نماینده قم: فوت ۵۰ نفر براثر کرونا در قم/ شهر باید قرنطینه شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

نماینده قم: فوت ۵۰ نفر براثر کرونا در قم/ شهر باید قرنطینه شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا خبرداد. احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جسله علنی امروز (دوشنبه ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی گفت: قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت برای مواجهه با ویروس کرونا صفر است، بیان کرد: در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می کنند.

وی افزود: مشکلات فراوانی برای پرستاران با وجود آمده و امکانات کمی وجود دارد، همچنین قم با کمبود کیت های آزمایشگاهی مواجه است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه متاسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی کند، ادامه داد: درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می روند، گفت: تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته اند، بیان کرد: متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران در خطر هستند، افزود: هیچیک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند.

امیرآبادی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است، و در بعضی داروخانه ها نیز ماسک پیدا نمی شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی تر از این صحبت ها است. همچنین به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته اید، در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعا با اقتصاد قم لطمه می زند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده اند، گفت: آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته اند، عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه جواب آزمایش دو تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار داشت: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود.

وی افزود: هیچ امکاناتی به پرستاران نمی دهند در حالی که وزیر می گورد از صبح ۷ هزار لباس مناسب برای پرستاران فرستاده اند و نمی دانم این اظهارات صحیح است یا نه.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت باید تکلیف را در قبال افراد مبتلا به کرونا مشخص کند، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدام ویژ ه ای از سوی دولت برای مقابله با کرونا ندیده ام.

نماینده مردم قم در مجلس درخصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مخالفت مراجع تقلید گفت: هیچیک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

وی تصریح کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده اند و پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده اند.

امیرآبادی درپایان گفت: درخصوص بستن حرم حضرت معصومه (س) شورای تامین باید تصمیم بگیرد و تاکنون چنین تصمیمی به تولیت آستان مطهر ابلاغ نشده و با توجه به اینکه نماینگان عضو شورای تامین نیستند، باید منتظر شد تا آخرین تصمیمات توسط این شورا اتخاذ و به اطلاع رسانه برسد و ما نیز از طریق وزارت بهداشت موضوع را پیگیری می کنیم.

منبع: ایلنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • پیام
    0

    الان معاون وزیر بهداشت داره میگه ۱۲ نفر فوتی اگه شما میگی ۵۰ نفر فوتی قم اسامی این افراد رو اعلام کنید.

  • بابک
    0

    اقا توروخدا نمیتونید استعفا بدید برید ...بابا این صندلیا چیه چسبیدین بهش ولش نمیکنین...شما میگین 50 نفر فوت کردن وزیر بهداشت دارن میگن فوتی نداشتیم ...همه چیو دوباره گرون کردین به بهونه این بیماری...خدا نابودتون کنه مردم چه گناهی دارن اخه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا لعنت کنه تو مسعولی که رفتی پشت صندلی خودت را قایم کردی وملت را بجون هم انداختین تمام این اتیش ها از تو قبر خودتان بلند میشه تومان را بخری صد تومن تو و امثال باعث وبانی همه این مشکلات هسنین خدا از شما نگذره که یعنی نماینده مردم هستین وحق حقوق مردم را بگیرین مرد باش بیا تو میدان تو بودی که دو روز پیش قول دادی رای گرفتی امروز خفه شدی

  • فرهاد
    0

    وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعا با اقتصاد قم لطمه می زند.

  • نگین
    0

    لازم نیست حضرات گفتن دستتون رو بزارید رو قلبتون هفت تا حمد بخونید کافیه

    نظرات شما -
    • از جان سیر
      0

      نه بابا یه حمد و یه قل هو الله کافیه .الفاتحه

  • ملت
    0

    الان شما و صدا و سیما و کل مسئولین بگن روزه ما میگیم شبه. یه روده راست تو شکمتون نیست. شد مثل قضیه هواپیما اوکراینی کل کشورهای دور و برمون کرونه گرفتن و اروپا هم رسید و هی میگفتین نه تو ایران نیومده. الان گندش دراومد

  • حقیقت
    0

    آقای نماینده خواهشا شما در صحن مجلس این موضوع را پیگیری کنید پروازهای ماهان وابسته به کجاست؟! و سود این هواپیمایی ماهان مهمتره یا منافع کشور و از همه مهمتر سلامتی و جان مردم؟! آیا هواپیمایی ماهان زیر مجموعه شرکت هواپیمایی کشور هست یا نه؟! و چرا در راس شرکت هواپیمایی کشور یک آدم دروغگو حتی بعد از فاجعه هواپیمای اوکراینی قرار داره؟! و کشوری که از عهده عرضه چند تا دونه ماسک و ژل و اسپری ضد عفونی کننده بر نمی اید، برای چی چند ملیون ماسک و ... هدیه می دهد به کشورهای دیگه از جمله چین؟! سیاست خارجی اشتباه و مسولینی که تمام هم و غم شان شده آرمان گرایی و شعاره و رضایت و حمایت چین و روسیه ارجحیت داره بر اقتصاد و سلامتی و رضایت مردم خودشان

  • رحمانی
    0

    مسئولان برای منافع خودشان با جون مردم بازی میکنن چرا پروازها نباید لغو میشد معنی این کارهاتون چیه خدا ازتون نگذره به خاطر اینکه یک کشور دوست وهمسایه را ازدست ندین دارین مردم خودتون را از دست میدین

  • سبحان
    0

    تا کی باید چوب ندونم کاری مسوولان رو بخوریم. کرونا اومد میگن چیزی نیست. تازه فهمیدم مملکت الکی اداره میشه، یعنی توکلتو علی الله اداره میشه. چین و ایتالیا قرنطینه کردن. اینا میگن قرنطینه مال جنگ جهانی اوله. خدایا.... اینا کین دیگه. در ضمن یه سلام هم بگیم به اونایی که رفتن شمال. سلام ضد کرونا.... تو خوبی، ویروس مال بقیه اس، تو مصون هستی.

  • سبحان
    0

    من دیگه حرف مسوولان رو باور ندارم. صدا و سیما هم دروغه. تا گندش در نیاد، صداشو در نمیارن. عی خدا، فقط ظهور آقا امام زمان عجل الله رو برسون. بعضی کشورها وضعیت به حد هشدار رسیده. شما مگه چتونه میگین چیزی نیس. آیا بدن شما مقاومه دربرابر کرونا؟؟ بابا وضعیت فوق العاده اعلام کنید تا مردم هم جدی بگیرن و نرن شمال. اونجا رو هم آلوده میکنن. . . . برای ظهور آقا امام زمان و خروج از بحران صلوات و لایک کنید ببینیم چنتا صلوات میشه

  • احمد
    0

    سیاسی عقده ای راست می گی مثل بهداشتی های فدا کار بیابه شهر قم وقت توصیه حساب حزبی نیست وطن پرستی را از اردوغان اجنبی یاد بگیر میگوید همه چیز خوب است مگر آنجا مریخ است نیم میلیون چینی آنجاست رای آوردی جو گرفته

  • دلسوز
    0

    اگر به این آقا شب انتخابات می گفتند انتخابات عقب بی افتاد خودش را مگشت الان مطمعن نشسته روی صندلی سبز شده دلسوز مردم وای بر ما مردم بی چاره هر کس به ما می رسد ما احمق فرض می کند ما احمق نیستیم ما نجیب هستیم به فکر امنیت ملی هستی م این هم می گزرد

  • یک دوست
    0

    جناب فراهانی، ظاهراً دولت که خیلی مخالف ادعای شماست و حتی جناب حرحرچی معاون وزیر هم می گوید چنانچه تعداد فوتی های قم از یک درصد مبتلایان بیشتر باشد استعفا خواهد داد. ما هم که در قم نیستیم که بدانیم واقعیت چیست، اما نکاتی هست که قطعاً باید شما به عنوان نماینده مجلس دنبال کنید. اینکه ویروس از مدت ها قبل در کشور وارد شده شکی نیست، لیکن خیانت ها و خباثت های دولتی ها اینقدر زیاده که دیگر کسی قسم حضرت عباس اونها را باور نخواهد کرد چون شش سال هست فقط و فقط دروغ و دروغ شنیدیم از شخص رییس جمهور گرفته تا خدم و حشم پایین ترین رده دولت و جالب اینکه دقیقا شب انتخابات شیوع ویروس را اعلام می کنند!!! اما از همه اینها بگذریم چون امیدی به دولت نیست. شما از همه توان استان قم برای مقابله با ویروس استفاده کنید. هر آنچه در توان دارید. البته به نظرم تعطیل کردن فعالیتهای حرم مطهر حضرت معصومه (ع) مورد مخالفت مراجع نباشد.

  • علی
    0

    مسؤلین محترم . طبق دین ما راه نجات از راستی است. شما دقیقأ بفرمایید پیرو کدام دین هستید که یک روده راست توی شکم صاحب مر دتون نیست.آقای حریرچی وآقای امیر آبادی حرف هر دوی شما بزرگوار برای ملت سند سنداست .اصلأ ما به شما مهندسین ودیگر مسؤلین ایمان راسخ داریم . شما قابل پرستش هستید. الهی ملت کرونا با سرطان وسایر بیماری های لاعلاج بگیرند اگر شک کنند. اگر شما مسؤلین استعفا بدهید ما به کجا پناه ببریم . توروحدا نکنید.ملت قلبشون ضعیف است.

  • نماینده قم چی میگه دولت چی میگه ؟
    0

    یعنی نماینده قم آقای حریر چی دستمال بدست چی دوروغ میگه ؟ اونوقت تو و روحانی راستگو عالم شدین ؟؟؟؟ بابا دروغ که جناب نیست اون گلو بوقلمو بی آن رو بگیره .. حریر چی روحانی واعظی ربیعی حیا کنید دروغ به مردم نگین .. چرا دوروغ می گویید من نشستم جلو تلویزیون یشب و پریشب اخبار تو داری میگی هیچ هی هیچ از اون طرف آقای قدیر ریس بهداشت علوم و دانشگاه قم میگه قم در بحران است کی راست میگه اینجا ؟؟؟

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    حریرچی اعدام باید گردد

  • کلثومه بی مخ
    0

    تو رو به همون امامزاده ای که می پرستین حرم رو تعطیل کنین.در حالت طبیعی قم بوی تعفن و کثافت میدهد چه برسه به الان.ملت در و دیوار حرم رو بوس میدن و بیماری کل کشور رو فلج می کنه.شما ها که دست بردار از چین نیستین خدا لعنتتون کنه که هدیه از چین کثیف برای ما بیماری به ارمغان آوردین.این چین هر چند قرن یک مرتبه برای ایران و دنیا دردسر درست می کنه. مگر طاعونش نبود که دو سوم جمعیت ایران رو از بین برد و باعث شد ارتش ایران تضعیف بشه و در مقابل رومی ها شکست بخوره و در برهه هایی از تاریخ همبن بلا و بدبختی رو سر ملت ما آوردن و الان هم دوباره رو سر ما خراب شدن.ببندین در حرم مشهد و حرم قم رو تا حدااقل یه غلطی کرده باشین بی مسئولیت های کثیف.خدا ازتون نگذره که با زندگی مردم اینطور بازی می کنین.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها