ده‌ها زخمی در اعتراضات اخیر یونان

در اعتراضات اخیر یونان و جزایر اطراف آن بیش از ۶۰ نفر آسیب دیدند. اغلب آن‌ها از نیروهای پلیس ضدشورش بودند که در درگیری با معترضان در جزایر لسبوس و خیوس مورد حمله واقع شدند.

ده‌ها زخمی در اعتراضات اخیر یونان

به گزارش خبر فوری به نقل از بی‌بی‌سی، بیش از ۶۰ نفر در درگیری‌های اخیر یونان در جزایر لسبوس و خیوس در تظاهرات بر ضد برنامه‌های احداث اردوگاه‌های جدید برای مهاجران، مجروح و زخمی شدند که بسیاری از آن‌ها پلیس ضد شورش یونان بودند.

با تشدید اعتراضات در سه مکان مشخص در لسبوس و خیوس که قرار است مراکز اردوگاهی در آن‌ها ساخته شود، حدود دو هزار نفر برای بیان اعتراض خود به خیابان‌ها رفتند.

نخست‌وزیر یونان، کیوریاکوس میتسوتاکیس، خواستار برقراری آرامش شده و قرار است با رئیس منطقه و شهرداران و فرمانداران محلی برای گفت‌وگو درمورد این بحران دیدار کند.

مقامات آتن قول داده‌اند مراکز جدیدی را برای جایگزین کردن این اماکن شلوغ در لسبوس، ساموس، خیوس، لروس و کوس ایجاد کنند. دولت قصد دارد تعداد مهاجران در این جزایر را از ۴۲ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر کاهش دهد.

هر پنج جزیره در سواحل مشرف به ترکیه واقع شده‌اند؛ یعنی در مسیری که هرساله صدها هزار مهاجر سعی می‌کنند از راه دریا وارد اروپا شوند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها