واکنش ذوالنور به ادعای امیرآبادی، دیگر نماینده قم:

نمی‌شود هر کسی که در بیمارستان از دنیا رفت، بگوییم مبتلا به کرونا بوده‌

نماینده مردم قم در مجلس گفت: اینکه گفته می‌شود در قم ۵۰ نفر به خاطر این موضوع ظرف مدت ۱۰ روز فوت شده‌اند چنین چیزی با بررسی‌های ما صحت ندارد چرا که ما سیر مرگ و میر طبیعی در همه بیمارستان‌های کشور از جمله قم را داریم.

نمی‌شود هر کسی که در بیمارستان از دنیا رفت، بگوییم مبتلا به کرونا بوده‌

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص بیماری ویروسی که به نام کرونا در قم و کشور شایع است باید این را بگویم که آنقدر جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: اینقدر که امروز سروصدا شده و ترس، وحشت، رعب و نگرانی در مردم ایجاد شده این نگرانی‌ها کاذب است و در این سطح واقعی نیست. به هر حال یک اتفاق و اپیدمی پیش آمده و یک بیماری واگیردار امروز مطرح شده که باید با خونسردی و دقت و مراقبت آثار مخرب آن را کم کرده و آن را مهار کنیم.

وی افزود: ما از نظر القایی به جامعه به گونه‌ای القا نکنیم که هر کسی که یا در معرض این ویروس است و یا مبتلا به آن شده، الزاماً مرگ در انتظار او است چنین چیزی نیست کما اینکه امروز خوشبختانه در قم ما یک مورد داشتیم که تست او مثبت بود و پس از قرنطینه و مراحلی که باید طی می‌شد بهبود یافت و بیمارستان را ترک کرد و در حقیقت با مراقبت از کرونایی که مبتلا شده بود نجات پیدا کرد.

وی همچنین یادآور شد: هرچه ویروس کرونا پراکنده‌تر شود غیرقابل جمع‌ کردن و سخت می‌شود. بنابراین مسافرت نکردن، در خانه حضور داشتن و اماکن عمومی کمتر مراجعه کردن باعث می‌شود پیشگیری شود. همچنین نکات بهداشتی را باید بیش از پیش رعایت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود در قم ۵۰ نفر به خاطر این موضوع ظرف مدت ۱۰ روز فوت شده‌اند چنین چیزی با بررسی‌های ما صحت ندارد چرا که ما سیر مرگ و میر طبیعی در همه بیمارستان‌های کشور از جمله قم را داریم و در بیمارستان کامکار و فرقانی و دیگر بیمارستان‌ها ما مرگ و میر را به طور طبیعی داریم. مرگ و میر این مقطع زمانی یعنی حدود ۱۰ روز را اگر بخواهیم با سال گذشته مرگ و میر در قم مقایسه کنیم تفاوت ۱۰ الی ۱۵درصدی بیشتر ندارد یعنی مشابه همان سال گذشته در این فصل و ایام است.

ذوالنور در همین راستا بیان کرد: مقایسه این مقطع با هر مقطع در سال گذشته شاید بیشتر از ۱۰ یا ۱۵ درصد رشد مرگ و میر را در قم نداشته‌ایم لذا اگر کسانی که در بیمارستان‌هایی مختلف از دنیا رفته‌اند را نمی‌توانیم بگویم همگی مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند بلکه بخشی از آن به طور طبیعی در ایام دیگر هم اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: ما نباید بین مردم خیلی ایجاد نگرانی کنیم و یا برای عزیزان‌مان در قم تشویش ایجاد کنیم که فکر کنیم اگر شهر تخلیه شود وضع بهتر می‌شود و آن قرنطینه‌ایی را هم که گفتند شهر را تعطیل نمی‌کنند ولی برخی امکان پرتردد که در اختیار مردم است کمتر تردد شود همچنین برخی مراکز آموزشی به تناسب نیاز کنترل می‌شود.

ذوالنور در خاتمه عنوان کرد:‌ آنچه من می‌توانم به مردم از موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس و نماینده قم عرض کنم باید بگویم برخی از این نگرانی‌ها غیر طبیعی است و هرچه هم نگرانی داریم باید این نگرانی‌ها را در پیشگیری داشته باشیم یعنی در جلوگیری از انتشار این ویروس آن هم با مراقبت‌هایی که در فضای مجازی، تلویزیون و شبکه‌های سراسری صداوسیما و رادیو تأکید می‌شود اگر این نکات را کنترل کنیم قطعاً جلوگیری خواهد شد و اکنون هم آنهایی که آلوده بودند در حال شفا و بهبود هستند حال ممکن است ۲ درصد مرگ و میر باشد اما قطعاً این موارد قابل پیشگیری است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • موشک انداز
    0

    واقعا برای مردم محترم قم ناراحت هستم و متاسفم که همچین اقایانی بعنوان نماینده این مردم محترم باشه بجای اینک تلاش کنند که حاکمیت توجه بیشتری به این شهر و مردم ان داشته باشند تلاش های اقای امیر ابادی دیگر نماینده محترم این شهر رو هم زیر سئوال می برند من کاری به راست و دروغ بودن ادعای اقای امیر ابادی ندارم حتی اگر هم به فرض محال با سیاه نمایی هم همراه باشد ایشان برای خود که چیزی درخواست نکردن برای مردم محترم قم تلاش می کردن تا عنایت ویژه ای به مردم این منطقه شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها