سناریوی سنگدلانه دزد دهه هشتادی

سارقی جوان در یکی از خیابان‌های مشهد طعمه خود را تا آستانه مرگ پیش برد.

سناریوی سنگدلانه دزد دهه هشتادی
سرعت موتورش را کم کرد و همه حواسش به دختر جوان و مادرش بود و آرام و با فاصله‌ای که آن‌ها به او و دوستش شک نکند در خیابان حرکت می‌کرد. در این میان گوشی تلفن دخترجوان زنگ خورد و او مشغول صحبت با آن طرف خط شد. خیابان کمی شلوغ بود برای همین وقتی می‌خواستند از خیابان رد شوند برای لحظه‌ای کنار ایستادند تا حجم خودرو‌های عبوری کم شود. پسر جوان که به دنبال چنین موقعیتی بود سرعت موتورش را زیاد کرد و ضمن نزدیک شدن به دختر جوان، دست انداخت تا کیف و گوشی تلفن همراهش را سرقت کند. بند کیف، اما به صورت حمایل روی دوش دخترک قرار گرفته بود و به محض کشیده شدن کیف، بند آن دور گردن دختر جوان گیر کرد و همین مسئله موجب زمین خوردن و کشیده شدنش روی زمین شد. راکب موتور قصد رها کردن کیف را نداشت و به هر قیمتی بود می‌خواست آن را به چنگ بیاورد برای همین از حرکت نایستاد و برای مسافتی طعمه بخت برگشته اش را روی سطح آسفالت خیابان می‌کشاند. دخترجوان از ترس مدام جیغ می‌کشید و از سویی بند کیف که راه تنفسش را گرفته بود روی گلویش فشار می‌آورد تا اینکه تعادل سارقان سنگدل به هم خورد و بر زمین افتادند. تعدادی از شهروندان وظیفه شناس که شاهد این ماجرا بودند بلافاصله وارد عمل شده و مانع از فرار سارقان شدند. در این میان سارق اصلی دستگیر، اما همدستش از دست مردم گریخت.

بیهوشی دختر جوان از ترس
موضوع این سرقت و وخامت حال دختر جوان از سوی شهروندان به پلیس و اورژانس اعلام شد و طولی نکشید که خودرو‌های انتظامی و امدادی آژیرکشان در محل ارتکاب جرم حضور یافتند. دختر حادثه دیده به دلیل ترس شدید و اضطراب بالا دچار شوک عصبی شده و بیهوش کف خیابان افتاده بود. مادر دختر جوان به محض مشاهده عوامل اورژانس به سمت آن‌ها دوید و از تکنسین‌های اورژانس خواست تا به فرزندش کمک کنند.
دخترک به دلیل وخامت حالش سریعا به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت. از سوی دیگر مأموران کلانتری رسالت تحقیقات خود را آغاز کردند و متهم به دام افتاده که توسط شهروندان زمین گیر شده بود را به همراه موتور سیکلتش به کلانتری منتقل کردند.
سارق به دام افتاده که پسری هجده ساله است در اظهاراتش به جرم خود اعتراف کرد و اطلاعاتی از محل اختفای همدست فراری اش به پلیس داد. پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران دریافتند مشخصات ظاهری این متهم با مشخصات متهم چند پرونده موبایل قاپی گزارش شده به این کلانتری برابری دارد.
در ادامه پیگیری‌های این پرونده شاکیان دیگر هم به کلانتری رسالت فراخوانده شدند و ضمن شناسایی متهم شکایت خود را علیه او تنظیم کردند. یکی از شاکیان در اظهاراتش گفت که کنار خیابان مقداد ایستاده و مشغول صحبت با تلفن همراهش بوده که متهم به همراه دوستش گوشی او را چنگ زده و فرار کرده اند. دیگر مال باخته این پرونده بیان کرد که پسر هجده ساله زمانی که در ایستگاه اتوبوس بوده از او سرقت کرده و گریخته است.

حمله دزد چاقوکش به پلیس
فرمانده انتظامی مشهد نیز با اشاره به دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا منتقل شد و طی دستور قضایی تحقیقات درباره دیگر جرائم ارتکابی او و دستگیری همدست فراری اش ادامه دارد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: دختر جوان مصدوم شده در این سرقت خشن پس از انتقال به بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و حال عمومی او مطلوب گزارش شده است و جای هیچ نگرانی نیست.
صارمی در ادامه به دستگیری یک سارق گوشی قاپ دیگر از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری رسالت اشاره کرد و گفت که این متهم سی ویک ساله در محدوده خیابان مسلم به سراغ شهروندان می‌رفته و با تهدید چاقو و ایراد ضرب و شتم طعمه‌های خود، گوشی تلفن همراه آن‌ها را سرقت و با یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ فرار می‌کرده است.
به گفته رئیس پلیس مشهد متهم در زمان دستگیری به سمت مأموران کلانتری حمله برده که با اقدام به موقع مجریان قانون زمین گیر می‌شود.
این مقام ارشد نظامی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۵ شاکی متهم این پرونده را شناسایی و علیه او شکایت کرده اند، گفت که در بازرسی بدنی از این مرد جوان یک چاقوی بزرگ کشف و ضمیمه پرونده اش شده است.

منبع: شهرآرا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها