سه کشته در تظاهرات "ضد قانون شهروندی" در دهلی همزمان با سفر ترامپ به هند

در جریان تظاهرات معترضان هندی علیه قانون بحث‌برانگیز شهروندی در دهلی نو، دست‌کم یک پلیس و دو مسلمان غیرنظامی جان خود را از دست دادند. این مرگبارترین تظاهرات از زمان تصویب این قانون در سال گذشته به حساب می‌آید.

سه کشته در تظاهرات "ضد قانون شهروندی" در دهلی همزمان با سفر ترامپ به هند

به نقل از یورونیوز، طبق لایحه «اصلاح قانون اعطای شهروندی» که سال گذشته میلادی به تصویب رسید، تابعیت هندی به اقلیت بودایی، مسیحی، هندو، جینز، پارسی (زرتشتی) و سیک که قبل از سال ۲۰۱۵ از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند پناه آورده‌اند، اعطا می‌شود.

معترضان می‌گویند از آن‌جا که این قانون، اعطای شهروندی به مسلمانان را در نظر نگرفته است، ناقض قانون اساسی سکولار هند و اقدامی علیه اقلیت ۲۰۰ میلیونی مسلمان این کشور به حساب می‌آید.

ناآرامی‌ها در هند در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه وارد این کشور شد و در فرودگاه احمدآباد مورد استقبال نارندرا مودی، نخست‌وزیرهند قرار گرفت.

سفر دو روزه دونالد ترامپ به هند اولین سفر رسمی او به این کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری است. ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ نیز او را در این سفر همراهی می‌کنند.

همزمان با ورود رئیس‌جمهوری آمریکا در چند شهر دیگر هند از جمله در دهلی نو، کلکته و حیدرآباد تظاهراتی در مخالفت با دونالد ترامپ برگزار شده است. در دهلی نو، ده‌ها نفر از اعضای حزب کمونیست هند با نوشته‌هایی در دست مخالفت خود را با حضور رئیس جمهوری آمریکا در کشورشان نشان دادند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها