درخواست ترامپ از ایران در پایان سفر به هند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در دهلی نو پایتخت هند ضمن تکرار مواضع خود درباره ایران و مسائل منطقه، بر عزم دولتش برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از جنگ افغانستان تاکید کرد.

درخواست ترامپ از ایران در پایان سفر به هند

رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست خبری ابتدا از میزبانی خوب هندی‌ها از او در سفر به هند تشکر کرد و گفت، دو روز «عالی» در سفر به هند را تجربه کرده است.

در بخشی از این نشست خبری، خبرنگاری از رئیس‌جمهور آمریکا درباره مذاکرات با طالبان و جنگ افغانستان سوال کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال، ابتدا بر تمایل خود برای به پایان رساندن جنگ آمریکا در افغانستان تاکید کرد و سپس گفت، «بعد از ۱۹ سال، می‌خواهیم نظامیانمان را از افغانستان به خانه برگردانیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار هندی حاضر در این کنفرانس خبری درباره رایزنی‌های دو روز اخیرش با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند گفت: «ما درباره مسائل زیادی صحبت کردیم درباره پاکستان، ایران و مسائل دیگر».

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به تعریف و تمجید از مواضع دولتش در قبال مسائل منطقه پرداخت و حین صحبت در این باره، بار دیگر از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی دفاع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه حمله تروریستی ۱۳ دی ماه این کشور در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران را عامل اصلی ساختن بمب‌های کنار جاده‌ای خواند که به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی منجر شده بود.

ترامپ با این ادعا که آمریکا توانست خلافت داعش در عراق و سوریه را از بین ببرد، از لزوم کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در کشورهای منطقه غرب آسیا سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه کشورهای خود منطقه غرب آسیا باید با داعش بجنگند، افزود: «ایران از داعش متنفر است و آنها باید با داعش بجنگند».

وی با اشاره به حضور تعداد از نظامیان آمریکایی در سوریه تاکید کرد، این نیروها برای حفاظت از میادین نفتی در آنجا حضور دارند.

ادعای ترامپ درباره حفاظت از میادین نفتی در سوریه در حالی مطرح شده که مقام‌های دمشق ضمن تاکید بر لزوم خروج نظامیان خارجی از این کشور، حضور آمریکایی‌ها را «اشغالگری» خوانده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار در این کنفرانس خبری با سوالات خبرنگاران درباره مواضع جنجالی نخست‌وزیر هند درباره مسلمانان و تنش‌ها بر سر کشمیر مواجه شد.

ترامپ با «فوق‌العاده» خواندن نخست‌وزیر هند، بر عزم او برای مقابله با تروریسم تاکید کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع کشمیر اعلام کرد، در صورت آمادگی هند او آمادگی برای کمک کردن به منظور حل بحران بین هند و پاکستان را دارد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها