ما اجازه می‌دهیم که اینها در جامعه بگردند، اجازه می‌دهیم مسافرت کنند؛ دیگرانی که الان جای دیگری هستند چه گناهی دارند که اینها می‌روند و آلوده‌شان می‌کنند.

پزشکیان در پاسخ به اینکه «انتقادی برای تست دادن نمایندگان درحالی که مردم عادی چنین امکانی را ندارند مطرح است، این نقد را وارد می‌دانید؟» گفت: آنها که ارتباطات متعدد مردمی دارند احتمال اینکه گرفتار باشند خیلی بیشتر از آدمی است که مغازه‌دار است، کارمند اداره است و مراجعات اداری دارد؛ نمایندگان با همه‌ی اقشار در تمامی سطوح ارتباط دارند. معلوم است اینها در ریسک بالاتری هستند و در نتیجه اگر قرار به گرفتن تست است باید از آنهایی بگیرند که مشکوک‌اند. مثلا یک کارمند معمولی و حتی یک خبرنگار آنقدر در معرض نیست که یک نماینده هست. نماینده با انواع و اقسام آدم‌ها سروکار دارد، کسی مریض است و می‌آید می‌گوید مریضم و بستری‌ام نمی‌کنند،معتاد است وکارمند است و… بخصوص در این انتخابات هم اینهمه مراوده داشتند، اگرنه چطور این تعداد گرفتار شدند؟ اگر با آمار نماینده‌ها که گرفتارند، باقی مردم هم گرفتار باشند، معنی‌اش این است که در این مملکت چندین میلیون نفر باید درگیر باشند. اینگونه است؟ نه! چون نماینده‌ها در معرض گرفتاری بیشتری قرار دارند تا مردم عادی؛ تست هم همین را نشان داد دیگر. کسی که در معرض و در خطر است باید آزمایش دهد و نه کسی که در خطر نیست.

من اصلا تست ندادم، اما احتمال اینکه من مثبت باشم بیشتر از این است که مثلا خواهر یا بردارم مثبت باشند. این حرف‌ها زیاد علمی نیست. آنچه علمی است این است که ما نباید اجازه دهیم اینها راحت در خیابان‌ها بچرخند؛ ولی ما اینکار را نکردیم. ما قم را قرنطینه نکردیم؛ همین الان هم باید کسانی که بیمار شدند، خانواده‌شان و خودشان را قرنطینه کنیم تا بعد از رفع خطر. این بنفع مملکت و آنهاست. سپاه و ارتش و بسیج باید بسیج شوند؛ ماسک هم اگر لازم است باید آنها که در خط‌‌ند برخورد کنند، نه اینکه در این مملکت به همه ماسک دهیم، ماسک که مشکلی را حل نمی‌کند؛ گرفتاری‌ها شکل دیگری است. ما جدی برخورد نمی‌کنیم.

من با وزارت بهداشت صحبت کردم و گفتم باید با این مسئله بصورت کاملا قاطع، دستوری و نظامی برخورد کرد. نیروهای نظامی باید بیایند وسط، این باور من است و اگر نیایند روز به روز مشکلات کشور بیشتر خواهد شد. باید چنان بیایند که هرکسی -هرکه می‌خواهد باشد- تخلف کند. چون اگر مثلا من تخلف کنم ۱۰ نفر دیگر را گرفتار می‌کنم. من حق ندارم به خیابان بیایم ومردم را آلوده کنم، هرکسی گرفتار است مثل بمبی است که در خیابان می‌گردند. عین این است که ما اجازه دادیم کسی که مسلح است و می‌خواهد مردم را بزند در خیابان بگردد. کرونا اینگونه است، کسی که حامل ویروس است معنی‌اش این است که وقتی در خیابان می‌گردد انگار افراد دیگر را هم با تیر می‌زند. نباید اجازه دهیم این کار را بکنند، هرکسی که می‌خواهد باشد؛ این قاعده‌ی برخورد با این بیماری است.

او در پاسخ به اینکه این کارها دست وزارت بهداشت نیست، گفت: اعلام کند، اگر گوش نداند و فردا مشکلی پیش آمد بگوید که من حرفم را زدم؛ یعنی ممکن است گوش ندهند اما بگوید که من گفتم و شما گوش ندادید.

الان کادر پزشکی دارند فداکاری می‌کنند واقعا، در ریسکی قرار گرفتند که گناهش با اینها نبوده و بخاطر عدم سیاستگذاری صحیح الان اینها افتاده‌اند در خطر و مجبورند با هرکسی که این ویروس را دارد بنشینند کنار هم و درمان‌شان کنند. و نقدر هم امکانات نیست و چون نیست ممکن است پزشک یا پرستاری به بیماری بخواهد کمک کند و جان خودش را به خطر بیندازد؛ گناه اینها به گردن کیست؟ اوضاعی درست کردیم! وقتی غیرعلمی برخورد نکنیم اوضاع همین است که می‌بینیم.

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • ایرانی
    0

    مردمی که در حالت عادی هم چتری بر سر نداشتند ببین چگونه خونه خراب شدند این دیگه باصطلاح سیمای علی عسکری گفته ضد انقلاب نیست.

  • ایران
    0

    بله در شهر ما رفسنجان طلبه های رفسنجانی مقیم قم با خا نواده از ترس بیماری بعد از چندین سال برگشتن ودر روستا زندگی میکنند چه کسی تضمین میکند که اینها ناقل بیماری نیستند. اگر قم قرنطینه می شد اینها نمی توانستند بیایند . شما سراسر کشور را همینطور حساب کن. فقط این جماعت شرشان به مردم می رسد کی باشه از دستشون راحت بشیم. وزیر بهداشت می گفت مردم ما اینقدر فهیم هستند که نیازی به قرنطینه نیست . این افراد با فهم وبا فرهنگ که خودشان را برتر از همه میدوننداینقدر پرو هم هستند که صله رحم را هم در این شرایط به جا می آورند.بیچاره مردم

    نظرات شما -
    • رفسنجان دربست
      0

      دیگه دیرشد برادرم شهرما هم گرفتارررر شد.!!!ارزوی سلامتی واسه مردمان کشورم هرکجا که هستید

  • جعفر
    0

    اقای پزشیکان متوجهید چی میگید این رییس دولت منتخب خودتونه وخودتون مهر تایید بروزراش تو مجلس زدید حالا بااین حرفها که برعلیهشون میزید چه دردی ازمردم دوا میکنید. (وجدان کجاس)

  • مریم
    0

    جناب پزشکیان، شما درست میفرمایید. بایستی از ابتدا قم را قرنطینه می کردند. ولی حالا نشده. نمیشه هی نبش قبر کرد و گذشته رو به پیش کشید. لطفا اینقدر نمک به زخم مردم نپاشید. در مورد اعداد و ارقام هم، کجای دنیا همین قدر صداقت ایران رو داره که ما نداریم؟؟ واقعا باعث تاسفه. اگر مسئول این موارد شما و امثال شما بودید عمرا کسی جرات نقد داشت.

  • ایرانی
    0

    اقای وزیر اسبق و نماینده با کفایت فعلی!!! الان جای نرخ تعیین کردن نیست.بجای باید و نباید ها همکاری کنید.همیشه درموقع بیداری خوابید و در وقت خواب بیدار. خجالت بکشید از این همه انتقاد بیجا بی محل...

  • fghj876
    0

    جناب پزشکیان جوری داره نطق میفرماید که انگار خودش از مسئولان این مملکت نیست و اوضاع بهداشتی و سلامتی مملکت دستپخت خودشون نیست. جناب پزشکیان شما کارنامه درخشانی در وزارت بهداشت نداشتید و هیچ شق القمری نکردید. حالا هم بیرون گود نشسته اید و دارید مردم شهرهای مختلف کشور رو به جون هم میندازید. گند کارهای عجیب نمایندگان بالا اومده و حالا فرصتی برای مظلوم نمایی پیدا کردند این جماعت. به جای اینکه کمک حال وزارت بهداشت باشید و به وزارت صمت بابت توزیع مناسب اقلام بهداشتی فشار بیارید اومدید جلوی دوربین که مردم شهرها رو به جون هم بندازید و مظلوم نمایی کنید تا کسی سراغی ازتون نگیره

  • دلباز یاسوج
    0

    از روی تعصب نمیگم، هرچه آدم بزرگ به درد بخور بودند زمان خاتمی آمدند و رفتن و معلوم نیست این ها کجا فرار کردند یا فراری اشان دادند، آدم های باسواد،بزرگمنش،جوانمرد و دلی بزرگ و وسعت دیدی داشتند عجیب.

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      ضمن احترام؛ ولی به واقع اینطور نبود که میفرمایید. خود خاتمی بنده ی خدا مشکل داشت چه برسه به کابینه و متعلقات دولتش.

    • ناشناس
      0

      واقعا که .‌‌‌‌‌‌‌‌‌یکیشون هم خود خاتمی ...برو بگرد بیارشون پای کار ...آدم شناس

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب متخصصین به قرنطینه اعتقاد ندارند اقای نماینده بهتر نیست هر کسی توی تخصص خودش حرف بزنه

  • علی فاتح
    0

    دکترپزشکیان این صحیح است شهری که الودگی ویروسی داردقرنطینه شود.تا شهرهای دیگرازسرایت درامان بمانند.ولی شما طوری صحبت کردید مثل اینکه طرف دوست داشته بیمار بشود وجان خود وخانواده اش رابه مخاطره اندازد.ازصحبت شما اینطوربرداشت می شود انگارباید مبتلایان راتیرباران کرد .درحال حاضربااین امکانات اندک همه ملت تا جایی که می توانند رعایت می کنند.چراشما نمایندگان خصوصا نمایندگان پزشک جهت تهیه لوازم پزشکی وضدعفونی کننده های ابتدایی به وزارت بهداشت یاری نمی رسانید.تا اینکه وزیربهداشت فریاد می زند واستمداد میطلبد و میگوید حتی وزارت صمت حرفهایش باعمل یکی نیست .وصحبت های رفع مسئولیتی می کنند.مگرحساس ترازاین موقعیت کنونی وجود دارد.مادرزمان جنگ به این اندازه مشکل لوازم پزشکی نداشتیم .برای اینکه داروخانه های بیمارستانی ودانشگاهی به بخش خصولتی واگذارنشده بود.شرکت سهامی دارویی کل کشور وجود داشت ودرکنار آن هلال احمر وهیات امنای ارزی وزارت مکمل بودند. ونظارت کاملا دولتی وحساب شده وجدی بود.کسی جرئت نداشت لوازم پزشکی احتکار کند.زیرادارو ولوازم پزشکی ازطریق شرکت های پخش وشرکت سهامی دارو وهلال احمر میبایست به داروخانه ها توزیع می شد.اگریک مغازه دارویافروشنده یک سرنگ توزیع می کرد مجرم بود.وباید جواب پس می داد.چگونه است .که الان افرادی تمام تولیدات دستکش جراحی یایکبارمصرف رایکجا خریداری می کنند وبرای سود جویی آنرااحتکارمی کنند .وجان انسانها برایشان ارزشی ندارد.درزمان واگذاری واحدهایی ازبیمارستانهای دولتی به خصولتی ها عده ای فریا می زدند اینکاررانکنید.واصرارداشتند.که حاکمیتی اداره شود برای همین حوادث بود.وزارت بهداشت نیز مانندنیروهای مسلح میبایست حاکمیتی اداره شود دززمان دفاع مقدس هم این دو نیرو مکمل یکدیگربودند.امید است این بیماری هرچه سریعتر بیاری خداوند وتلاش جهادگران عرصه سلامت بزودی ریشه کن شود.ومابتوانیم دست آورد مهمی درجهان برای بشریت داشته باشیم.ودرآینده برنامه ریزی وتصمیم گیری صحیح تری درحوزه بهداشت ودرمان داشته باشیم.وهمچنین بیماران دیالیزی بعلت اینکه بخش دیالیزبیمارستانهای به خصوصی واگذارشده بامشکل مواجه نگردند.

  • بسیجی
    0

    پزشکیان یک پزشک معاند ومخالف زندگی مردم است وحدف از قرنطینه قم بستن اماکن مذهبی است که با گرفتن پول حرف مفت زدن از سعودی ملت ایران وشهر مقدس قم رازیر سؤال می‌برد وگرنه باید دولتی که تاجر سعودی وخانم چینی اش به کشور برای ورود کرونا وسود کلان احتکار آوردند وشما مجلسیهای بی عرضه قرنطینه کند کشور خود قرنطینه است

  • ع
    0

    آقاجان شما عوام نیستید که اینطور صحبت می کنید شما را اکثرا رئیس مجلس دیده ایم مضافا حامی پرو پا قرص دولت تدبیر و امید اکنون باید پاسخگوی خسارت مادی و معنوی به ملت و کشور طی ۷ سال گذشته باشید کرونا را بهانه نفرمایید و درراستای فرار از پاسخگویی ملت را درگیر نکنید انشاالله بزودی اهل بیت عصمت و طهارت منتقم این رفتار خواهند بود منتظر باشید..

  • حامد خان
    0

    من کرونا بگیرم ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰نفر رو الوده میکنم.علی برکت الله

    نظرات شما -
    • پزشک سهمیه ای
      0

      افرین. مثل خودمی.بیا باهم کار کنیم

  • ناشناس
    0

    تمهیدات باید از زمانی که در چین این اتفاق افتاد پیش بینی میشد..الان هم خدا به کارکنان بهداشت سلامتی بده که پای کارند .. آقای پزشکیان شما پیشنهاد میدادی و پای پیشنهاد ت محکم می ایستادی حالا دیگه این حرفها دردی از کرونا درمان نمیکنه

  • مردم
    0

    بجای این حرفها طائب را محاکمه کنید

  • شاهین
    0

    خدا قوت،شماها همیشه دیر میفهمید،چون دنبال منافع خودتون هستید.وزیر محترم کشور که رسما اعلام کرد با پیشنهادعقب انداختن انتخابات در قم موافقت نکردم،الان جوابی داره به مردم بده؟بی شرفها میفهمیدن که ما در معرض خطریم و تمام لوازم بهداشتی را احتکار کردند،ولی مسولین بی لیاقت خواب بودند،شد مثل زمان جنگ،پرستاران و پزشکان و دیکر عزیزان با غیرت دارند از جونشون مایه میذارند.من سیاسی نیستم و کاری هم ندارم که به چه دلیل کسی زندان بوده،ولی ببینید جناب رییسی با چه سرعتی زندانیان را مساعدت نمودند،لطفا کسانی که لوازم بهداشتی را احتکار کردند سر میدان شهر به دار مجازات بیاویزید.اینها جنایتکارند.

  • قلی
    0

    اگه این مرحله را رد کنیم ونمیریم به فینال می ریم همراه با دایناسورها

  • حسام
    0

    آقای پزشکان عزیز،قرنطینه برای زمانی بود که ویروس در ووهان بود ونیاز بود که ما هرگونه مراوده را با چین قطع میکردیم.ولی دوستان شما بدون هیچگونه تعهدی نسبت به این کشور و مردم ان برای بدست آوردن دل دیگران و پول بیشتر ما را در این چاه انداختند.در هر صورت الان دیگر کار از کار گذشته واین خاک باز هم خون میخواهد.وچه خوب که اینبار همه باهم هستیم.وچه بد برای آنها که...

    نظرات شما -
    • پزشک سهمیه ای
      0

      برو سایت فرودگاههای چین رو چک کن.ببین هر روز به سمت ایران پرواز هست هنوزم

  • ایلیاشاکرمی
    0

    چرابایدقرنطینه به اماایابکشه چراباقدرت حرف نمی زنیداین ویروس ازشما مردتره چون گدافقیرنمیکنه به خداقسم اگه دست بعضی ازمسولین بودهدیه اش میکردبه فقرا

  • مهدی رضائی
    0

    آقای پزشکیان که نماینده شهربزرگ تبریزونائب رئیس اول مجلس هستن بیشتربرای تصمیم سازی موثرن تامردم و.....

  • محسن
    0

    نماینده عزیز چه عجب بیدار شدی ببین اگر مصلحت نیست بخواب قم قبل از انتخابات باید قرنطینه میشد اما مصلحت نبود ۵۵ پرواز ماهان انجام داد به کشور عامل ویروس مصلحت بود . جان حضرت زهرا بس کنید حکومت و صندلی را با جان مردم حفظ نکنید .

    نظرات شما -
    • ک
      0

      آخه شما که همین جور نشسته ای و فتوا میدی میشه بگویی چگونه دویست هزار گردشگر چینی همین الان در ترکیه هستند ولی آمار می دهند که کرونا نداریم؟؟ اینکه می فرمایید قبل از انتخابات باید قرنطینه می کردن میشه بفرمایید قرنطینه را شما در منزل خودت هم نمی توانی انجام بدهی بعد در یک شهر بزرگ می خواهی قرنطینه راه بیاندازید؟؟ واقعا این پزشکیان با این چرندیات که می گوید نشان داد اهل فکر هم نیست . در مورد کرونا الان کره و ایتالیا از ایران جلوتر هستند و بقیه هم مطمئن باشید که مبتلا زیاد دارند ولی هم یک جا مثل ایران هر کسی به خودش اجازه نمی دهد همینطور بی حساب و کتاب حرف مفت بزند

  • مهران
    0

    لطفا از بالا به مردم نگاه نکنید هرگز البته گفته اند :خلایق هرچه لایق جناب شما اون موقع کجا بودید ،در ساحل کدام کشور که الان افاضات میفرمایید

  • آریایی
    0

    شروع ویروس کرونا از قم ؛ یک پیام خیلی مهم برای مردم ایران و دنیا بود .

    نظرات شما -
    • قمی
      0

      بزک نمیر بهار میاد کمبوزه وخیار میاد علفا دراز دراز میاد

  • غفاری
    0

    با این اظهارات خیلی خوب دیده می شوید جناب پزشکیان !!! خیلی متاسفم براتون !!

  • کاربر ناشناس
    0

    ی عده هم کم شه به نفعه یارانه نمیگیرن حمایت بنزین اگه تحت پوششی بودند خلاصه جمعیت کم به نفع اونهاست

  • کاربر ناشناس
    0

    به بقیه شهرها هم برد نشون که بیماری پیشرفت کنه این مطلبا رو مردم که مینویسند

  • قم
    0

    مسئولین شماها کرونا رو اوردین قم ملت قم از شماها متنفرن

  • للل
    0

    منم کورانا بگرم هزاران نفر را الوده میکنم

  • شهرام حمزه لو
    0

    بادرود،بنده فقط یک سوالی برام پیش اومد :چرا اشخاصی همانندمسعودپزشکیان و محمودصادقی که دراین شرایط که همه کشورهای دنیا برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده اند،مدام با اظهارات تفرقه افکنانه سعی در تشویش اذهان عمومی دارند و اینچنین افراد ذلت طلبی که هر از گاهی با مصاحبه هایی جنجالی خود،آگاهانه آب در آسیاب دشمنان وجودی ایران میریزندو به رسانه های معاند،بهانه ایی برای جنجال سازی میدهند چرا با اینان برخورد قهری نمیشود نان نظام را میخورند،خوش رقصی شان برای دیگران است،امیدوارم در مجلس یازدهم نمایندگان اقتدارگرا اینگونه افراد ذلت طلب‌را در نطفه خفه کنن،،ایران عزیزما ۳۰۰سال است که با کمک این افراد ،به دست غربیها درفشار است،که اگر اینها نبودند استعمار موفق نبود،،به امید سرافرازی ایران

  • فدای رهبر
    0

    می شه شما نظر ندید اگر حرف نزنی نمی گن لالی

  • عبدالمهدی عبدالهی
    0

    دوستان. هموطنان. عزیزان. ما راه را گم کرده ایم رعایت بهداشت و اصول ایمنی هم درست است و هم ضروری اما باور کنید ما اعتقاداتمان ضعیف شده . ما مسلمانیم و معتقدیم همه چیز در قلمرو قدرت خداست و تسلیم قدرت اوست اگر واقعا به سمت خداوند برگردیم او دعایمان را اجابت میکند و هر شر و بدی را از ما دفع میکند من این را میگویم و انکس که باید بپذیرد می پذیرد من یکی را میشناسم که چندروز به این بیماری مبتلا شد و با توسل به حضرت معصومه سلام الله علیه شفا پیدا کرد و باز هم میگویم این اعتقاد مغایر با رعایت اصول بهداشتی نیست و هر چیز در جای خودش لازم و ضروری است

  • سجاد
    0

    نوش دارو بعد مرگ سهراب باید اول لجن میزدید در هواپیمائی ماهان تا از این موقعیت برای جیب گشاد وشکم سیری نا پذیرش سوءاستفاده نمیکرد هواپیما اوکراینی هم که افتاد گردن سپاه درحقیقت اصل به خاطر سبکسری ونفهمی وطمع شرکت هواپیمایی بود خاک برسرتون که ایران تو عمر چند هزار ساله ش همچین تدبیر وامیدی هایی ندیده بود

  • ههههه
    0

    تو برو متوسل بشو به معصومه تاکرونا نگیری آقا / بابا این حرفا مال ۵۰۰شال پیشه چی میگی/ اگه اینجور بود که قمی ها نمیگرفتن دست ازین قصه ها بردارید

  • محمدرضا علی رحیمی
    0

    خدا پدر مادرت رحمت کنه یک حرف درست ازدهن کسی در نیامد رو منطق وحساب کتاب باشه!!! دقیقاً با استان کرمان همین کارا کردن ما در رفسنجان هیچ مشکلی نداشتیم تا اینکه یکجا یک مسافر از قم امده همه نرفتارشدن یکی هم از قم برگشت شهر رفسنجان!العا بخاطره این دونفر،کل مردم رفسنجان درمشکل هستند!!!ما اینجا فقط یک بیمارستان تخصصی داریم واسه همه ی مردم العا هرکس هرمشکلی داشت در بیمارستان العا کورناهم بهش اضافه شده!!چرا مردم باید تاوان بی کفایتی مسئولین بدن?

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    اقا بورس لوازم یدکی لباسشویی کجاست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها