رئیس‌جمهوری تونس در دیدار با امیر قطر:

قدس باید پایتخت فلسطین باشد

رئیس‌جمهوری تونس ضمن تأکید بر اینکه پایتخت کشور فلسطین باید قدس باشد، گفت هیچ تمایلی به درگیری و جنگ با اسرائیل وجود ندارد.

قدس باید پایتخت فلسطین باشد

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفت: مساله فلسطین تا زمانی که فلسطینی‌ها در معرض این ظلم باشند باقی خواهد ماند. فلسطین ملک یا باغ نیست که تحت قانون املاک قرار گیرد.

وی افزود: ما خواهان جنگ یا برخورد نیستیم اما ما صاحبان حق هستیم و پایتخت فلسطین باید قدس باشد.

قیس سعید عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در سخنرانی‌های قبلی خود خیانت بزرگ می‌دانست.

از سوی دیگر، قیس سعید تأکید کرد نشستی میان رؤسای قبایل لیبی به زودی در تونس برگزار می‌شود تا راه‌های حل بحران این کشور بررسی شود.

وی گفت: رؤسای قبایل تمایل خود را برای حضور در این نشست که دومین نشست محسوب می‌شود، نشان داده‌اند. ما می‌خواهیم راهکاری برای بحران لیبی مثل چیزی که در افغانستان رخ داد، بیابیم مثل زمانی که نمایندگان قبایل افغانستان گردهم آمده و قانون اساسی را تدوین کردند. این احتمالا راهکار موقتی باشد اما بهتر از جنگ و درگیری و دودستگی است.

قیس سعید همچنین دوشنبه از راه اندازی پروژه شهرک پزشکی در القیروان با حمایت مالی قطر خبر داد.

امیر قطر در دیدارش با قیس سعید در تونس تأکید کرد: روابط میان ما بسیار قوی است. ما درباره ارتقای روابط در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، امنیت و دفاع صحبت کردیم.

این دومین سفر یک رهبر خارجی به تونس از زمان ریاست‌جمهوری قیس سعید است. اخیرا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به تونس سفر کرده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها