رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش:

مردم حاضرند گرسنه بخوابند اما غذا از بیرون نگیرند/ ویروس کرونا فروش صنف را به یک چهارم کاهش داد

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش گفت: در همین چند روز فروش اعضای صنف ما به کمتر از یک چهارم برسد به طوریکه اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد ما حقوق اسفند ماه پرسنل را نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

مردم حاضرند گرسنه بخوابند اما غذا از بیرون نگیرند/ ویروس کرونا فروش صنف را به یک چهارم کاهش داد

محمدرضا باباخانی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش در خصوص وضعیت اعضای این صنف با وجود گسترش ویروس کرونا گفت: مطابق توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید حتی الامکان از حضور در مکان‌های شلوغ اجتناب کرد که رستوران‌ها نیز از جمله این اماکن محسوب می‌شوند. از طرفی چون این ویروس از طریق لمس و تنفس منتقل می‌شود مردم از خریدن غذای حاضری در بیرون از خانه اجتناب می‌کنند که البته احتیاط‌ شرط عقل است و نمی‌توان به آنها خرده گرفت.

وی افزود: این اتفاقات باعث شده که در همین چند روز فروش اعضای صنف ما به کمتر از یک چهارم برسد به طوریکه اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد ما حقوق اسفند ماه پرسنل را نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

باباخانی تصریح کرد: تمام صنوف و رسته‌ها به یکدیگر مرتبط هستند و الان صنفی وجود ندارد که از وضعیت راضی باشد سیستم بازار ایران به گونه‌ای است که دسترنج زحمات یکساله خود را در بازار شب عید می‌توانی کسب کرد. حالا با این وضعیت و خلوت شدن بازار و قرنطینه خود خواسته مردم، دیگر بازاری وجود ندارد و مردم الان حاضر هستند شب گرسنه بخوابند ولی غذا از بیرون نگیرند.

وی افزود: مردم و کسبه باید به یکدیگر رحم کنند موعد چک بسیاری از افراد فرا رسیده، اجاره خانه و بسیاری از هزینه‌ها را فقط با تفاهم می توان برطرف کرد. به طور حتم دولت هم این کار را خواهد کرد و در مورد پرداخت قبوض آب و برق، اقساط وام و مالیات این مشکلات را لحاظ خواهد کرد زیرا وظیفه حاکمیتی دولت این است.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    از پولهای سه لا پنج لا که از مردم میگرفتید بدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها