۱۳ توصیه برای پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها

رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مشاغلی همچون نانوایی که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروری است؛ با رعایت چند نکته بهداشتی در نانوایی‌ها می‌توان اطمینان از سلامت نان را افزایش داد.

۱۳ توصیه برای پیشگیری از کرونا در نانوایی‌ها

اصلی ترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید، رعایت بهداشت فردی توسط تمامی افراد جامعه است؛ تمامی افراد در هر موقعیت اجتماعی می توانند با رعایت نکات ساده بهداشتی نقشی بسیار مهم در جلوگیری از شیوع این ویروس داشته باشند.

بر این اساس مهمترین نکات بهداشتی ضروری در نانوایی‌ها، به شرح زیر است:

۱- آگاهی کارکنان نانوایی از علائم شایع ویروس کرونا ( تب، سرفه خشک و تنگی نفس) بسیار ضروری است.

۲- افراد شاغل در نانوایی در صورت داشتن علائم ابتلا هرگز نباید به محل کار خود مراجعه کنند.

۳- از ورود افراد متفرقه به داخل کارگاه نانوایی باید خودداری شود.

۴- در نانوایی ها یک فروشنده صرفا برای اخذ وجه باید به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

۵- تا حد امکان باید از تبادل پول نقد خودداری شود.

۶- نانواها از ماسک و کلاه مناسب استفاده کنند.

۷- شست و شوی مکرر دست نانواها هر نیم ساعت یکبار ضروری است.

۸- تمامی تجهیزات نانوایی و سطوحی که نان روی آن قرار می‌گیرد به صورت روزانه و قبل از شروع کار ضدعفونی و گندزدایی شود.

۹- کلیه کارکنان نانوایی باید هر روز به حمام بروند و حداقل یکبار در روز لباس خود را تعویض کنند.

۱۰- با توجه به ازدحام جمعیت و تشکیل صف‌های نانوایی مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در غیراین صورت، نانواها، باید مردم را آگاه کند که فاصله را رعایت کنند.

۱۱- اگر از رعایت اصول بهداشتی مطمئن نیستید از نان‌های بسته بندی صنعتی استفاده کنید.

۱۲-اگر در خود علائم بیماری را حس می کنید هرگز برای خرید نان به نانوایی نروید.

۱۳- از دست زدن به نان مشتریان دیگر خودداری کنید.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • زهرا
    0

    باسلام من یک کارگرساده دررستورانم بهداشت بخاطرکرونادوهفته رستوران راتعطیل اعلام کرده این دوهفته راچه کارکنم خرج بچه هامو ازکجادربیارم آیابایدازاونایی که واردایران شدندبگیرم لطفا جوابگو باشید

  • مجید
    0

    عزیز من چه کسی رعایت میکنه اخه؟؟؟ این حرفا چیه میزنید؟؟ کدوم کارگر زحمت کش نانوایی این کارو میکنه اخه؟؟؟ همه این نظرات در حد شعاره و عملی امکان پذیر نیست. چرا قرنطینه نمیکنید اخه؟؟؟ با کی لجبازی میکنه اونی که میگه قرنطینه نه.خواهشن اونی که میگه قرنطینه نه تا اخرش وایسه و همه چیو به گردن بگیره وقتی کل کشور درگیر شد .چین قرنطینه کرد که حداقل بقیه شهرهاش به فعالیتشون ادامه بدند و اقتصادش فلج نشه . ولی ما با این وضعی که پیش میریم کل ایرانو داریم در گیر میکنیم. یه ضرب المثل ساده میگه از ۵ نفر بزار سه تاشون مریض بشوند ولی دو تاشون که سالمند جور اون سه نفرو میکشند. ولی شما با قرنطینه نکردن دارید همه رو درگیر میکنید . خواهشن تا دیر نشده قرنطینه کنید تا کل کشور درگیر نشده.

    نظرات شما -
    • خان عمو
      0

      عجب ضرب المثلی !

  • مجید
    0

    این ۱۳ مورد مربوط به کجاست؟؟؟؟؟ اونی که این نظراتو میده کجا زندگی میکنه؟؟؟ بابا ما خودمون برا ضد عفونی تو خونه الکل نداریم اون نانوایی از کجا بیاره اخه. خبر فوری خواهشن بزار نظرات منعکس شه . چیز بدی نیست که منعکس نمیکنی

  • ایمان
    0

    همین یساعت پیش رفتم‌نونوایی،با همون دستی ک پول میگرفت نون میداد،بعد نونایی ک پخته بود رو میکرد تو پلاستیک پرس میکرد میشد بسته ای،ترجیح دادم ارد بخرم خودم تو خونه درست کنم ک هم بیرون نرم دیگ برای نون هم جونم بخطر نیفته با این نونواها

  • امیر
    0

    اگه تخلف دیدیم با چه نهادی باید تماس بگیریم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها