کرونا، ترمز قیمت بلیت هواپیما را کشید

کاهش تقاضای سفر به دنبال شیوع کروناویروس،  ارزانی بلیت هواپیما را به همراه داشته است.

کرونا، ترمز قیمت بلیت هواپیما را کشید

طی ۱۰ روز گذشته شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کار ها و بخش های مختلف اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد . یکی از حوزه هایی که به شدت متاثر از این بیماری شده ، بخش حمل و نقل است به گونه ای که طی چند روز گذشته تقاضا برای مسافرت های داخلی و خارجی در همه بخش های ریلی، جاده ای و هوایی کاهش یافته و این کاهش تقاضا به خصوص در بخش هوایی کاهش قیمت بلیت ها به دنبال داشته است.


با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و تعیین آن بر اساس دستورالعمل تعیین شده، بلیت هواپیما در ایام پیک مسافرت همواره با قیمت های نجومی به مسافران عرضه می شد و ایرلاین‌ها و واسطه‌های فروش بلیت هم به بهانه افزایش نرخ دلار و ارزی بودن هزینه‌های پرواز بیشترین افزایش قیمت‌ها را اعمال می کردند .

اما این روزها شاهدیم با وجود روند صعودی نرخ ارز، بلیت هواپیما به دلیل کاهش بی سابقه مسافرت های هوایی به قیمت کمتر از نرخ مصوب رسیده است .

برای مثال اکنون قیمت بلیت پرواز تهران - مشهد هواپیمایی «آتا» برای فردا مبلغ ۱۷۷ هزار تومان به فروش می‌رود؛ این درحالی است که در نرخ‌گذاری انجمن شرکت های هواپیمایی کف بلیت مشهد برای تهرانی‌ها ۲۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

برای همین تاریخ و در همین مسیر مسافران می‌توانند بلیت تهران - مشهد را از سه ایرلاین زاگرس، قشم ایر و ایران ایر بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان تهیه کنند.

بر این اساس در جدول زیر حدود قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف در مقایسه با کف و سقف قیمتی آن آمده است:

قیمت بلیت هواپیما

انتهای پیام/

منبع: اعتماد آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها