ادعای دانشمندان آمریکایی: واکسن کرونا کشف شد

دانشمندان آمریکایی ادعا می‌کنند که شرکت مهندسی ژنتیک ایالت تگزاس موفق به کشف واکسن ویروس کرونا شده است.

ادعای دانشمندان آمریکایی: واکسن کرونا کشف شد

طبق گزارش دیلی میل، آنها اعلام کردند که پیشرفت جالبی در ساخت واکسن کرونا داشته‌‌اند و در حال آزمایش این واکسن ابتدا بر موش‌ها و حیوانات و در مرحله بعد انسان هستند.

دانشمندان گرفکس - هوستون ایالت تگزاس این موضوع را تائید کرده‌‌اند این درحالی است که محققان انگلیسی از آزمایش واکسن خود بر حیوانات آزمایشگاهی خبر داده بودند.

ویروس کرونا اکنون تبدیل به چالشی جهانی شده و دانشمندان بی‌شماری از سراسر دنیا در حال کار شبانه روزی برای ساخت واکسن این ویروس هستند.

بیشتر واکسن‌های ساخته شده حاوی ویروس ضعیف شده‌‌اند که شکل غیرفعال پاتوژن را دارد تا به محققان آسیب نرساند.

محققان با ایجاد نقشه سه بعدی بر ویروس تغییراتی بر ساختار آن ایجاد کرده اند. شرکت گرفکس برای ساخت واکسن کمک مالی بالغ بر ۱۸.۹ میلیون دلار ارائه کرده است. اکنون واکسن بر حیوانات تست شده و در مرحله نخست و جدی آزمایشات بالینی بر انسان در دو مرحله تزریق صورت می‌گیرد و در نهایت با تائید به تصویب سازمان غذا و دارو در خواهد آمد.

این در حالی است که کشور چین نیز تحقیقاتی را در این راستا آغاز کرده است. یک مقام رسمی این کشور روز جمعه گذشته اعلام کرد که آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا به زودی آغاز خواهد شد.

تاکنون بیش از ۲۲۰۰ تن در سراسر جهان از ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند و بیش از ۷۵ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

«زو نانپینگ» معاون وزیر علوم و فناوری چین در این ارتباط گفت: «چندین تیم تحقیقاتی در تلاشند تا تکنیک‌های مختلفی را برای تولید واکسن استفاده کرده تا زمینه را برای ساخت هر چه سریعتر واکسن فراهم کنند.»

با این وجود سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ممکن است ساخت واکسن یک سال یا بیشتر طول بکشد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    مرگ بر آمریکای جنایت کار.ما اینجا ماهواره درست میکنیم.بعد اونا واکسن.چقد امریکا عقب افتادس

    نظرات شما -
    • 5777
      0

      بمب اتم هم دارن - سلاح های بیولوژیک هم دارن- ولی بعضی از ما فقط خودتحقیری داریم و بس!!

    • بیطرف۴۷
      0

      عقب افتاده تویی با این نظر دادنت خواهشن اسمت رو عوض کن.به شعور تحصیلکردها بیش ازین اهانت نکن

    • محمد
      0

      چرا توهین میکنی . نظرشه خوب و قبول نداری منفی بده برو و نظرتو بنویس . هر نظری که به نظر شما نزدیک نباشه یا ادم بی غیرتی ان یا جاسوس یا اوباش ... یکمی انتقاد پذیر باشید لطفاً

    • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
      0

      حاج آقا بیطرف47: بی طرف این جوری نوشته می شود.و خواهشنا درست است نه خواهشن.تفکرات شما با نام شما کاملا مخالف است.نظر انسان ها هر چه باشد محترم است و لو مخالف افکار جناب عالی.ضمنا نظر من آنقدر ساده نیست که حضرت عالی بتوانید تحلیل کنید.پس ضمن حفظ خونسردی خود از انتشار هرچه به ذهن آید بر زبان آید جلوگیری کرده و نظر خود را جداگانه انتشار دهید.التماس تفکر

  • کوروش
    0

    دانشمندان آمریکایی هیچ وقت ادعا نمی کنند بلکه مطمئن باشیداین ویروسی که در روسیه جهش یافته وجهان را زیربارترس ووحشت فروبرده بالاخره باید توسط کشور قدرتمندایالات متحده نابود شود. آقای پوتین کورخوانده اید مردم جهان به حقیقت پی برده اند.

  • محسن
    0

    وای وای وای آورین بازم امریکاییها منجی جهان شدن! هر جا کثافت کاری ای تو دنیا هست این دوستان دست دارن از اینور دنیا تا اونور دنیا. ممنون که ما رو نجات میدین. اول گفتن ویروس از خفاشه عقلا گفتن چندین ساله که خفاش میخورن بعدش گفتن ویروس از ترکیب زهر مار دو تا ماره. این کثافتا با همه چی تجارت میکنن وااای چقدر امریکا پیشرفتست! منم با زورگویی و غلبه قوانین همه دنیا رو به نفع خودم تعیین کنم قوی میشم. ایران به زورگویی من گوش نمیدی پس تحریم. روسیه تحریم. ونزوئلا تحریم. کوبا تحریم مکزیک تحریم سوریه تحریم عراق تحریم نیکاراگوئه چین کره هرجا. حرف بزنید من با سلطه دلار پدرتونو در میارم، با رسانه تو دنیا که هیچی پیش خودتون هم منفورتون میکنم از جنگ ابایی ندارم با نود درصد دنیا یه دور جنگیدم نخبه هاتونو شناسایی میکنم بوسیله نفوذیام بعدش یا جذبشون میکنم یا ترورشون. هرجا بخوان پیشرفت کنن من نابودشون میکنم. بیماری درست میکنم داروشم میسازم البته به صد جا دیگتون ضرر میزنه. چاقتون میکنه نابارورتون میکنه کلا مریضین، من نشستم ابرقدرتیمو میکنم. تو ایران هم خبرفوری عزیز نظر منتقدانمو سانسور میکنه!!! راستی گرچه تو دارو تحریمتون کردم ولی از دولت امید که امید ماست تشکر میکنم که ذرت ها و سویاهای تراریخته سرطان زای منو که دنیا تحریمش کرده با حجم زیاد وارد میکنه و هنوز با دلار نفت و گاز میفروشه محکم وایساده سلطه دلار از بین نره و قول داده تا هستش fatf رو تصویب کنه و پاس گلای خوبی که سر بزنگاه به ما میده! در آخر از خبر فوری عزیز نیز کمال تشکر را دارم.

  • ۶
    0

    کشف نکردن قبلا با ویروسی ک ساختن واکسن هم ساخته بودن

  • دزدشناس
    0

    چون تعداد کشته شدگان رضایت بخش نیست واکسن ان را روانه بازار خواهند کرد ،، اونها باید ویروسی بین مردم بفرستند که در جا یک میلیون کشته بدهد،، معادلات را تغییر دهند اسراییل را قوی کنند وصدها کار دیگر و بعد پادزهر انرا ده ها میلیارد دلار بفروشند کاری که ۱۵۰ ساله با مردم دنیا میکنن،،، اخوندها هم فکر میکنن که بحران اصلی جهان اسلامه ،، در صورتی که سود جهان در اسلامه ،، ما میجنگیم فقیر میشیم خون میدیم دزد تولید میکنیم اروپا در امنیت میمونه ،، غرب پیشرفت میکنه ،،به همین سادگی

  • مهدی
    0

    خب خودشونم ویرسشو درست کردن، معلومه دیگه قضیه چی بوده مرگ بر تمام سیاستمداران کثیف

  • بی نام
    0

    اگر دوستان ناراحت نمیشن . چه بخواین چه نخواین قدرت دست اوناست. دمشون گرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها