گاردین:

چگونه کرونا زندگی روزمره مردم را در سراسر جهان تغییر داده است / تصویری پسا اخرالزمانی از ووهان تا شمال انگلستان

ویروس کرونا یک اورژانس بهداشت عمومی است ، اما تهدید آن تنها در حوزه پزشکی نیست. زندگی میلیون ها انسان در اثر شیوع این ویروس تغییر کرده است .

چگونه کرونا زندگی روزمره مردم را در سراسر جهان تغییر داده است / تصویری پسا اخرالزمانی از ووهان تا شمال انگلستان

ویروس کرونا یک اورژانس بهداشت عمومی است ، اما تهدید آن تنها در حوزه پزشکی نیست. زندگی میلیون ها انسان در اثر شیوع این ویروس تغییر کرده است ، بسیاری از افراد که در انزوا در چین زندگی می کنند از یک سو و چینی هایی که در کشورهای خارجی زندگی می کنند به نوعی دیگر تجربه عجیبی را پشت سر می گذارند که تا کنون برای آنها بی سابقه بوده است. گاردین سعی کرده در مقاله ای ضمن گفتگو با شهروندان چین ، موضوع را بررسی کند.

"وای" یک دانشجوی دکترای چینی 29 ساله در میدلندز ، اصالتاً اهل ووهان ، (شهر مرکز شیوع بیماری) است و والدینش بیش از 20 روز در قرنطینه بوده اند. وی گفت: "آنها نمی توانند راه بروند ، آنها نمی توانند تخت خود را ترک کنند این درست مثل زندان است. آنها نمی توانند حتی از ترس اینکه ویروس در هوا پخش شود ، پنجره را باز کنند."

وی ادامه داد: "اکنون کل ووهان بسته است ، همه وسایل نقلیه عمومی و اتومبیل های شخصی متوقف شده است ، بنابراین حتی نمی توانند اتومبیل های خودشان را در جاده ها هدایت کنند. بنابراین آنها فقط در خانه می مانند ، غذا می خورند ، می خوابند و فیلم می بینند. این همه کاری است که آنها می توانند انجام دهند. "

به والدین وای گفته نشده است كه چه موقع اجازه خواهند داشت از تخت خود خارج شوند. وی پس از دیدن پست هایی در شبکه های اجتماعی که در گفتگو با افراد محلی انجام شده است، می گوید برخی از افراد ترجیح می دهند خود را بکشند تا دیگر در قرنطینه باقی نمانند وی تاکید کرد سلامت روانی افراد در قرنطینه شهر نگران کننده شده است.

وای گفت: "بزرگترین دشمن مردم ووهان ویروس نیست ، سلامت روانی است. وقتی نیمی از ماه در یک اتاق بمانید ، این وحشتناک است ، شما نمی توانید به بیرون بروید یا هوای تازه به دست آورید. "

استان هوبئی

کلود یک معلم زبان انگلیسی است که در فاصله صد مایلی با ووهان واقع در حومه استان هوبئی ، در قرنطینه است. او با همسر و خانواده اش قرنطینه شده در حالی که بسیار نگران است. کلود 46 ساله گفت: "پس از یک یا دو روز، شهر تبدیل به شهر ارواح شد.هفته اول من فقط استراحت کردم. من در نزدیکی هنگ کنگ کار می کنم بنابراین این تعطیلات من بود. حال جسمی ما خوب است اما وضعیت واقعا ترسناک است. "

وی وضعیت این شهر را "پسا آخرالزمانی" توصیف کرد ، مقامات در خیابان های خالی با بلندگو اعلان می خوانند، مردانی با لباسهای پوشیده و استریل ورود افراد به فروشگاهها را کنترل و دمای بدنشان را بررسی می کنند و کلود و همسرش نمی دانند تا چه زمانی در مرخصی و قرنطینه خواهند بود.

کلود گفت حال و هوای این شهر هنوز سنگین نیست اما نگران است که در هفته های آینده با کمترین میزان تأمین تجهیزات ، این شرایط تغییر کند. وی گفت: "با گذشت روزها ، بیشتر مردم ماسک می پوشند ، و مردم در کنار یکدیگر ایستاده اند."

استان هونان

در استان هونان همسایه مرکز شیوع ویروس، یوهان ، یک تبعه 28 ساله چینی که در ملبورن زندگی و کار می کند ، پس از بازگشت برای دیدار با خانواده خود برای سال جدید ، به دام افتاد. او به مدت 29 روز در کنار پدر و مادر خود در قرنطینه بوده است و تنها برای دیدار با مادربزرگ خود که در فاصله 200 متری در آنجا زندگی می کند خانه را ترک کرده است. یوهان نگران است که این انزوا دو هفته دیگر طول بکشد.

محله مادربزرگ یوهان ساکت است و همه در خانه می مانند. خانواده فروشگاه های مواد غذایی خود را هر دو یا سه روز یک بار سفارش می دهند و بیشتر وقت خود را صرف آشپزی و تماشای تلویزیون می کنند. آنها معمولاً برای ناهار به خانه مادربزرگش می روند و غذایی را هم برای شام خود کنار می گذارند. اما یوهان گفت بسیاری از خانواده های دوستانش اصلاً خانه را ترک نمی کنند.

وی گفت: "مادربزرگ من مایل است که برای پیاده روی از خانه بیرون برود، به خصوص وقتی که آفتابی است ، اما من همیشه سعی می کنم جلوی او را بگیرم و همراه او در آپارتمان قدم بزنم.گاهی اوقات توضیح دادن برای مادر بزرگ من درباره چیزهای خطرناک دشوار است ، زیرا اخبار رسمی در تلویزیون حاوی خبرهای خوبی است."

شانگهای

در پرجمعیت ترین شهر کشور؛ شانگهای ، بسیاری از معلمان خارجی شروع به ترک مشاغل خود می کنند. راب ، معلم 23 ساله در یک مهد کودک بین المللی در این شهر ، گفت که حدود 25 معلم دیگر در حین شیوع بیماری شغل خود را ترک کرده اند ، پس از آنکه والدین حاضر به فرستادن فرزندان خود برای آخرین دوره خود به مدرسه نشدند معلمان فقط 30 روز فرصت پیدا کردند که تا قبل از انقضاء ویزاهای خود کار کنند.

وی گفت: "نگران کننده این است که به محض اینکه این معلمان ویزای کار خود را لغو کنند ، بیمه پزشکی آنها نیز از بین می رود. مدرسه گفته است که آنها نمی توانند کاری انجام دهند" راب نتوانست طبق برنامه ریزی به خانه خود در انگلستان سفر کند. بنابراین در عوض به بانکوک پرواز کرد. وی می گوید در حال حاضر در شانگهای ، مردم مبلغ 6 پوند برای ماسک صورت پرداخت می کنند و سایر افراد اگر ثبت نام روزانه را برای ماسک از دست بدهند باید تا روز بعد صبر کنند.

سفر به انگلستان

برخی از افرادی که از چین سفر کرده اند ، از بررسی های هواپیمایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس طراحی شده اند ، انتقاد کرده اند. دیو که به همراه شریک زندگی خود در بانکوک در تعطیلات بود و از طریق پکن با ایر چین به انگلستان سفر کرد، ماسک صورت و عینک شنا پوشید. این فرد 39 ساله گفت که کارکنان شرکت هواپیمایی در بانکوک که مسئول سنجش دما بودند با مسافران درگیر می شدند.

وی گفت: "من و همسرم هردو فکر می کردیم پرواز پرتنش است و خدمه پرواز از هر دو طرف به وضوح عصبی هستند. به نظر می رسید که بعضی از مردم بیش از حد احساس سرخوردگی می کنند و این تصور را داشتم که بسیاری از افراد نگران بودند که ماسکهایی که پوشیده اند مناسب و کامل نیست."

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    این هدیه رادانشجویان که درچین بودنند واردایران کردنند ایران رامبتلاکردنند چرا

    نظرات شما -
    • رامی۴۵۶۷
      0

      وا اونا که همشون سالم بودن بنده خداها. ویروسه دیگه همه جا ممکنه بره. ما که وضع بهداشتیمون از کره جنوبی و ایتالیا بهتر که نیست وقتی اونجا رفته مسلما ایران هم میاد. این دانشجوها دو هفته قرنطینه بودن و همه هم سالم بودن.

    • دلباز یاسوج
      0

      این هدیه ایرلان های بی تدبیری بود که برای سود آنی حالا باید ضرر درازمدت را تجربه کنند به خاطر بستن تمام مرزهای هوایی دنیا بر ایران.

  • ali
    0

    وقتی عقل نباشد شبه ویروس هم میتواند زندگی افراد را مختل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها