درگیری پلیس یونان با مهاجران آواره در مرز ترکیه

هزاران مهاجر که در مرز ترکیه-یونان گیر افتاده‌اند، امروز (شنبه) با نیروهای پلیس یونان درگیر شدند.

درگیری پلیس یونان با مهاجران آواره در مرز ترکیه

نیروهای پلیس یونان به طرف مهاجرانی که در یک گذرگاه مرزی در استان ادیرنه واقع در غرب ترکیه تجمع کرده‌ بودند گاز اشک‌آور شلیک کردند و برخی از مهاجران نیز در واکنش به طرف آنها سنگ پرتاب کردند.

این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که یونان به دنبال اطلاعیه ترکیه در حال تقویت مرزهای خود است؛ ترکیه اعلام کرده که به دنبال کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه در شمال سوریه دیگر مانع آوارگان و پناهجویان برای عبور از مرز و مهاجرت به طرف اروپا نمی شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز متعهد شد تا به آوارگان و پناهجویان اجازه بدهد تا از ترکیه به اروپا سفر کنند؛ ترکیه‌ای که به گفته وی دیگر به موج‌های جدید آوارگان سوری رسیدگی نخواهد کرد.

مجارستان نیز در واکنش به این مساله مرز جنوبی خود را تقویت کرده است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت: پس از آنکه اردوغان به من اطلاع داد که ترکیه دیگر مانع مهاجرت آوارگان و پناهجویان به اروپا نمی‌شود، مجارستان تدابیر حفاظتی و امنیتی مرز خود را تقویت کرده است.

دفتر مطبوعات دولت مجارستان در بیانیه‌ای گفت: در جریان تماس تلفنی روز جمعه حول محور مهاجرت و درگیری‌های کنونی در سوریه، اردغان به اوربان اطلاع داد که در حال حاضر فشار زیادی بر ترکیه وارد است و آنها دیگر نمی‌توانند مانع سیل مهاجران شوند.

پس از آنکه یکی از مقامات ترکیه در واکنش به تشدید درگیری‌ها در سوریه به دنبال کشته شدن سربازان ترکیه‌ای اعلام کرد که مرزها باز هستند، آوارگان در ترکیه به طرف مرزهای اروپایی هجوم بردند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا تاکید کرد که ترکیه هیچ اطلاعیه رسمی درخصوص تغییر در سیاست‌های مرزی‌اش را به آنها ابلاغ نکرده است.

به دنبال تهدید ترکیه برای باز کردن مرزش، یونان و بلغارستان که هر دو همسایگان ترکیه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند متعهد شدند تا هیچ مهاجری را نپذیرند و مرزهای خود را تقویت کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها