حال خوب مقابل کرونای بد/ چند فیلم و سریال، بازی و کتاب پیشنهادی برای روزهای کرونایی

حال که به خاطر کرونا، بسیاری از ما خانه‌نشین شده‌ایم، باید به این نکته توجه کنیم که چطور در خانه حوصله‌مان سر نرود و در عین حال بتوانیم حال‌مان را خوب و کمی از این استرس و اضطراب‌مان کم کنیم.

حال خوب مقابل کرونای بد/ چند فیلم و سریال، بازی و کتاب پیشنهادی برای روزهای کرونایی

در این روزهایی که بحث ویروس کرونا جو جامعه را تحت تأثیر قرار داده و جدا از تعطیلی مراکز آموزشی که دانش‌آموزان و دانشجویان را ناخواسته خانه‌نشین کرده است، گروهی از افراد هم خودخواسته در خانه مانده‌اند. به همین دلیل این که چطور در خانه حوصله‌مان سر نرود و در عین حال بتوانیم حال‌مان را خوب و کمی از این استرس و اضطراب‌مان کم کنیم بحث مورد توجهی است.

در ادامه یک بسته پیشنهادی مختصر و در عین حال مفید و سرگرم‌کننده تهیه کرده‌ایم که با توجه به علاقه ها و سلیقه‌های متفاوت، حتما دست‌کم یکی از موارد آن برای هر فرد خانواده کاربرد خواهد داشت و مورد توجه قرار خواهد گرفت. ضمن این که آرزو می‌کنیم این ویروس به زودی ریشه‌کن و حال جسمی و روحی همه هموطنان‌مان در این شب و روزهای آخر سال بهتر شود، توصیه می‌کنیم موارد بهداشتی اعلام شده را رعایت کنید و کمتر خود را در معرض خبرهای دلهره‌آور قرار دهید. از بودن در کنار اعضای خانواده و محیط صمیمی خانه هم غافل نشوید.


بازی‌های تلگرامی
مناسب برای همه سنین
قیمت: رایگان

یک دسته از بازی‌های آنلاین، بازی‌هایی هستند که در پیام‌رسان‌های اینترنتی در دسترس هستند. در این‌جا چند بازی در پیام رسان تلگرام را به شما معرفی می‌کنیم. مزیت این بازی‌ها این است که به جز به صورت انفرادی، می‌توان با چند نفر دوست و آشنا هم آن‌ها را انجام داد و علاوه بر این که سر خودتان گرم می‌شود، در گروه‌های دوستانه و فامیلی هم می‌توانید حال دیگران را خوب کنید.

روش کار به این صورت است: ابتدا باید ربات gamee @ را فعال کنید. کافی است این آیدی را در تلگرام جست‌وجو کنید و وارد آن شوید. پس از آغاز به کار ربات یا همان start، فهرستی از عملکردها و بازی‌های موجود در این ربات ظاهر می‌شود.

در بخش «دسته» می‌توانید نوع بازی مد نظر خود را از قبیل ورزشی، پازل، اکشن، ریلکس، فوری و... انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک بازی شانسی یا برترین بازی‌های این ربات را در فهرست انتخاب کنید و سپس نوع بازی «انفرادی» یا «یافتن دوستان» را برگزینید. مزیت دیگر این ربات بخش «رکورد شما» است که می‌توانید با مراجعه به آن بخش، رکوردهای خود در هر بازی را ببینید و ارتقا دهید.سه بازی برتر این ربات عبارت اند:

* Space Traveler که یک بازی ماجرایی است و در فضا انجام می‌شود.

* بازی بعدی Neon Blaster است که در دسته بندی تفننی قرار می‌گیرد و شبیه بازی‌های قدیمی است که باید اهداف متحرک را شکار کنید.

* بازی سوم هم Speed Driver است که مخصوص عاشقان بازی‌های ماشین سواری است.

مجموعه داستان‌ لاتاری، چخوف و داستانهای دیگر

مناسب برای بزرگ سالان
قیمت: 33هزار و 500 تومان


اگر ممکن است صبحانه کوفته‎تبریزی بخورید، ناهار کله‎‏پاچه بزنید و شب‎ها هم کره و مربا میل کنید، این‎روزها می‎توانید به هر کتابی که بهتان پیشنهاد می‎شود، اطمینان کنید. در غیر این‎صورت به کتابی که می‎خواهیم بهتان پیشنهاد کنیم، اعتماد کنید. کتاب‎ها را باید مثل غذاها، سر وقت خودشان مصرف کرد وگرنه کار دست آدم می‎دهند. حالا که استرس به جان‎‌مان افتاده‎است، هیچ‎چیز مثل یک مجموعه داستانِ حسابی حال‎مان را جا نمی‎آورد؛ «لاتاری، چخوف و داستانهای دیگر»، خیلی خوب از پس این کار برمی‎آید. شش داستان از هفت اثر این مجموعه را آمریکایی‎ها نوشته‎اند؛ ریموند کارور، جان آپدایک، آن تایلر و... . آن یکی داستان هم کارِ «کازوئو ایشی‎گورو»است که نویسنده ژاپنی‎تبار خوش‎نامی است. کتاب، کمتر از 200 صفحه است؛ این را بگذارید کنارِ خوش‎خوان و روان بودن داستان‎ها تا خیال‎تان راحت شود که نه حوصله‎تان سر خواهدرفت و نه تمرکز زیادی از شما گرفته‎ می‎شود. کافی است چند دقیقه گوشی را کنار بگذارید و صدای خبر تلویزیون را ببندید تا راحت، دو سه ساعتی در دنیای داستان جاگیر شوید. موافقیم که طرح جلد باید گیرا، حرفه‎ای و متناسب با محتوای اثر باشد ولی استثنائا این یک‎بار را بی‎خیال اصول و بایدها شوید. زشتی طرح جلد را به فوق‎العاده بودن داستان‎ها و خوبیِ خودتان و قلم مترجم، جعفرخان مدرس صادقی، ببخشید. بعضی کتاب‎فروشی‎ها این‎روزها مرام و معرفت خرج کرده‎اند و پیک رایگان گذاشته‎اند؛ تلفن را بردارید، «لاتاری، چخوف و داستان‎های دیگر» را برای خودتان و عزیزان‎تان سفارش بدهید و ترجیحا با داستان محبوب ما، «آن میلر دیگر» شروع کنید تا هوشمندیِ «توبیاس ولف»، نمک‎گیرتان کند و کتاب از دست‎تان نیفتد.

سریال چیزهای عجیب(اتفاقات عجیب)
مناسب برای 12 سال به‌بالا
شبکه نمایش خانگی، تلویزیون های اینترنتی

سریال «چیزهای عجیب» یکی از محبوب‌ترین سریال‌های چند سال اخیر دنیاست که برای مخاطب نوجوان ساخته شد اما از همان فصل اول مخاطبان بزرگ سال را هم همراه کرد و فصل به فصل بهتر شد. این سریال که سه فصلش تولید و در شبکه نمایش خانگی و سامانه‌های مجازی انتشار فیلم مثل فیلیمو و نماوا و... با دوبله خوبی عرضه شده است در هر فصل یک داستان مستقل دارد. هر فصل بین 8 و 9 قسمت دارد و داستان چند نوجوان دوست داشتنی است که با گم شدن یکی از آن‌ها، درگیر یک ماجرای عجیب می‌شوند. ماجرا در چند دهه قبل و در شهر کوچکی در آمریکا می‌گذرد. پسری به‌نام ویل بایرز گم می‌شود و دقیقاً همان شب دختر عجیبی به‌نام اِلِون در شهر پیدا می‌شود که قدرت‌های منحصربه‌فردی دارد. مادر و رفقای ویل به همراه کلانتر شهر در جست‌وجوی او هستند اما یک سازمان مخوف می‌خواهد مانع از تلاش آن‌ها شود. در این بین اِلِون پرده از رازهای بزرگی برمی‌دارد. «چیزهای عجیب» یکی از محصولات نتفلیکس است که سرمایه‌گذاری زیادی روی آن شده و به دلیل فضای شاد و مفرح و گره‌های داستانی جذابش مخاطب را همراه می‌کند. سریال در عین‌حال که شیرین است گاهی ترسناک و فانتزی هم می‌شود. پیرنگ اصلی حول موضوع جهان‌های موازی و آزمایش‌های غیررسمی قدرت‌های بزرگ برای تصاحب نیروهای تاریک شکل گرفته است. اگر از علاقه‌مندان به فیلم «ئی تی» یا سریال‌هایی مثل «دارک» هستید این سریال جذاب را می‌توانید در کنار خانواده بدون هیچ نگرانی از محتوای خشن و غیرآموزنده تماشا کنید و لذت ببرید. یکی از نکات منفی این سریال اعتیادآور بودن آن است. همه کسانی‌که سریال را دیدند و دو سه قسمت اول را صبر کردند با روشن شدن موتور قصه دیگر نمی‌توانستند بی‌خیالش شوند اما حالا که این‌روزها وقت زیادی داریم می‌توانیم از تماشای آن لذت ببریم.

کتاب صوتی حرمسرای قذافی
مناسب برای بزرگ سالان
قیمت: بین 6 تا 15 هزارتومان

روزهای پیش رو بیشتر در خانه هستیم و فرصت هست تا از پنجره کتاب‌ها دنیا را ببینیم و بهتر بشناسیم. کتاب «حرمسرای قذافی» یک کتاب تکان‌دهنده است که خواندن یا شنیدنش به هر کسی توصیه نمی‌شود. آنیک کوژان روزنامه‌نگار مشهور فرانسوی در روزهای آغاز انقلاب لیبی به این کشور سفر می‌کند در جست‌وجوی یک داستان مهم، داستان زنانی که در کنار قذافی دیده می‌شدند و تا آن روزها عنوان بادیگارد به آن‌ها اطلاق می‌شد. آنیک در جست‌وجوهایش ثریا را پیدا می‌کند. دختری که در 15 سالگی حین بازدید قذافی از مدرسه‌اش توجه دیکتاتور لیبی را جلب می‌کند و به ناچار مجبور می‌شود در باب العزیزیه یعنی خانه قذافی به عنوان یک برده جنسی زندگی کند. کل کتاب روایت ثریا از شکنجه جسمی و روحی زنانی مثل خودش در حرمسرای قذافی است. آنیک کوژان تلاش کرده در مقدمه روی مستند بودن کتاب تاکید کند. داستان زمان سفرهای قذافی و خیمه معروف و بادیگاردهای زنش هم به شکلی در کتاب قید شده که امکان راستی آزمایی بخش زیادی از آن‌ها وجود داشته باشد. کتاب سال 2013 چاپ شده و مدتی است توسط نشر ثالث و با ترجمه بیژن اشتری منتشر شده است اما از آن‌جایی که شاید پیدا کردن نسخه چاپی برای شما در شرایطی که امکان رفت و آمد به بازار فراهم نیست ممکن نباشد ما نسخه صوتی آن‌را با خوانش معصومه عزیزمحمدی پیشنهاد می‌کنیم. حجم کتاب و فصل‌هایش زیاد است اما ریتم روایت از نفس نمی‌افتد و مخاطب را همراه می‌کند. شیوه خوانش عزیزمحمدی هم در این ماجرا بی‌تاثیر نیست. نسخه صوتی کتاب این‌روزها با تخفیف در اپلیکیشن‌های عرضه مجازی کتاب موجود است. فراموش نکنید شرح شکنجه‌ها و محتوای برخی مسائل مطرح شده در کتاب به شکلی است که هم مناسب روحیه هر کسی نیست هم باید با هندزفری یا هدفون کتاب را گوش دهید تا باعث رنجش دیگران نشود.

فیلم سینمایی قصر شیرین
مناسب برای 16سال به بالا
شبکه نمایش خانگی، تلویزیون های اینترنتی

فیلم داستان زندگی مردی است که به خاطر یک قتل غیرعمد در حبس بوده و حالا پیش خانواده‌اش برمی‌گردد. او که همسرش دچار مرگ مغزی شده است تصمیم دارد خودروی همسرش را به اتفاق سایر تعلقات او بفروشد که در این مسیر به‌طور ناخواسته با دو فرزند خردسالش در جاده‌ای همسفر می‌شود. همسفر شدن با این دو بچه شیرین باعث می‌شود او و بچه‌ها به شناخت تازه‌ای از یکدیگر برسند. پسر باهوش فیلم و دختر خوش‌زبان ارتباط خوبی با پدری که ماه‌ها آن‌ها را ترک کرده برقرار می‌کنند. برخورد دنیای کودکانه این دو با دنیای خشن پدرش که درگیری‌های مختلفی با همسر جدیدش و گذشته همسر سابقش دارد برخوردی جالب توجه است که در نهایت ظاهرا این دنیای کودکانه است که به پیروزی می‌رسد. این فیلم تصاویر زیبایی از حرکت خودرو در جاده را به نمایش می‌گذارد. حضور مادر غایب این فیلم در لحظه لحظه فیلم حس می‌شود. فیلم محصول سال 1397 و ساخته رضا میرکریمی است.

فیلم سینمایی شکلاتی
مناسب برای کودکان و نوجوانان
شبکه نمایش خانگی، تلویزیون های اینترنتی

فیلمی به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی است که در آذر ۹۶ در سینماهای ایران اکران شده‌است. این فیلم این روزها در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی قابل دسترسی است. «شکلاتی» یک اثر متفاوت در ژانر کودک و نوجوان به‌شمار می‌رود که نگاه تازه‌ای به دنیای کودکان دارد. داستان فیلم درباره پسری است که وارث یک کارخانه شکلات‌سازی است و بعد از فوت پدربزرگش، طبق وصیت‌نامه پدربزرگ مدیریت کارخانه به او سپرده می‌شود. پسر با کمک دوستانش دست به تغییراتی در کارخانه می‌زند که در این راه با مشکلات و ماجراهایی روبه‌رو می‌شود که بیننده فیلم را با خود همراه می‌کند. فیلم با این که در ژانر کودک و نوجوان است ولی مخاطب بزرگ‌سال را هم با خود همراه می‌کند. فیلمی سرزنده، با بازیگران خوب و داستان و کارگردانی قابل قبول است. مطمئن باشید دیدن این فیلم همراه با اعضای خانواده می‌تواند دو ساعت سرتان را گرم و حال‌تان را خوش کند.

فیلم سینمایی دو پاپ
مناسب برای 13 سال به بالا
شبکه نمایش خانگی، تلویزیون های اینترنتی

این فیلم ساخته‌ فرناندو میرلس فیلمی خانوادگی با کمی مضامین کمدی است که به قصه انتخاب پاپ در سال 2013 می‌پردازد. در این ماجرا پاپ بندیکت شانزدهم که در سال 2005 انتخاب شده، پس از هشت سال پاپ بودن خبر استعفا و بازنشستگی خودش را اعلام می‌کند. خبری که بسیار شوکه‌کننده است چون یک پاپ زنده در حالی که مشکل جدی برای ادامه کار ندارد طبیعتا نباید کناره‌گیری کند. همین موضوع باعث می‌شود کاردینال‌هایی از سراسر جهان جمع شوند تا اقدام به انتخاب پاپ جدید کنند. در جلسه انتخاب، یک پاپ اهل آرژانتین انتخاب می‌شود. حالا پاپ جدید در کنار پاپ سابق قرار می‌گیرد و تفاوت فکری آن دو در برخوردهایشان با هم جالب توجه است. زندگی همزمان دو پاپ در واتیکان صحنه‌های جالبی را رقم می‌زند و این دو در پایان به تفاهم مشترکی با هم می‌رسند.

انیمیشن داستان اسباب بازی4
مناسب برای تمام سنین
شبکه نمایش خانگی، تلویزیون های اینترنتی

یک پویانمایی در ژانر کمدی به کارگردانی جاش کولی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. داستان اسباب‌بازی ۴ دنباله‌ای بر داستان اسباب‌بازی ۳ است که توسط کمپانی پیکسار ساخته شده است. این فیلم با واکنش بسیار مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و در زمینه داستان، کمدی، لحظات احساسی، انیمیشن و کار صداپیشگان مورد تحسین قرار گرفت. وقایع داستان چند سال بعد از این که اندی، اسباب بازی‌های خود را به بانی داد، اتفاق می‌افتد. هنگامی که بانی در «کارگاه هنر و مهارت» یک اسباب بازی جدید به نام فورکی که یک قاشق و ‌چنگال است می‌سازد، وودی، باز و دیگر اسباب بازی‌ها با مشکل جدیدی روبه‌رو می‌شوند. فورکی با یک بحران وجودی مواجه شده و درک درستی از اسباب بازی بودن ندارد. او گمان می‌کند یک زباله است؛ به همین خاطر، بقیه به او کمک می‌کنند تا یاد بگیرد چگونه یک اسباب بازی باشد. داستان با فراز و نشیب بسیار سرانجام چشم‌انداز جدیدی را درباره واقعیت اسباب بازی بودن به وودی می‌دهد.

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها