یک مورد ابتلای به کرونا در کردستان ثبت شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت یک مورد ابتلای به ویروس کرونا (مثبت و ابتلای قطعی) در این استان خبر داد .

یک مورد ابتلای به کرونا در کردستان ثبت شد

دکتر ابراهیم قادری روز پنجشنبه با اشاره به اینکه خبر ابتلای به کرونا در استان‌ها توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، اظهار داشت: تاکنون یک مورد دقیق ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که تحت درمان است و خانواده اش نیز قرنطینه هستند ضمن اینکه اطلاعات تکمیلی مربوط به آمار مبتلایان از سوی وزارت بهداشت به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت هستند، اضافه کرد: نمونه آزمایش ۲۴ نفر گرفته و به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده که تاکنون جواب ۶ یا هفت مورد بازگشته که همه آنها منفی بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: افرادی که علائمی همچون سرفه خشک، تب، خستگی، گوفتگی و بدن درد و برخی علائم شبیه آنفلوانزا دارند با رعایت موارد بهداشتی همچون زدن ماسک و پوشیدن دستکش به بیمارستان مراجعه کنند تا در صورت مبتلا بودنشان افراد دیگری را هم آلوده نکنند.

قادری تاکید کرد: انتظار می رود مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند چون منازل امن ترین مکان برای آنهاست و به هر میزان مردم از رفت و آمدهای خود در سطح شهر بکاهند شاهد کاهش مبتلایان به این بیماری خواهیم بود.

وی افزود: افراد سالم بی هیچ وجه نیازی به زدن ماسک و پوشیدن دستکش ندارند لذا مردم فقط با شست و شوی مرتب دست‌های خود با آب و صابون و خودداری از رفتن به مکان های شلوغ و پرتردد می توانند از ابتلای به این ویروس در امان باشند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد اطلاع رسانی قرارگاه پیشگیری و مقابله با کروناویروس بامداد پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشته بود: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص کرونا از دو آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید این ظرفیت آزمایشگاهی در مقایسه با کشورهای همتراز، کم نظیر و حتی در پیک نمودار شیوع بیماری کووید ۱۹ پاسخگوی نیاز خواهد بود.
دکتر کیانوش جهانپور ادامه داد: ستاد ملی مدیریت و مقابله با کروناویروس در مورد تداوم تعطیلی دانشگاه ها یا شمول آنها، تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها، تداوم تعطیلی سینماها، مراکز تجمع، اردوهای سیاحتی و زیارتی و مسابقات ورزشی بحث و بررسی کردهو مصوبات این جلسه با امضای وزیر بهداشت به عنوان رییس این ستاد ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکید موکد ما، پرهیز از مسافرت کردن و به ویژه به مقصد یا از مبدا استان های قم و گیلان است و توصیه ما محدودیت تردد، محدود کردن سفرهای غیرضروری شهری و بین شهری است چون هیچ کجا امن تر از منازل و شهرهای هموطنان مان نیست و مسافرت و تردد برای افراد، خانواده های شان و اطرافیان آنها مشکل ساز می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: در بعضی از استان‌ها، برای ورود غربالگری صورت می گیرد و متاسفانه سفرهای غیرضروری یکی از مهمترین مشکلات ما در مقابله با کروناویروس (کووید۱۹) در کشور است. توصیه ما به حداقل رساندن مراوادت و ترددها و تعویق سفرهای غیر ضروری است.

تلفات ویروس کرونا در ایران به ۲۶ نفر رسید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

دکتر جهانپور گفت: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، ۷ نفر در قم، یک نفر در همدان، ۸ نفر در اصفهان ، ۷ نفر در مازندران، ۵ نفر در اردبیل، ۳ نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی ، ۳ نفر در سمنان، ۲ نفر در کرمانشاه، ۳ نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و ۲ نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

براساس آخرین آمار اعلام شده ۲۰ استان ایران درگیر کرونا هستند که تاکنون ۱۴۱ نفر مبتلا شدند، ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۴ نفر هم بهبود پیدا کرده‌اند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها