چرا ادارات مانند مدارس و دانشگاه ها تعطیل نمی شود؟

شهرهای آلوده به کرونا باید قرنطینه شود یا نه؟ / شما نظر بدهید


4 اسفند 1398 - 20:58
5e52b644561cc_2020-02-23_20-58
کرونا به ایران رسیده و مردم درباره راه های مقابله با آن صحبت می کنند. یکی از این راه ها، قرنطینه شهرهایی است که کرونا در آنها قربانی گرفته است. از قم و اراک و رشت گرفته تا تهران. نظر شما درباره اجرای این ایده چیست؟

همزمان با آغاز بحران کرونا، بسیاری از مخاطبان در شبکه های اجتماعی تصاویر آخرالزمانی از ووهان چین را می دیدند. تصاویری که ضدعفونی کردن شهر را نشان می داد و قرنطینه ای که همه مردم را در خانه ها حبس کرده بود.

حالا برخی پیشنهاد می دهند که همین اتفاق باید در شهرهای ایران بیفتد. به ویژه در تهران که گفته می شود سرعت ابتلای شهروندان به کرونا در حال شدت گرفتن است و به همین دلیل مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده اند.

با این وجود برخی می گویند قرنطینه سازی شهرها کاری نیست که باید انجام شود چراکه زندگی مردم را با مشکل روبرو می کند. از نظر آنها، موضوع کرونا آنقدرها هم که گفته می شد جدی نیست که چنین با تدابیر ویژه ای همراه شود.

نظر شما درباره راهکارهای بهینه برای مهار کرونا چیست؟ آیا با قرنطینه شهرهای بزرگ موافق هستید یا نه؟ در ادامه این مطلب کامنت بگذارید و بحث کنید.

کرونا به ایران رسیده و مردم درباره راه های مقابله با آن صحبت می کنند. یکی از این راه ها، قرنطینه شهرهایی است که کرونا در آنها قربانی گرفته است. از قم و اراک و رشت گرفته تا تهران. نظر شما درباره اجرای این ایده چیست؟

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5e52b644561cc_2020-02-23_20-58
4 اسفند 1398 - 20:58

همزمان با آغاز بحران کرونا، بسیاری از مخاطبان در شبکه های اجتماعی تصاویر آخرالزمانی از ووهان چین را می دیدند. تصاویری که ضدعفونی کردن شهر را نشان می داد و قرنطینه ای که همه مردم را در خانه ها حبس کرده بود.

حالا برخی پیشنهاد می دهند که همین اتفاق باید در شهرهای ایران بیفتد. به ویژه در تهران که گفته می شود سرعت ابتلای شهروندان به کرونا در حال شدت گرفتن است و به همین دلیل مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده اند.

با این وجود برخی می گویند قرنطینه سازی شهرها کاری نیست که باید انجام شود چراکه زندگی مردم را با مشکل روبرو می کند. از نظر آنها، موضوع کرونا آنقدرها هم که گفته می شد جدی نیست که چنین با تدابیر ویژه ای همراه شود.

نظر شما درباره راهکارهای بهینه برای مهار کرونا چیست؟ آیا با قرنطینه شهرهای بزرگ موافق هستید یا نه؟ در ادامه این مطلب کامنت بگذارید و بحث کنید.

منبع: خبرفوری

17

نظرات 412
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
فاطنه مارسا 0 0 پاسخ 1398/12/25 -10:30

یا سلام اینجانب ارشد پرستاری دارم وباسابقه مطالعات وتدریس دروس پرساری در چند دانشگاه کشور:نظر تعطیلی تما ادارات باید قرنطینه شود وگر تعطیلی مدارس ودانشگاهها ارزشی ندارد واپیدمی وکشتار همچنان حتی از کادر خدوم ومردم ادامه داردپ

کاربر ناشناس 1 0 پاسخ 1398/12/7 -13:42

لازم به قرنطینه نیست

1 1 0 پاسخ 1398/12/6 -14:18

مدرسه ها تعطیل شد همه رفتن شمال- وای به حال اینکه شهرها قرنطینه بشه - البته دولت هیچگاه نخواهد توانست قرنطینه کند چون نمی تواند مایحتاج روزانه مردم درقرنطینه را تامین کند و ببرد در خانه هایشان. پس هجوم به نانوایی و پمپ بنزین و فروشگاه ها برای آذوقه روزهای قرنطینه حتمی است

انا 2 1 پاسخ 1398/12/6 -10:28

کرونا بدتر از افغانستان نیست که تولید کننده مواد مخدر است و باعث اعتیاد جوانان ایران شده ,سالیانه چندین میلیارد تومان هزینه برای تقویت مرز با افغانستان ,شهادت نیروهای خدوم نظامی ,بابت همسایگی با این کشور است.پس کرونا ترس ندارد.

امین 1398/12/6 -12:31

خدا شفات بده چه ربطی داره به هم

ابوالفضل 0 2 پاسخ 1398/12/5 -22:29

شود

ابوالفضل 0 2 پاسخ 1398/12/5 -22:27

بله

اهورا 1 3 پاسخ 1398/12/5 -22:04

بله بایدشهرهایی که منشآالودگی هستند باید قرنطینه شون کلیه مراکزاموزشی تعطیل شوند. ازخروج شهروندانش به دیگرنقاط جلوگیری شود. وروددیگران به داخل ان شهرممنوع شود. کلیه مراکز درمانی ازجمله وزارت بهداشت بابسیج تمام مراکزش به جستجو برد از دو افراد مبتلا را شناسایی وبه مراکز درمانی هدایت کند..

بیژن 1 2 پاسخ 1398/12/5 -21:57

سلام به نظر من تا اطلاع ثانوی زیارت و روضه و عزاداری و همه مراسمات مذهبی تعطیل بشه چون هر چی بد بختی داریم از این مسافرهای خارجی که برای زیارت به ایران میان و اونها مرادشونو میگیرند ما ویروس و .... ولی جالبه این رو هم بدونیم در چین 77000 هزار نفر مبتلا به ویروس شدند ولی 2400 کشته داده تقریبا سه درصد و کره 500 نفر مبتلا ولی چهار کشته ولی ایران بنازم قدرت خدا را 42 نفر گرفتن 43 کشته دادیم اون یک نفر اضافه هم خودم هستم که از این همه مدیریت بحران موندم و در حالت کما هستم در نهایت فکری به نظر من نمیرسد فکر کنم این ویروس از طریق امواج در حال پخش شدن هست اگه اینطوری باشه فقط امام زمام مگه کاری بکنه.

فاطمه حق شناس 2 0 پاسخ 1398/12/5 -20:10

چرا فقط مدارس و ادارات یه کارگر چه گناهی کرده که توی هر شرایط باید کار کنه حتی تو تعطیلات عید و این گرفتاری کرونا حالا اینکه بحث کرونا اینقدر واسه همه ی قشر جامعه مهمه پس کارگرم جزی از این مردمه و باید اگه ادارات تعطیل شد کارگری که توی پالایشگاه و نیرو دریایی و هزار جای دیگه کار میکنه هم تعطیل بشه چون اگه یه کارمندبرای خانوادش مهمه یه کارگرم همون قدر حتی بیشتر برای خانوادش مهمه

پ 0 3 پاسخ 1398/12/5 -20:04

نه با قرنطینه شهر ها مخالفم چون این ویروس از هفته ها قبل پخش شده. باید ضد عفونی ها و عرضه لوازم مورد نیاز ضد عفونی بیشتر بشه و خودمون هم مراعات کنیم کمتر به جایی دست بزنیم

سیروس 1 0 پاسخ 1398/12/5 -20:02

بعضی اوقات مصلحت عمومی باید در نظر گرفته شود نه سیاست ایندگان مارا قضاوت خواهند کرد صدر صد باید شهرهای درگیر قرنطینه شوند

ایرانی 3 0 پاسخ 1398/12/5 -19:41

ملتی که در هر مشکل غافل گیر میشه برنامه اش هم برای مقابله سرهم بندی است.

مردم عادی 1 0 پاسخ 1398/12/5 -19:31

این روزها یه نفر میگه کرونا خطری نداره یه نفر دیگه میگه کرونا خیلی وحشتناک جون مبتلایان را میگیره خبر رسانی دقیقی نداریم مردم تکلیفشون را با کرونا دقیق نمی‌دانند چیه اگه اطلاع رسانی کامل باشه کرونا هم کاملا و زود نابود میشه .

آرین بهادری 2 0 پاسخ 1398/12/5 -19:12

سلام تروخدا تا اخر عید همه جارو تعطیل کنیید مخصوصا مدارس که بچه ها اصلا رعایت نمیکنن ممنون

رضا 2 0 پاسخ 1398/12/5 -18:53

ما اقتصاداندازه چین نیست که بتوانیم هزینه قرنطینه شدن یک شهرپرداخت کنیم ولی جان انسان‌ها از همه مهمتر هست

حمید شیخ اویسی 2 0 پاسخ 1398/12/5 -18:20

به نظر من باید تا زمانیکه ویروس کنترل میشه همه جا رو تعطیل کنن. از جمله مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات. تاکید میکنم ادارات هم باید تعطیل بشه.

سیامک 5 0 پاسخ 1398/12/5 -17:33

اگر قرار به پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل بود که باید خیلی سوالات جلوتر از این از مردم پرسیده میشد. مثلا از مردم بپرسید که آیا شما مسئولین کشور را دارای صلاحیت مدیریت بحرانی این چنینی میبینید؟ یا بپرسید اصلا شما چند در صد مسئولین و بی کفایتی آنها را در بوجود آمدن چنین بحرانی مقصر میدانید؟ سوالات اولیه که تمام شد و مردم پاسخ دندان شکن دادند حالا بپرسید شما چند درصد نظرات خودتان را مثمرثمر در راهکارهای احتمالی مسئولین در آینده می دانید؟ آیا مسئولین برای نظرات شما تره هم خورد می کنند؟ بعد تازه برسیم به مسایل علمی و پژوهشی که آیا اصلا میزان آمار مبتلایان و متوفیان این بیماری با پترن و الگوی باقی کشورها همخوانی دارد؟ همه جا بین 2 الی 5 درصد مبتلایان فوت کرده اند اما در ایران آمار به شکل عجیبی و فاحشی تفاوت دارد که این خود جای تامل بسیاری دارد. اینجا ما با چند مسئله طرف هستیم که یا این ویرووس در ایران هم دوباره یک جهش اضافی انجام داده و حال خود تولید کننده انبوه شده ایم که خنده دار است یا آمار برای بهره برداری از شرایط بحرانی در آینده نزدیک به دروغ اعلام شده که باز میشه دو حالت که اولی آمار مبتلایان دروغ است و دومی آمار فوت شدگان. یعنی دو مجهول و یک مشترک که مشترک میشه بهره برداری مطلوب از نشان دادن وضعیت بحرانی در کشور. پس مجهول و میگذاریم کنار و به مشترک بپردازیم (آخ آخ آخ شرمنده سیاسی میشه پس یا چاپ نمیشه یا بلاک میشیم). نتیجه: مدیریت بحران در کشور ما دقیقا به همین شکل هستش پس سکوت کنیم بهتره!!!

داودی 1398/12/5 -19:49

کاربر عزیز افرین برشما خیلی عالی و علمی موضوع را روشن کردید

داود 2 0 پاسخ 1398/12/5 -17:27

شهر قم برای۲هفته قرنطینه شود.

زهرازاهد 2 0 پاسخ 1398/12/5 -17:15

باتعطیلی کارمندان دانشگاه موافقم،وقتی دانشجونیست چراکارمندبنده خدابایدبیاددانشگاه..واقعا مسخره است به ویژه درعلوم پزشکی که دانشجوهاروتعطیل کردن وبه کارمندهاش میگن بیا

م 2 1 پاسخ 1398/12/5 -17:10

ترو خدا قرنتینه کنین من خودم چند روزه از خونه بیرون نمیرم ولی بقیه اهمیت نمیدن و این ویروس لعنتی بیشتر پخش میشه

H.Yaaghi 7 1 پاسخ 1398/12/5 -17:06

اگر از همون اول این قمی هارو قرنطینه میکردن الان این بلا سربقیه شهرها نمیومدش..الان کل ایران الوده شدش سر اینا

یا رب 0 1 پاسخ 1398/12/5 -16:54

چرا واکسنش درست نمیکنند

پیام 0 1 پاسخ 1398/12/5 -16:14

برو آب بکش .. با صابون

حسین 0 2 پاسخ 1398/12/5 -16:13

قرنطیه تمام شهر که چیزی شبیه حکومت نظامی باشد نه صحیح است نه لازم،اما بعقیده من بایدتمام مراکز خدماتی وپررفت‌وآمد توسط گروه‌های امدادرسانی و بهداشت پوشش بشوند وبا اطلاع‌رسانی و آکاهی داد وخدمت رسانی مرافبت و رصدکنند،مافعلادرمرحله قبل‌ازبحران هستیم،چه خوب است که ازحالا فکری اندیشیده شود.

سمیرا حیدری 0 0 پاسخ 1398/12/5 -16:04

آخه شما فرض کن تعطیل کردید بااین کار چی درست می شه به جای اینکار ها واکسن کورنا درست کنید اعلام کنید تا مردم به مراکز بهداشتی برن و تزریق کنن باقرنطینه کردن شهرها فقط مثل آبی که جلوش رو بگیری ویا جا بمونه وبگنده وگندش بالا بزنه همه جارو به گند بکشه می مونه

علی 0 1 پاسخ 1398/12/5 -15:57

همین الان که مدارس و دانشگاهها تعطیل شده مردم رفتند شمال عشق و حال .

علی 2 0 پاسخ 1398/12/5 -15:56

ادارات با 50 درصد ظرفیت کار کنند

حسین اکبری 4 1 پاسخ 1398/12/5 -15:27

بنظر م قرنطینه شهر بهترین راه مقابله بابیماری کروناست خواهش میکنیم قم راقرنطینه کنید

شهروند عصبی 11 0 پاسخ 1398/12/5 -15:09

همون اول قم باید قرنطینه می‌شد و اگر توی شهر دیگه‌ای هم موردی پیدا شد به همین ترتیب قرنطینه بهترین راه بود و هست! مدیریت بحران ما مثل همیشه هر چه بادا باده

خ شمس 3 1 پاسخ 1398/12/5 -15:03

از بی تدبیری حسن کلید و گروهش بایدم اینطور بشه، ای کاش خودش می گرفت. ترس برادر مرگه، از هر چی بترسی سرت میاد. در مورد قرنطینه نظری ندارم.

yazdan 7 0 پاسخ 1398/12/5 -14:37

کار درست باید انجام بشه دیگه نظرسنجی نمیخاد اگه کار درستیه قرنطینه باید انجام بشه

شهروند 9 0 پاسخ 1398/12/5 -14:02

برای دولتی که هنوز پروازهای خودش به چین رو متوقف نکرده و هنوز نمی تواند آمار و بررسی دقیق در زمینه مبتلایان داشته باشد آیا جای نظری باقی می ماند؟؟؟

حبیب 5 1 پاسخ 1398/12/5 -13:58

باید حتما ادارات تعطیل گردد تا بتوانند در انتشار ویروس کرونا کمتر تردد وهمگیر شودوقتی اداره نباشد ارباب رجوع از خانه بیرون نمیرود تا ویروسی به منزل برگرداند

حامد 4 1 پاسخ 1398/12/5 -13:44

شاید شمایی که داری این کامنت رو میخونی یه هفته دیگه بر اثر ابتلا به کرونی بمیری، از همین الان تسلیت میگم بهت، این کرونا صد برابر بیشتر از اون هواپیمایی که سقوط کرد تلفات میده ، جوری که تعداد کشته شده های هواپیما یه شوخی به نظر برسه

حق 3 0 پاسخ 1398/12/5 -13:32

تا بیایید نظرسنجی کنید کار از کار گذشته

مهین 5 0 پاسخ 1398/12/5 -13:23

با قرنطینه موافق هستم الان هم دیر شده

سید علی 5 0 پاسخ 1398/12/5 -13:23

سلام حتما باید شهرهای آلوده قرنطینه شود.

کمند 5 0 پاسخ 1398/12/5 -13:13

بنظرم همه مسئولین مملکت را به مدت یک ماه قرنطینه کنند و اجازه حرف زدن هم ندهند بهشون و مردم خودشون همه چیز را انجام دهند و کل ادارات،مدارس ،دانشگاهها و جاهای عمومی مثل مساجد و زیارتگاهها و ....تعطیل کنند تا میزان تلفات کم بشه

رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا) 10 4 پاسخ 1398/12/5 -13:06

بهتر حاکمیت از این فرصت استفاده کرده و فرزندان جان بر کفشان را که در امریکا بسر میبرند به کشور برگردانده و آنها را به این بیماری مبتلا کنند و سپس دوباره به امریکا بفرستند که امریکا نابود گردد.و ا نتقامی سخت گرفته شود.ممنون از منفی دهنده گان

از جان سیر 1398/12/5 -15:49

اقای رتبه ۴ کنکور۸۵ رتبه اول ارشد ،اول المپیاد و.....آقای دکتر شما تا دیروز مرید تبریزیان بودید و مدعی که ایشان شاگرد امام زمان هستند .حالا چی شد به فکر صدور ویروس به بلاد کفر هستید .یا آن ادعایتان کذب بود یا این عامیانه حرف زدنتان .ازشما انتظار بیشتری است.

رتبه 4 کنکور سال85 1398/12/5 -20:01

تو هنوز نمیتونی درک کنی منظورات منو؟؟؟؟؟؟

علی 5 0 پاسخ 1398/12/5 -11:44

باید قرتطینه بشه .بدبختی اینه که ماکس ودارو های ضد عفونی کننده را احتکار کردن گرون شده وگیر مردم نمیاد مردم هم بعضیها نامرد شدند

حیدر 2 0 پاسخ 1398/12/5 -11:40

قرنطینه خوبه ولی نه احساس غریبی همه باهم بجنگ کرونا می ریم

نيلوفر جوادي 3 0 پاسخ 1398/12/5 -11:26

بايد استانهاي در گير با كرونا قرنطينه و مدارس و دانشگاهها تا اخر سال تعطيل شود و ابزارهاي پيشگيري از كرونا در ادارات و و بانكها و و غيره در ديترس قرار گيرد تعطيلي مراكز اموزشي بدون هيچ فكري لازم الاجراست

اصغری 4 0 پاسخ 1398/12/5 -11:12

بله ب نظرمن بایدقرنطینه بشه تا بقیه مردم کشورمون ب این ویروس الوده نشن

فاطمه 1 0 پاسخ 1398/12/5 -11:03

من باقرنطینه و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هم کاملن موافقم دولت ایا توان این رو داره که هر روز تمامی مراکز اموزشی ضد عفونی کنه؟تو دانشگاه همه جور ادمی از شهر های مختلف میاند و در خوابگاه می مونند یا اگر شهرشون نزدیک ب تهران باشه با اتوبوس بین شهری میان و برمیگردند این رفت و امد های دانشجویان خودش بشخصه عامل مهمی است

ROA 7 1 پاسخ 1398/12/5 -10:39

درست ازموقعی که از روی غرض وبی مسئولیتی کتاب پزشکی هاریسون اتش زده شد ویروس کرونا شیوع پیدا کرد حالا کجاست تبریزیان که مدعی بود آموزه های طبی خودش تنها مرجع درست پزشکی است که میتواند همه دردها رادرمان کند خوب بسم الله،...پس چرا سکوت کرده؟؟؟چرا راهی برای درمان ندارد؟؟؟؟ ایا فقط هنر کتاب اتش زدن رو داشتی؟؟؟؟؟ فکر کنم نفرین کتاب هاریسون است که دنیا را فرا گرفته، کتابی که ازکودکی بازبان شیرین میگوید,من یار مهربانم,, پندت دهم فراون، با انکه بی زبانم، بله تبریزیان یک کتاب را اتش نزد،مهربانی را اتش زد، اموزگار بشریت را اتش زد، علم را اتش زد،ودرکل بشریت رااتش زد،...

جهان بیات 1 0 پاسخ 1398/12/5 -10:37

باسلام اگر این بیماری نیاز به قرنطینه دارد نباید دس دس کرد اقدام کنند نهایتا یکهفته یاده روز تعطیلی به زندگی مردم ضرر میزنه ولی بهتر از بتره

کاشانی 1 0 پاسخ 1398/12/5 -10:32

قبل از اینکه به وضعیت قرمز برسیم باید قرنطینه انجام بشه پ همه جا تعطیل بشه نه وقتی که وضعیت قرمز شد ، بیمارستانها جا نداشتن ، تجهیزات پزشکی و دارو کافی نبودو ...

ماهان 13 0 پاسخ 1398/12/5 -10:20

تو این شرایط باید از شرکت هواپیمایی ماهان و مسولان نظام که همه تلاش های خود را برای ورود کرونا کردند تشکر ویژه داشت

حسن رحيمي 2 1 پاسخ 1398/12/5 -10:13

با سلام تعطيل كردن مهدكودك ها ,مدارس و مراكز اموزشي كار بسيار خوب و بجايي بود كه انجام گرديد كه انشاءالله روند رشد بيماري را بسيار كاهش ميدهد ولي مشكلي كه در اين زمان پيش مي ايد مادران كارمند است .متاسفانه بدليل عدم امكان نگهداري كودكان با سنين كم در منزل گاها اين مادران شاغل كودكان و نوزادان كم سن را همراه خود به محل كار اورده كه اين مسئله در جاههايي كه ارباب رجوع وجود دارد خطراتي را به دنبال دارد كاش در كنار تعطيلي مدارس براي شركت ها و مراكز دولتي بغير از مراكز درماني و مراكز حياتي تعداد حضور پرسنل به حداقل ميرسيد تا هم رفت وامد در شهرها كمتر شود و هم فرصتي به مادران شاغل براي نگهداري از فرزندان داده شود

ع 0 0 پاسخ 1398/12/5 -10:11

تعطیلی میدان بزرگ مرکزی تهران فوری ضروری معدن کرونااونجاست ازهمه جابارمیاد

کاربر ناشناس 0 0 پاسخ 1398/12/5 -10:04

اگر جان مردم برای مسئولین مهم هست باید شهرهای آلوده قرنطینه شوند

عیسی احمدی 1 0 پاسخ 1398/12/5 -09:50

حتی اگه جون یک انسان دیگه در خطر باشه باید تمام این شهرها قرنطینه بشن واقعا

میثم 8 0 پاسخ 1398/12/5 -09:46

ما عادت کردیم که چوب بی سوادی و حماقت و بی تدبیری مسئولین کشورمون رو بخوریم. به محض ظهور کرونا تمامی کشورها پروازهای خودشون به چین رو لغو کردن، مرزهای کشورشون رو به چین بستن ولی مسئولین ما چکار کردن؟؟؟؟؟؟؟؟ جالبه بعد از چین بیشترین تلفات رو ایران داشته. وقتی مسئولین یک کشور نمیتونن مشکل تامین تهیه ماسک و مواد ضدعفونی رو برطرف کنن دیگه چه توقعی میشه داشت درک اینو داشته باشن که جلوی ورود یه بیماری کشنده مثل کرونا رو بگیرن؟؟؟؟؟ حالا میگید قرنطینه؟؟؟؟؟

ش.معلم. 1 0 پاسخ 1398/12/5 -09:44

حتما لازمه قرنطینه شوند.شهری مثل قم قرنطینه شود بسیار بهتر از این است که تمام کشورها ارتباطشان را با ایران قطع کنند. حتی پاکستان و افغانستان نیز مرز هایشان را با ایران بسته اند.

داودی 18 0 پاسخ 1398/12/5 -09:43

حاکمیت و دولت محترم حداقل به افکارعمومی احترام بگذارد چرا مسئولین ما اینقدر دوست دارند ایران و ایرانی مورد ترحم ملل دنیا قرار گیرند عجیب است مسئولین یک کشور دوست دارند از این موضوع استفاده کنند و کشته بیشتری داشته باشیم و دنیا بشیند بحال ما گریه کند و مسئولین اگر البته زنده بمانند سوار بر این موج شوند و منویات پوسیده خودشان را رو نمایی کنند ؟ والا دست روی دست نمیگذاشتن و سیاسی کاری نمیکردندو این همه حرفهای ضد و نقیص نمیگفتند در یک مصاحبه اول میگویند نترسید چیز خاصی نیست بلافاصله میگویند این انفولانزا به سرعت قابل انتقال است سعی کنید از منازلتان بیرون نیائید با بستگان معاشرت نکنید ! مگر با یک عده عقب افتاده ذهنی طرف هستید اینقدر دروغ پشت سر هم میبافید فراموش کردید دنیا عوض شده دنیا دنیای 41 سال پیش نیست در دستان حتی کودکان هم موبایل هست و دایم اخبار از سراسر دنیا را نگاه میکنند تلویزیون های ماهواره ای هست دایم مردم گوش میکنند .اساتید دانشگاه و دلسوزان وطن پرست دایم از هر گوشه و کنا ر فریاد میکشیدند فلان هواپیمائی نباید به کشور چین برود ولی کو گوش شنوا همیشه مسائل حیاتی ملت و حتی جان انان را گره میزنید به سیاسی کاری های غلط .بفرمائید کشور داداشی ما عراق وقتی دید جان شهروندانش در خطر است تمام مرزهای زمینی و هوائی را روی کشور ما بستند بقیه کشور ها هم همینطور . من یک فرد از ملت ایران هستم مسلمانم نه مسلمان بعد از انقلاب مسلمان شیعه هستم وطنم را هم دوست دارم پیش از قد و قواره ام به مملکتم خدمت کردم ولی بنظر میرسد مسئولین ایران قصد و هدف در نابودی نسل ایرانی دارند ملت ایران 41 سال پیش با اغوش باز شما را پذیرفتند کشور را دو دستی و به اعتماد به دست شما سپردند چرا اینقدر به این ملت ناسپاس هستید هر چه دارید از این ملت ایرانی نجیب دارید والا خودتان میدانید الان بجای این میز های ریاستی در چه کاری مشغول بودید ! شهر قم یک وضعیت اضطراری دارد چرا معابر و خیابانها را گند زدائی و ضد عفونی نمیکنید شما نمیدانید مردم برای ادامه زندگی خودشان باید کار کنند و از خانه بیرون بیایند؟ عجیب است هنوز شما چهارتا خیابان و پارک و معابر پر تردد را ضد عفونی نکردید با این ماشینهای کنترل اغتشاشات به سادگی میتوانید این کار را بکنید تا مردم کمتر مبتلا بشوند . رادیو و تلویزیون ایران دایم میگوید از خانه هایتان بیرون نیائید این شد علاج این مصیبت . الله اکبر خدا خودش مراقب این ملت صبور و با گذشت باشد .

رضا 1 0 پاسخ 1398/12/5 -09:41

آخه بیشعورها، مگر مردم تخصص لازم برای این سئوال شمارا دارند که نبگویند چه باید کرد؟ چرا جو ونگرانی بین مردم راه میاندازید؟ خاک بر سرتون که کار حرفه ای خبری هم بلد نیستید!؟

اذر 2 0 پاسخ 1398/12/5 -09:40

اين بيماري سريع منتشر ميشه مملكتي كه تحريمه و امكانات مناسبي نداره و مديراني با افكار مصلحتي داره بايد مردم خودشون بيشتر به فكر باشند و در تجمعات حاضر نشوند و مدارس را خودشان تعطيل كنند

محمدجابری 0 0 پاسخ 1398/12/5 -09:39

اره بایدقرنطینه بشن رفت وامدزیاده وبه همین دلیل ممکنه به بقیه شهرهاهم سرایت کنه خواهشاقرنطینه کنیدهرچه سریعتر

محمد محمدی 0 0 پاسخ 1398/12/5 -09:21

صد در صد باید قرنطینه بشه

علی ازاذی 0 0 پاسخ 1398/12/5 -09:20

به نظر من باید دولت و مسئولین محترم به هر قیمتی که شده از انتشار ویروس جلوگیری کنند حتی اگر نیاز به قرنطینه شهرها شده قرنطینه باید همه مراکز عمومی و ازدحام تجمع صورت بگیره

سعید 2 1 پاسخ 1398/12/5 -09:16

حالا اگه یه شهر دیگه ایی تو استان محروم بود سریعا" قرنتینه میشد و میگفتیم از بس گناه کردن اینجوری شد ما بالا بالا ها چقدر باحالیم ...

هیوا کیانی زادە 0 0 پاسخ 1398/12/5 -09:05

سلام وقتتون بخیر با عرض خستە نباشید . من در مورد این مسئلە باید بگم کە این بیماری فقط در برخی از شهر های ایران بود کە پیشگیری لازم را نکردند امّا الان کە در نصف شهر ها و روستا های ایران بیماری شیوع پیدا کردە است امکان جلوگیری از بیماری بسیار سخت و غیر ممکن شدە با تشکر از وزارت بهداشت کشور

کرونا 0 0 پاسخ 1398/12/5 -09:04

قرنطینه شود بهتر است

رحیم شاه آبادی 0 0 پاسخ 1398/12/5 -08:57

بله باتوجه به اینکه ویروس کرونا سریع درحال گسترش میباشد وبرای پیشگیری ازآن اصولاباید کلیه ادارات وحمل ونقل کشور به مدت چندروزی تعطیل گردد

دلاور 1 0 پاسخ 1398/12/5 -08:56

چرا اونقد حرفای غیر کارشناسی میدین ,به فرض کرونا ریشه کن شد از ایران اما از دیگر کشورها که ریشه کن نشده مثلا چین با اونجمعیت میلیاردی , دوباره هم به ایران سرایت میکند .پس در برابر کرونا تمکین کنید اشغالگر غیر نظامی. اخرش خسته میشه میره. کرونا چیز مهمی نیست اصلاا نترسید .با دود کردن پهن الاغ ماده و صابون رفع میشه.البته من اینا رو نمیگم از اون بالادست این حرفا میاد.

کامران 1 3 پاسخ 1398/12/5 -08:50

طبق پیش‌بینی‌های سازمان شخصی KMG یک میلیون نفر بر اثر شیوع این بیماری در ایران خواهند مرد (KMG, 2020) و این بدلیل بی مسئولیتی مسئولین خواهد بود و در مورد قرنطینه کردن هم افراد متخصص باید نظر بدن نه ما

صفانیا 1 0 پاسخ 1398/12/5 -08:31

سلام یعنی دولت نمی تونه؟ یا نمی دونه که وقتی یه شهری آلوده شد باید قرنطینه بشه؟ چرا باید از شهرهایی که آلوده هستن پاشن بیان شهرستان که اونجاهام آلوده شه؟ وقتی میگن مدارس تعطیل یعنی بشینین تو خونتون! نه اینکه تعطیلات پاشین برین مسافرت! تورو خدا اینو دیگه جدی بگیرین نگین خطای انسانی بوده!

عرشیا طاهری 0 0 پاسخ 1398/12/5 -08:23

سلام بنده هر روز مجبور هستم از استان البرز تا تهران برای سرکار برای دو میلیون حقوق بروم به صاحب کارم گفتم تعطیل کنید تا ویروس نگیریم الان بنظرم باید تهران و قم قرنطینه و شرکت ما هم تعطیل شه وگرنه اخراجم

شکورحیمی 0 0 پاسخ 1398/12/5 -08:14

شهرهای آلوده قرنطینه شوند

مصطفی 2 0 پاسخ 1398/12/5 -08:12

سلام ، من اهل قمم ، بله موافق قرنطینه هستم ، چرا باقی شهرها باید پا سوز ما بشن ، اگه کشور مثل باقی کشور ها مرز رو روی چین میبست وضعیت الان به این صورت نبود که صد برابر منفعت هزینه پرداخت کنیم ، متاسفانه ما یه خصلت خود بزرگ بینی داریم و احساس میکنیم از باقی مردم جهان بهتر میفهمیم ، نگاه کنید به چین و ژاپن و.... الگو بگیرید ، قرنطینه کنید تا همگیر نشده ، قرنطینه کنید تا چندین برابر هزینه نکنیم ، حضرت آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان شما که کتاب پزشکی آتیش میزنی و ادعا میکنی درمان کرونا رو بلدی ، شما که جامعه پزشکی رو زیر سوال بردی ( کرونا اومد سراغت ، حریف میطلبه )

Ali 1 0 پاسخ 1398/12/5 -08:05

من به عنوان یک قمی میگم قرنطینه بشه

فاطمه رسولی 0 0 پاسخ 1398/12/5 -08:04

سلام من موافق این هستم که شهرهایی که ویروس کرونادران وجودداردبایدقرنطینه شودچراکه این کارباعث جلوگیری ازپخش ویروس درسایرنقاط کشورمیشودازمسئولین خواهش میکنم این کارروانجام دهند

فرشید 0 0 پاسخ 1398/12/5 -08:02

وقتی مدیریت درستی در خصوص برنامه های کلان در جامعه نداریم فرقی نمی کند قرنطینه کردن مشکلات دارد که از پس مدیران شهری بر نمی آید نیروهای نظامی هم که زبان نمی فهمند تازه سیاست مدارهای کثیف کشور هم از این موقعیت در حال سو استفاده هستند در خصوص انتخابات و بازتاب بین المللی آن

غلامعلی 1 0 پاسخ 1398/12/5 -07:59

با سلام در کل باید قرنطینه شود ولی کجاست اون شعور و فهم اون مسئول که این کار را انجام بده اگه واقعا فهم داشتن که پروازهای چین را لغو میکردن که این ویروس را به جان مردم نندازن دریغ ازین که نمیدونه مرگ فقط برای همسایه نیست

ارش 0 0 پاسخ 1398/12/5 -07:47

سلام اگر از رفت و امد های غیر ضرور جلوگیری شود خیلی بهتر است قرنطینه خوب است

فاطمه پارسا 1398/12/25 -10:48

بنظر بنده علاوه بر قرنطینه کلیه شهرها تمام اقلام مایحتاج مردم توسط مسئولین وخیرین سلامت داده شود وباید سلامت مردم را نضمین کنن نه اینکه وسیله وغذای آلوده دست مردم داداینکار باید بانظارت مسئولین بهداشت وبطور بهداشتی اجرا شود این کشور دشمن دین وملیت زیاد دارد واین دشمنی توسط دشمنان داخلی اجرا ودرنتیجه مردم آسیب نبینند ۰ من روزانه چقدر از لحاظ روحی هموطنان خودرا حمایت میکنم ودولت درمورد وخامت وضع موجود نباید پناهنکاری کند که مردم باورکنند که مرگ در بیخ گوششان است وباید اصول ایزوله را رعایت کنند وحمایت روحی شوند

گلی 1 0 پاسخ 1398/12/5 -07:18

از همون اول باید پروازارو لغو میکردن که نکردن، انگار میخوان دستی ، دستی مارو به کشتن بدن،حسن تا گندکاری هاشو تکمیل نکنه دس بردار نیس. ترس برادر مرگه اگه بترسید سراغتون میاد. در مورد قرنطینه هم نظری ندارم

بی نام 4 0 پاسخ 1398/12/5 -07:12

جالبه ،،حکومت جمهوری اسلامی فقط به فکر منافع خودش هستش،،،کرونا خیلی وقت اومده ،،ولی جمهوری اسلامی فقط به فکر ۲۲ بهمن و رای گیری بودش،،و جان آدم ها اصلا واسش ارزشی نداره ،،مردم خودشون یه زره به این فکر کنن ،خوبه ،،همین کانال شما ،تا قبل رای گیری متن هاش رو نگاه کنین ،،بعد رای گیری هم نگاه کنین ،،شما هم طرفدار حکومت هستین ،،و دارین با مردم بازی میکنین ،،یه زره فقط صادق باشین

یوسف طهماسبی 0 0 پاسخ 1398/12/5 -07:10

باسلام....به نظر بنده هیچ چیز ارزش از دست دادن زندگی انسانها را نداره نه ثروت اندوزی نه دانش اندوزی که همان بهترین کار برای جلو گیری از اپیدمی شدن کرونا تعطیلی مدارس و ادارات و سایراماکن عمومیه و مسولین که بیش از چهل سال خوابیدن که اغلب دچار زخم بستر هستن چند ماهی به داد همان مردمی برسن که وام دار حضورشان در روزهای سخت هستن .

علیرضا 2 7 پاسخ 1398/12/5 -07:04

نه لزومی نداره برید مهارش کنید مثل آنفولانزا

مهرداد 4 1 پاسخ 1398/12/5 -06:08

متاسفانه با طرز فکر ومدیریت مسئولان ما تلفات بسیار سنگینی متحمل خواهیم شد باید هر چه زودتر تصمیمات مهمتری بگیرند

فانی 6 2 پاسخ 1398/12/5 -05:29

این سوال عاقلانه نیست. چون من شهروند متخصص بیماریها نیستم. تصمیم گیرنده وزارت بهداشت است.

غلامعلی 1398/12/5 -11:52

کسی به ما نمیگه تصمیم بگیرید اینجا ی سئوالی از ما پرسیده شده میگه نظر شما چیه مسئولین ما که طبق معمول باید جمعه بشه تا بفهمن حالا نظر شما چیه بنظرتون بهترین راه کار کدومه حالا اجبارم نکردن میگه اگ نظری دارید بدید اینکه ما بیاییم اینجا بگیم ما نظری نداریم خیلی مسخرس خب اگ نظری نداری یا خودت را در اون حد نمیبینی نیازی نیس که...

صفیعی 3 1 پاسخ 1398/12/5 -03:42

قرنطینه کنید. همه جارو تعطیل کنید تا بدتر نشده جون خودمون به درک. نگران دخترمم که با زحمت به این سن رسوندمش . چرا تو همه ی تصمیمات عاقلانه آخرین نفریم. چرا انقدر این بیماری شیوع کرده چرا گذاشتین آمار انقدر راحت بالا بره چرا کاری نمیکنید

فاطمه جوانی 2 2 پاسخ 1398/12/5 -03:12

چراباید ایران همیشه کشته بده همیشه همه چی اول آخر ایران حتی اجازه ارتباط برقرار کردن هم دیگ نداریم باید بمیریم همه تاراحت شیم

ح میرشکار 4 1 پاسخ 1398/12/5 -03:01

آخه بیماری ضعیف تراز آنفولانزا نوع یک نیازبه قرنطینه نداره مشکل ایرانیان حرف زدنه موقع اجرا جدی نمیگیرن دست میدن روبوسی میکنند یه قلیون مشترک میارن میله اتوبوس وپله واسانسورو...دست میزنن اینارعایت بشه من خطری حس نمیکنم

شعار 4 0 پاسخ 1398/12/5 -02:36

قرنطینه زمانی جواب میده که مسوولین درست فکر کنند و درست تصمیم بگیرند دو ماه پیش چین به این بیماری مبتلا شد ,این اقایون بر سرعت رفت و امداش افزوده کردقطع ارتباط نکرد ,مثل همین همسایه های عقب افتاده ,الانه افغانستان تمام مرزاش با ایران بست. به فرض ممکن قرنطینه کردند و بیماری ریشه کن شد ,خب دوباره میرن از چین یا دیگر کشور ,کورنای محترم میارن. پازل هست اره. خخخخخخخخخ.

نداقاضيان 0 0 پاسخ 1398/12/5 -02:19

اگر واقعا مسئولين دلسوز مردم هستند و دندون گردي نمي كنند بايد قرنطينه شهرهاي مورد نظر انجام بشه يا علي مدد

صد در صد باید قرنطینه بشن تا تلفات کم بشن 2 1 پاسخ 1398/12/5 -02:13

برای کاهش تلفات قرنطینه شدن ضروری هست

ه 1 0 پاسخ 1398/12/5 -02:10

من فکر میکنم دیگه دیره الآن ما در یه شهرک کوچک در اطراف هشتگرد(گلسار)ساکنیم اینجا هم چندنفر که مشکوک بودن شناسایی وبستری شدن همانگونه که درپیشگیری تعلل شد درقرنطینه هم تعلل کردن

شادمهر 1 0 پاسخ 1398/12/5 -02:08

هرکي از خودش شروع کنه قرنطينه کنه خواهشا ب والله داريم بدبخت ميشيم

صادق 0 0 پاسخ 1398/12/5 -02:03

بله قرنطینه کنید شهرها رو تا پاک بشه

نسرين ذكاوتي 0 0 پاسخ 1398/12/5 -01:57

واقعا عقل نداريد راحتيد خوب قرنطينه كنيد

ش گ 0 0 پاسخ 1398/12/5 -01:49

قرنطینه کامل

رهابختیاری 0 0 پاسخ 1398/12/5 -01:43

یعنی واقعانمیدونیدکه بایدقرنطینه بشن یاداریدباجون مردم بازی میکنید؟ میخواین همه روبه کشتن بدین دیگه

داود منصوری 8 0 پاسخ 1398/12/5 -01:40

دولت خودش باعث شد این ویروس بیاد به کشور بخاطر چهارتا ادم بیشعور و یک شرکت هواپیمایی پول دوست که معلوم نیست رییس و رعساش از کدام کشور خارجی دستور میگیرن که مردم ایران رو نابود کنن .متاسفانه ایران هم مسول دلسوزی نداره و همه دروغگو هستن و بفکر اینکه جیب های خودشون رو پر کنن .خدا لعنتتون کنه .

R.m 2 1 پاسخ 1398/12/5 -01:33

این چه تصمیم چیپی هست که مسئولان گرفتن مدارس و بچه ها را که در معرض خطر کمتری هستند (از لحاظ سنی که طبق تحقیقات فوتی نداشته )تعطیل کردن بعد ادارات را نه مگه نمی شه پرسنل ادارات کرونا را از بیرون به خونه انتقال بدن!؟ تو را خدا یه کم فکر کنن

آنتی کرونا 2 5 پاسخ 1398/12/5 -01:31

این چرت و پرتا چیه بابا کرونا چیه ، کرونا دولت فعلی سلسله ی فریدنی هست ، کرونا پراید درب و داغونه ، کرونا ربای بانکداری به اسم اسلام هست و ... جمع کنید بابا زر کمتر بزنید

کیمی 4 0 پاسخ 1398/12/5 -01:28

بله صددرصد باید قرنطینه بشه

محمد 3 0 پاسخ 1398/12/5 -01:21

یک فکری به حال سفرای عید بکنن شهری مثل مشهد که چند میلیون مسافر میان و روز اول عید تو حرم امام رضا جمعیت میلیونی میشه هر یکنفری که ناقل باشه در عرض ۳ساعت حداقل با ۵۰۰نفر بخورد نزدیک داره و...حتما هر شهری که بیشتر از ۵نفر ازمایششون مثبت شده ۵۰نفر تو دوره نهفته داره و باید قرنطینه بشه .الان همباید همه شهرهارو تا تعطیلات عید تعطیل شه تا بیشتر ازاین مردم نمیرن.البته اگه برا مسولین مهم باشه که نیست و راحت دروغ میگن

مهلا 1398/12/5 -10:46

عاقل باشن نروند دولت فکر کنه خوب مردم فکر کنن آیا زیارت تو این شرایط درست هست حالا عید یا غیر عید مگه چینی ها عیدشان نبود

احسان 2 1 پاسخ 1398/12/5 -01:20

با سلام نظر من در مورد قرنطینه شهر های آلوده ایران منفی است چون تعدادشان زیاد شده اما فکر میکنم قرنطینه شهرهای سالم که شانس آوردن ویروس کرونا واردشدن نشده را قرنطینه کنن خیلی منطقی تر باشه ، لازم به ذکر است خودم در حال حاضر تو یکی از شهرهای آلوده زندگی میکنم

پریاااااا 2 0 پاسخ 1398/12/5 -01:06

تورو خدا ببندید ادارات اماکن وهر جایی که میدونید خدا وکیل حالت عادی خیلی بد بختی داریم

هادی 3 0 پاسخ 1398/12/5 -01:04

سلام..باید تمام رفت و آمدهای بین شهری قطع شود،به غیر از موارد خیلی حساس،واجب و اورژانسی که نمیشه قطع بشه،ولی با هماهنگی دقیق و صد در صد زیر نظر اداره محترم بهداشت،فک میکنم اگه اینطوری بشه هیچ ویروسی از یک شهر به شهر دیگه منتقل نمیشه

علي 3 0 پاسخ 1398/12/5 -00:56

متاسفانه پيشگيري نكرديم ، اينك ناچاريم كه از اشاعه آن جلوگيري كنيم ، اگر در اين مرحله هم شكست بخوريم خداي ناكرده با بحران غير قابل پيش بيني روبو خواهيم شد ، ضمناًمدارس را حداقل تا نيمه فروردين ٩٩ تعطيل بايد كرد ، اين كودكان و نوجوانان سرمايه هاي آينده اين كشور هستند ، ان شاالله كه محفوظ باشند

محتاج دانستن 7 0 پاسخ 1398/12/5 -00:53

صحبت از قرنطینه تهران و قم و البرز و مرکزی و گیلان و... یعنی حدود ۲۵میلیون نفر از جمعیت ایران قرنطینه میشن و در شرایط فعلی اقتصادی نه مردم و نه دولت توان قرنطینه با هزاران میلیارد تومان هزینه را ندارند اگر شهری قرنطینه بشه اقتصاد آن شهر از بین میره و مردمی که با درآمد روزانه روزگار سپری میکنند در تامین نان شب هم ناتوان خواهند شد!آیا دولت میتواند مایحتاج قرنطینه شدگان را تامین کند؟پس لطفا حرفهای احساسی نزنید ما چین نیستیم و قدرت اقتصادی و مدیریت قوی آنها را نداریم هیچی نشده ماسک چند صد تومنی شده چند هزار تومن شهری که قرنطینه بشه مایحتاج در آن شهر چه قیمتی پیدا میکنه؟و لازم به ذکر هست که دیگه برای قرنطینه دیر شده و ویروس پخش شده چون تهران پایتخته و روزانه هزاران نفر از شهرهای مختلف ایران رفت و آمد دارند اولین شرط عقل اینه هر شخصی به شدت بهداشت فردی رو رعایت کنه و توصیه های ایمنی رو جدی بگیره مخصوصا سالمندان که نور چشم خانواده ها هستند

شبنم خسروی 3 0 پاسخ 1398/12/5 -00:52

قرنطینه شوند

رقيه 3 0 پاسخ 1398/12/5 -00:44

الكى بحث براچى كنيم هرچقد ملت بگن دولت همون تصميم خودشو ميگيره افغانستان راهشو باايران بسته اما ما نه راهى ب چين بستيم نه تحركى نشون داديم ينى من افغانستانو شنيدم گفتم خاك برسرمون

محبوب زیوری 2 0 پاسخ 1398/12/5 -00:43

صددرصد باید قرنطینه بشه تا بتونیم این ویروس را کنترل کنیم

عسگری 21 1 پاسخ 1398/12/5 -00:39

سلام من ساکن قم هستم.والا بخدا ما که توخونمون خودمونو قرنطینه کردیم.خواهشا شهرو قرنطینه کنبد تا زودتر پاک بشه شهرمون

محمد 22 2 پاسخ 1398/12/5 -00:33

باید قرنطینه بشه

محمد بهنام 1398/12/5 -00:47

ادامه من از این بابت اظهار نظرمیکنم زیرا روی کروناویروس ها کار کرده ام. ما فرصت طلایی را در کنترل ویروس از دست دادیم. علت این عرض من هم اینست که در حال حاضرموارد پراکنده در کشور دیده میشود. مثلا اگر تنها در قم و در یک خانواده، یک محله یایک شهر بود ، قرنطینه بهترین راه بود. ولی در حال حاضر موضوع پیچیده شده و نیاز به عزم ملی و کمک مردم دارد. آموزش جدی و آشنایی با روش های انتقال مهمترین بخش ماجراست. در این حالت بنظر میرسد که کار زیادی از وزارت بهداشت بر نیاید زیرا در دوره طلایی الگوهای وزارتخانه مثمر ثمر بود ولی الان فقط اقدام به حرکات نمادین مثل تعطیلی و غیره در دستور کار است. البته تعطیلی ها خیلی مهم است ولی بشرطی که بقیه اقدامات کنترلی با دقت و شدت انجام شود. تعطیلات نبایستی باعث رفت و آمد های غیرضرور، مسافرت و غیره شود. گرم شدن هوا ممکن است از شدت انتقال بکاهد ولی تا آنزمان مراقبت حدی لازم است تا بتوان حلقه انتقال را متوقف کنیم ولی براحتی ممکن نخواهد بود. این موارد را بجهت اطلاع خوانندگان گرامی و نشر اطلاعات محدود خودم نوشتم و هرچه وزارت بهداشت گفت عمل نمائید

محمد بهنام 18 2 پاسخ 1398/12/5 -00:31

یکی از معضلات مهم در جامعه اینست که برای امور تخصصی از مردم نظر خواهی میشود. در سیاست خارجی، امور دفاعی، مسائل هسته ای تا امور پزشکی و معضل اخیر. خواهش میکنم نظر افراد متخصص فن را بخواهیم و مردم را عادت ندهیم(هرچند که عادت کرده اند) که دراموری که آگاهی زیادی ندارند اظهار نظر کنند. انشالله که مسئولین اجتماعی ما هم این شیوه را عمل کنند. غالب مشکلات از اظهار نظر هایی است که اطلاعات در خصوص آن ناقض است و اغلب پس از گفتگو با این مسئولین اذعان میکنند که اگر این اطلاعات را قبلا میداشتند، طور دیگری صحبت میکردند. اما چه سود که پس از بیان مطلب، دیگر نمیشود آنرا بازگرداند. خواهش کردم

مهدی سعادت 10 1 پاسخ 1398/12/5 -00:28

باید قرنطینه بشه اگه میخوان بیشتر تلفات نده .از کجا معلوم شهرای دیگه ندارن.وقتی خودشون میگن مرکز ویروس اونجاس چرا قرنطینه نمیکنن اون شهر رو باید حتما مردم بمیرن که یه فکری کنن

تنها... 5 0 پاسخ 1398/12/5 -00:27

ابنجام انگار از بند پ استفاده میشه

محمد 9 3 پاسخ 1398/12/5 -00:27

صددرصد باید قرنطینه بشه شهرهای الوده

فانی 1398/12/5 -05:32

شما که میگویی صد درصد، تخصصت چیست؟ آیا از این بیماری اطلاعاتی داری،؟ بگذار وزارت بهداشت کارش را انجام دهد.

مجید انصاری 11 0 پاسخ 1398/12/5 -00:26

چرا همه چی رو میندازید گردن مذهب اخه. اگه قم و تهران قرنطینه نشوند فاجعه ای ببار میاد که دیگه کاری نمیشه کرد و فقط باید بشینیم و مرگ هموطنامونو ببینیم و بگیم مرگ مال همسایه هستش نه مال ما. پس تا دیر نشده یه کاری بکنید. میترسم تو این مورد از چینم جلو بزنیم و مقام اول رو بیاریم و مسعولین محترم هم بگند من نبودم اون بود و اونم بگه منم نبودم تقصیر اون یکی بود و الی اخر طبق معمول همیشه.

حسین رضازاده 13 0 پاسخ 1398/12/5 -00:26

پیشنهاد میکنم مسئولین و وزرا و مقامات رو قرنطینه کنید تا کادر پزشکی به دور از سیاسی کاری بتونه وظایفشو انجام بده ...آقای قدیری مدیر علوم پزشکی قم رو از ارائه آمار منع کردند !! مدیران رو قرنطینه کنین تو رو خدا

فاطمه غدیری 12 0 پاسخ 1398/12/5 -00:25

خب معلوم باید قرنطینه بشه یعنی واقعا این سوال کردن داره

M&h 8 0 پاسخ 1398/12/5 -00:21

حداقلل کارمند در اداره باشند لزومی نداره که همه در محل کار حاضر باشند با این اوضاع وقتی مدارس تعطیله ولی پدر خانواده میره سرکار میتونه آلودگی رو به منزل بیاره

ح 5 0 پاسخ 1398/12/5 -00:19

سلام اول اینکه استرس زیاد خودش مشکل سازهست چرا ک سیستم ایمنی رو سرکوب میکنه وشخص ضعیف میشه وباید توجه کنیم ک بهترین راه مقابله با بیماری ویروسی تقویت سیستم ایمنی بدن هست باید توجه کنیم ک این بیماری قابل درمان هست واگر شهری تعداد افراد زیادی مبتلا هستن باید قرنطینه بشه ک فقط دولت امار دقیق رو داره و باید سریع اقدام کنه چرا ک ما مشکلاتی هم داریم ک اگه این ویروس بخواد افراد زیادی رو تو ایران مبتلا کنه ب مشکلات خیلی سختی روب رو میشیم

ثریادهقان 12 1 پاسخ 1398/12/5 -00:17

شمارو به خدا اداره ها رو هم تعطیل کنید

مهدی 18 0 پاسخ 1398/12/5 -00:16

چقدر خنده داره عراق جنگ زده یا افغانستان رابطشونو با ما قطع کردن اما ما با چین رابطه داشتیم یعنی جون مردم هیچ اهمیتی نداره معلوم نیست واقعا چند نفر تو ایران مبتلا شده یا چند نفر فوت شدن چون هیچ وقت به مردم ایران در همه زمینه ها راستشو نگفتید همیشه دروغ دروغ و باز هم دروغ

امنه دوستان 9 0 پاسخ 1398/12/5 -00:16

لطفا شهرهای دارای بیمار کرونایی را قرنطینه کنید

مریم سالاری 6 0 پاسخ 1398/12/5 -00:16

لطفا قرنطینه شهرهای آلوده انجام شود تا اوضاع بحرانی تر نشده

مستعار 7 2 پاسخ 1398/12/5 -00:13

سلام بابا این دیگه نظرخواهی نمیخواد همه جای دنیا یه کرونایی اگه تویه شهرشون بوده اون شهرقرنطینه کردن شمانگاه کنید اونیکه رفته تنکابن تهرانی بوده اونایی که گیلان بودن مسافرقم بودن ایناکه بندرعباس بستریین ازهمونطرفا بودن اخه گناه ماشهرستانییاچیه که بخاطر نمیدونم چی قرنطینه نمیشن این بیماری پخش میکنن یه جو انسانیت یه جو وجدان بخدا ازسه روزه ماهرداروخانه ای ولوازم ارایشی میریم نه ژل دارن نه ماسک ونه دستکش چه خبره پس مسلمانیمون کو رحم ومروت کو هم نوع دوستی کو

فاطمه 5 0 پاسخ 1398/12/5 -00:12

حتما باید قرنطینه کنن، مردم خودشون شعور دارن نمیان بیرونم شد حرف؟؟!!! چرا جون مردم براتون بی ارزشه، قرنطینه کنید، از چی میترسین؟ از اقتصاد بی سرو سامانتون؟ می‌ترسین اگه شهر ها رو قرنطینه کنین و ادارات و تعطیل کنین چرخ اقتصادی کشور لنگ میشه، هیچی برای مردم نمونده همه چی و ازشون گرفتی

ح 5 0 پاسخ 1398/12/5 -00:09

سلام اولا استرس افات همه چیزه خودش ب تنهایی ب اندازه یک ویروس واقعا کشنده هست باید توجه کنیم ک درمان هم برای افرادی ک سیستم ایمنی قوی دارن موجود هس)

نسیم باران 4 0 پاسخ 1398/12/5 -00:09

اول پروازها به چین قطع بشه کاملآ،قرنطینه صدرصد بخاطر اینکه پخش نشه

ب 4 0 پاسخ 1398/12/5 -00:04

باید قرنطینه بشه.

نرگس حبیبی 2 0 پاسخ 1398/12/5 -00:01

با سلام..صددرصد باید قرنطینه بشه،من خودم از رشت هستم وشدیدا استرس گرفتیم واز خونه خارج نمیشیم..تورو خدا مسئولین اینقد بیخیال نباشن

عباس 3 0 پاسخ 1398/12/5 -00:01

با سلام. با توجه به عدم آمادگی مردم و نبود تجهیزات پزشکی متناسب با این ویروس و قدرت انتشار و سرایت قرطینه شهرهای مبتلا جهت جلوگیری از فاجعه انسانی تصمیم عاقلانه و منطقی به نظر میرسد

سرور مصحفی 6 0 پاسخ 1398/12/4 -23:56

لطفا اگه قرنطینه میکنین همه جا رو هم تعطیل کنین مادرای کارمند خیلی وقتا مجبورا بچه هاشونو ببرن سر کار خب این فرقی با حالتی که بچه بره مدرسه نداره که من خودم بچه بودم همه تعطیلیای الودگی هوا رو مامانم باید مرخصی میگرفت بعَس وقتا موافقت نمیشد ناچارا منو با خودش میبرد سر کار خیلی از پدرا هم میرن سرکار خب میان خونه بچه و مادر رو الوده میکنن اگه تعطیل میکنین همه رو تعطیل کنین قم رو هم قرنطینه کنین به مردم اعتماد کردین جایی نرن امروز تو محله ما واسه یکی از لشناهامون همون از قم اومده خب اگه طرف مبتلا شده باشه چی ؟

Sanddzidi 5 0 پاسخ 1398/12/4 -23:56

قرنطینه جدی

جواد قربانی 4 0 پاسخ 1398/12/4 -23:54

صدرصد شهرهای آلوده به این ویروس باید قرنطینه شوند چون سرایت خیلی سریعتر از بیماریهای واگیردار دیگراست.

حمید رضا رضایی 5 0 پاسخ 1398/12/4 -23:53

این همه تعطیلی در سال داریم یک ما ه تعطیل کنید چه اتفاقی میخواد بیفته هر شهری که ویروس مشاهده شده حتی یک مورد قرنطینه بشه

ناشناس بی پول 3 0 پاسخ 1398/12/4 -23:52

باید حتما قرنطینه بشه و تمام ادارات دولتی و خصوصی تا فروکش کردن موج بیماری تعطیل بشن

ثمر 4 0 پاسخ 1398/12/4 -23:51

بنظرم باید قرنطینه بشه. درسته درصدمرگش 2درصد هست. ولی وقتی یه عده ی زیاد بگیرن میشه فاجعه وکلی هزینه برای کشور داره. الان شهر های اطراف قم گرفتند. ازطرفی اکثر افراد معمولا رعایت نمی کنن راحت دست می دهند وبهداشت رو رعایت نمی کنند. پس پخش میشه

یاس سپید 6 0 پاسخ 1398/12/4 -23:50

سلام تو رشت کل مراکز آموزشی تعطیله چه فایده ای داره که ادارات تعطیل نیست کسانی که بیماری زمینه ای مثل دیابت دارند در خطر هستند که ما تو خونه داریم ولی مجبور هست به محل کارش بره تورو خدا به گوش مسئولین برسونید کسانی که بیماری زمینه ای دارند مجبور نباشند سر کارشان حاضر باشند، زیرا در خطر جدی هستند

یونس 5 1 پاسخ 1398/12/4 -23:50

حتما قرنطینه کنید تهران و قمو

محمد 3 0 پاسخ 1398/12/4 -23:48

بله باید ازشیوع بیشتر این بیماری قرنطینه شود ولی تمام نیازغذایی ودارویی هم انحام بدن برا مردم

حسین 4 0 پاسخ 1398/12/4 -23:48

اسمان رو کلیر نکردین اون گند به بار اومد رفتین از این ور و اون ور مسافر اوردین بردین چین و اوردین این داستان شد الان ام قرنطینه نکنید تا بدتر بشه لعنت به شما

سعید 4 0 پاسخ 1398/12/4 -23:48

دولت اگه ذره ای به مردم اهمیت میده باید فورا این کارها رو بکنه تعطیلی همه مدارس و دانشگاه‌ها تا بعد از عید کم کردن کارمندان غیر ضروری و فرستادن به مرخصی بستن همه اماکن شلوغ مثل سینما پاساژها موزه استادیوم استخر و اماکن زیارتی تا بعد از عید بستن همه فرودگاه‌ها و راه آهن و ترمینال‌های اتوبوس بستن جاده های شهر های توریستی مثل شمال متاسفانه فرهنگ مردم ما قرنطینه اختیاری رو قبول نمیکنه و حتما باید دولت این اقدامات اجباری رو انجام بده تا زمانی که شرایط بهتر بشه

ح میرشکار 1398/12/5 -03:10

آخه اینم شدنظر همینطوری کلی مشکلات داریم اقتصادمون توهمیناست که گفتی اینام تعطیل شه چه فاجعه ای ببارمیاد

فرزانه 2 0 پاسخ 1398/12/4 -23:48

باید ادارات تعطیل شن مثل ایتالیا که یکی از شهرهای شمالی رو به خاطر فوت یک نفر که کرونا داشته تعطیل کردن و قرنطینه کردن

سارا نجفی 1 0 پاسخ 1398/12/4 -23:47

باید شهرهای درگیر قرنطینه بشن

بینام 3 3 پاسخ 1398/12/4 -23:45

جان جدتون چرت نگید. اون موقع که پی شو اف دادن انتخابات بودید مردم رو اگاه میکردید. یکی میگه از انفولانزا ضعیف تره یکی میگه 14 روز بعد نشون میده. یکی میگه ناشناخته و جدیده این ویروس اونوقت جوری متخصص های ما از کرونا حرف میزنن که انگار کل دانشگاه رو کرونا خوندن. اول بفهمین قرنطینه خودش یه فاجعه دیگه به بار میاره. تمام کسب کار مردم شب عیدی رفت رو هوا. یعنی رعایت کردن بهداشت برای یه مشتق احمق اینقدر سخته که باید حتما ب... بدن مملکت رو؟؟؟ ماشالله که همه هم متخصص شدن. برای بنزین هم مردم نگران گران شدنش نبودن از طرف شماها که یک شبه گرون شد. الانم اینقدر زر. زدین که نگران نباشید. اینم نتیجه اش. نتیجه اعتماد به دولت میشه این. انشالله تک تک مسئولینی که باعث بانی ب... رفتن مردم شدن کرونا بگیرن جسد نجسشون رو هم بسوزونن

بنده خدا 3 0 پاسخ 1398/12/4 -23:42

تو اردبیل دو نفر بستری و یک نفر کشته هست چرا اعلام نمیکنین.تا کی؟؟؟چرا نباید شهر ها قرنطینه بشه تو کشور تایلند نزدیک هزار‌نف کرونا دارند ولی یک نفر هم کشته نشده چرا؟؟؟؟

بچه قم 1 0 پاسخ 1398/12/4 -23:40

البته قرنطینه نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده داره که دولت باید انجام بده فک نمی کنم دولت ما بتونه این کارو بکنه

پوران تاجوک 0 0 پاسخ 1398/12/4 -23:35

سلام لطفا همه مدارس ودانشگاههاروتعطیل کنن ونسبت به جون مردم حس مسئولیت داشته باشن مردم توخونه هابمونن شهرای مشخص ومشکوک قرنطینه بشن چون ماهیچگونه امکاناتی ازقبیل کیت تشخیص یانویگیشن تشخیص فردمبتلا و...رودراختیارنداریم حداقلش قرنطینه شهرا ودرخانه ماندنه که سلامتیمونوحفظمی کنه

وحید ثنایی 2 0 پاسخ 1398/12/4 -23:35

تعطیل کردن شهر و قرنطینه کردن شهر بسیارموثراست

محمد حبيبي 3 0 پاسخ 1398/12/4 -23:27

تمامي مدارس تا ١٥ فروردين تعطيل شود خدايي نكرده اگر به مدارس برسد كار خيلي سخت تر ميشود

به توچه 1 0 پاسخ 1398/12/4 -23:23

صد در صد

ایران ما 4 0 پاسخ 1398/12/4 -23:21

سلام مگه مدرسه تعطیل پدر ویروسو از ادارات نمیاره خونه

زمانی از تهران 2 0 پاسخ 1398/12/4 -23:20

بله باید قرنطینه شویم.

شیما معینی جو 10 6 پاسخ 1398/12/4 -23:16

خواهش میکنم تا بیشترازین شیوع پیدا نکرده قم رو قرنطینه کنید من خودم دارم روانی میشم از استرس مخصوصا اینکه ی بچه یکساله دارم اصلا تحمل دوریشو ندارم

محمدرضازارعی 1398/12/5 -00:10

عزیزان ازاسترس دوری کنیدچون استرس خودش به تنهایی دمارآدمودرمیاره قوی باشیدوبهداشت رورعایت کنید

اوس بنا 5 18 پاسخ 1398/12/4 -23:16

قرنطینه لازم نیست.طبق دستورات پیش بریم کسی بیمار نمیشود.شستشوی دست و دود کردن اسفند .چرا روز اول مردمو اطلاع ندادن تا فراگیر شده و این جرندیات تحویل مردم میدن ,چین قدرت جهانی نمیتوند از پسش در بیاد اینا میگن کرونا چیز مهمی نیست.

۱۲۳ 1398/12/5 -00:09

تا کیی باید دود تو حلقومون بدیم؟؟تا کیی باید هی شیدآب باز باشه و بشور و پوست بکنیم دستامون؟؟ اقرنطینه کردن گه گناه محسوب نمیشه که مخالفین خود مردم قم و جاهایی که اینطوری شده راضی ان برا جون هموطناشون چن وقت سختی رو تحمل کنن مگه جون آدمااینقد بی ارزشه که باید بشینیم یه زمانی مسئولین شاید یه کاری کردن؟؟؟ مردم از همون ترس میمیرن نیاز نیس که کرونا بگیره ... قرنطینه حداقل ترس مردم کمتر میکنه و خودشونم مراعات میکنن

تنها... 1398/12/5 -00:20

تا کیی دود بدیم؟؟ اونموقع کهاینقد دودو بدیم بشیم دوددرودودو خوبه؟؟ اگه با دود اسپند خوب میشه من خودم کل ایرانو خرجی اسپندشو میدم... مسیئولینم بشینن رو تخماشون جوجه بیارن

جاودان 3 4 پاسخ 1398/12/4 -23:14

وقتی داروی کرناپیداشده چرابه بیماران نمی دن،

محراب رابطیان 13 3 پاسخ 1398/12/4 -23:14

صد درصد باید قرنطینه بشوند. و اینکه همانند چین باید تمام ادارات و بانک ها و ... برای مدتی تعطیل بشوند و شهر ها هم قرنطینه بشوند تا کسی نتواند در تعطیلات به جایی سفر کند. در غیر اینصورت با گسترده تر شدن شیوع بیماری نیاز به اجرای این سیاست گذاری ها در مدت طولانی تر و وسعت بیشتر شده که آسیب سیاسی،اقتصادی و اجتماعی بزرگی را سبب میشود.

محراب رابطیان 3 3 پاسخ 1398/12/4 -23:14

صد درصد باید قرنطینه بشوند. و اینکه همانند چین باید تمام ادارات و بانک ها و ... برای مدتی تعطیل بشوند و شهر ها هم قرنطینه بشوند تا کسی نتواند در تعطیلات به جایی سفر کند. در غیر اینصورت با گسترده تر شدن شیوع بیماری نیاز به اجرای این سیاست گذاری ها در مدت طولانی تر و وسعت بیشتر شده که آسیب سیاسی،اقتصادی و اجتماعی بزرگی را سبب میشود

تنها... 10 0 پاسخ 1398/12/4 -23:12

از اینور میگفتن کرونا تو ایران نیومده و هی تو چین با هواپیماهاشون رژه میرفتن .از اونور با یه دستگاه تب سنج مشخص میکردن کی کرونا داره ... الان میگن علائمش بعد ۱۴ روز تو بدن خودشو نشون میده ... خو فک کنین اون دونفر ۱۴ روز این درد رو داشتن و تو شهر میچرخیدن ... الانم مث اینکه یه بچه رو با تی تاپ خنثی کنن با گفتن جمله مردم ماو فهیم و عاقل هستن خودشون مراعات میکنن و نیاز به قدنطینه نیس دارن دهن مارو میبندن ‌.. خو لامصبا رو میزاتون نشستین فقط فک میزنین چی بشه دهناتونو ببندین چشا کورت نو باز کنین و اوضاع کشورو ببینین و اون مغزای خاموشتونو روشن کنین فکری کنین به حال کشور .... هر روزمون شده عزا برای مردم ... بس که شما مسئولین تلاش میکنین ...

MOHAMMAD 12 7 پاسخ 1398/12/4 -23:10

چرا همیشه مسولین بی وجدان وکار نابلد در همه کارها سهل اگاری میکنند..در ایتالیا با 1 نفر کشته کل شهر را قرنطینه کرد.حالا اینا با 8 نفر فعلا کشته از مردم میخواهند خودشان رعایت کنند..فقط به خاطر کم کاری..و عدم موافقت بعضی از روحانیون..!!!!

علیرضا 1398/12/4 -23:41

برو بابا شورشو در اوردین هر چی میشه به روحانی ها و سپاه ربط میدین .

نسیم بهشت 4 4 پاسخ 1398/12/4 -23:09

باسلام خواهش میکنم تهران وقم وشهرهایی که به ویروس کرونا گرفتارشدن روهرچه سریعتر قرنطینه کنید اصلا شوخی نیست جان مردم دولت محترم هم سرکیسه روشل کنه خرجی مردم روبده وخواهش میکنم مثل یزد که همه مراکز آموزشی روتعطیل کرده تابعد عید تهران روهم تعطیل کنن من هم بچه ی مدرسه ای دارم هم دانشجو کلا همه جاروتعطیل کنن باتشکر البته جاهای دیگه روهم همینطور تعطیل وقرنطینه کنن واقعا دیگه چاره ای نیست .ممنون.

علی 6 17 پاسخ 1398/12/4 -23:09

خیر, قرنطینه برای صد سال پیشه. مشکل کشور ما اینه که یک عده بی سواددر فضای مجازی مشغول ارائه نظرات کارشناسانه هستند و متخصصان و کارشناسان کشور رو نثد میکنن!

ایران ... 1398/12/5 -00:12

اگه راهی سراغ دارین برین کنار مسئولین عزیزتون و کمک کنین به کشور ... چقد از قرنطینه میترسین ... من یکی که راضی ام شهرم قرنطینه بشه تامردم کشورم سالم بمونن همچین میگین صد سال قبل انگار الان چینیا چیکار کردن؟؟اگه راهی میداشت اونا قرنطینه نمیکردن خیالتون راحت مسئولین اونجا درکشون بیشتر از پخمه های ما هس

تنها... 1398/12/5 -00:18

هه همونه که چینیا برگشتن به صد سال قبل و دارن جون مردمشونو نجات میدن

علی 8 3 پاسخ 1398/12/4 -23:07

باید قرنطینه کنن تو رو به خدا با جون مردم بازی نکنین

اکبری 1398/12/5 -17:27

بنظر من باید بچها رو تو مدارس قرنطینه کنن چون تو خونه غیرممکنه

بهزاد 7 3 پاسخ 1398/12/4 -23:06

سلام..اقا چرا هیچکس حرفی از حال سربازان نمیزنه..اونا ادم نیستن..درحالی ک بیشتر از هر جایه دیگه.نیاز به توجه داره...و هر آن ممکنه سربازای داخل پادگان که با توجه به مشغول. بودن و عدم وقت کافی حتی یک هفته نمیتونن برن حموم و بشتر در معرض خطر قرار دارن رو تعطیل نمیکنن...لطفا حرف مارا به گوش مسولین برسونین

ندا 5 4 پاسخ 1398/12/4 -23:04

بله باید حتما قرنطینه شود

مژگان 7 3 پاسخ 1398/12/4 -23:04

معلومه که باید شهرهای درگیر قرنطینه بشن،چین با اونهمه امکانات و پیشرفته بودن تجهیزات،اینهمه مبتلا داره،تو ایران شیوع پیدا کنه با توجه به تحریم ها و کمبود امکانات فاجعه پیش میاد.

هموطن 5 3 پاسخ 1398/12/4 -23:03

توروخدایی که می پرستید مسئولین کرونارو جدی بگیرید پای جون بچه هامون خانواده ها عزیزانمون وهموطنانمان در میونه.به خدا با برنامه ریزی و بابه کار بردن حتی عقل یه آدم معمولی بیسواد هم میتونین جلوی پیشرفتشو بگیرید تورو خدا دست دست نکنین.یکم از فکر مردم کمک بگیرید اگه نمیتونین.لااقل جاهای بیشتر آلوده رو قرنطینه کنین.افراد و اطرافیان اونهارو قرنطینه کنینوخیلی راههای دیگر .فقط نگین شستن دستها از بس شنیدیم دیگه

محمد 2 3 پاسخ 1398/12/4 -23:02

بنده.راننده.تاکسی.هستم.خودم.وخانوادهام.را.درمنزل.قرنتینه.کردم.وهیچ.درامدی.ندارم.متا.سفانه.اموز.گاران.زحمت.کش.در.اسنپ.وغیره.مدام.مشغول.هستند.واساس.خوشحالی.میکنند.نظارت.خیلی.کم.است

Peyman 5 3 پاسخ 1398/12/4 -23:02

مگه تا الان مردم نظر دادن کسی گوش کرده که بعد این گوش کن خخخخ

پریا 4 3 پاسخ 1398/12/4 -23:01

باید قرنطینه کنن. چقد میخوان به فکر منافع و جیب خودشون باشن آخه، جون مردم براشون هیچ اهمیتی نداره

alihatami 3 3 پاسخ 1398/12/4 -23:01

باید همه شهرهای قرمز قرنطینه بشن به نظرم، منتها فقط این کافی نیست، یه کلیپی از یکی از شهروندان مقیم چین بیرون اومده که اقدامات پیشرفته چین در مقابله با این ویروس رو شرح میده. و واقعا ادم میفهمه که چقدر اونها راهکار دارن و اهمیت میدن.

بناوند 4 9 پاسخ 1398/12/4 -23:00

نباید قرنطینه شود، فقط، مردم باید رعایت بهداشت روهم دراجتماع وهم درخانه داشته باشند

معصومه صلح میرزای 6 3 پاسخ 1398/12/4 -22:58

سلام اگه این همه اقتصاد ایران خراب هست به خاطر جون مردم یک ماه دیگر هم تعطیل کنن تا مردم نجات پیدا کنن

کوروش 9 11 پاسخ 1398/12/4 -22:57

لعنت به همتون که به خاطر یه انتخابات از قبل تعین شده که موکت باف رییس مجلس هم خواهد شد با جون ما وبچه هامون بازی کردید تف بر نظامتون که جون چند تا کشور که شما کاسه لیسیش رو میکنید از جون ایرانی مهمتره

د_ب 1 1 پاسخ 1398/12/4 -22:57

ایران کشور بزرگی ست و الان هم نزدیک عید هست و خیلی ها از استان های مختلف برای خرید به پایتخت میان اگر استان ها درگیر با بیماری قرنطینه نشوند، امکان شیوع بیماری و گسترش و سرایت آن به دیگر استان ها و فاجعه ای بزرگ با توجه به نزدیکی عید نوروز، دید و بازدید ها، خرید ها و مسافرت ها و.... رخ خواهد داد از مسئولین استدعا میکنیم به شعور و درک ملت ایران اکتفا نکنن و دستور العملی حرفه ای و متناسب با شرایط رو در دستور کار قرار بدن

س 1 2 پاسخ 1398/12/4 -22:57

کرمان چند تا مرگ مشکوک داشته .ولی اعلام کرونا نشده. اولا چرا اعلام نمی کنند فقط به خاطر کمبود ماسک می ترسند که اعلام عمومی کنند؟ثانیا مدارس و دانشگاهها هم تعطیل کردن. چرا بقیه ادارات و مراکز تعطیل نمیشه. حداقل تا آخر سال باید تعطیل بشن.

امید 3 2 پاسخ 1398/12/4 -22:56

باید قرنطینه بشه و نه تعطیل! تعطیلی هرچقدر بیشتر باشه متاسفانه برخی افراد ناآگاه هستند که وضعبت رو بدتر کنند مسافرت برن برنامه دوره هم بودن بچینن و خیلی نمونه های مشابه.. پس مسلما بهتره که مسئولین دستور قرنطینه رو برای تمام نقاطی که میتونه دردسر ساز به رو بدن و امیدوارم برای یکبار هم که شده به جان و زندگی مردم ارزش داده بشه و اینکار رو انجام بدن

امیر یوسفی 3 4 پاسخ 1398/12/4 -22:54

شهر تهران باید قرنطینه شود

حسین علیزاده 3 2 پاسخ 1398/12/4 -22:54

چراقرنطینه نمیشه قم حتمابایداین ویروس تمام شهرهاروآلوده کنه چرامسولین به فکراین ملت نیستندحتماخانواده های خودشون ایران نیستند

محمد شیخی 4 4 پاسخ 1398/12/4 -22:53

بله قرنطینه شود

حسین 2 0 پاسخ 1398/12/4 -22:53

متاسفانه در کارخانه ای کار میکنم که 1200 نفر پرسنل دارد و هیچگونه اقدام پیشگیرانه ای صورت نگرفته است ورود و خروج هم با دستگاه اثر انگشت هستش

م ف 3 0 پاسخ 1398/12/4 -22:52

وزیر محترم بهداشت میگن مردم قم قرنطینه ی خونگی باشن..اخه وزیر محترم تکلیف شاغلین چی میشه..؟؟

ابوذر نصری 3 2 پاسخ 1398/12/4 -22:48

سلام اگه قرنطینه بشه واقعا عالیه میشه جلوی رشد این ویروس گرفته میشه اگه دولت زودتر اینکارو نکنه مطمئن باشید آمار فوتمون به میلیون کشیده میشه و خداکنه این ویروس به جنوب ایران سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی برسه چون اونجا واقعا هیچ امکانات پزشکی نیست و واقعا واسه مسئولین متاسفم چرا همه مرزهاشونو باچین بستن جز ایران و اگه شهرها قرنطینه بشه تازه یه خورده فرهنگمون مثل خارجی هاست ایران باید از افغانستان و عراق یاد بگیره.

کاوه 4 2 پاسخ 1398/12/4 -22:47

قرنطینه الان که ویروس تو تمام ایران پخش شده فایده ای نداره. قرنطینه باید قبل از پنهان کاری صورت می‌گرفت تا این کشور به این وضع دچار نشه

ناشناس 1398/12/5 -04:17

دقیقا‌ همینه بجای اینکارا جونشون بالا بیاد درمانش رو پیدا کنن اینقدر میگن ما پزشکای قهاری داریم و ...

علی 2 5 پاسخ 1398/12/4 -22:46

بایدقرنطینه بشه توضیح هم لازم نیست

یک ایرانی 1 2 پاسخ 1398/12/4 -22:45

با سلام خدمت شما.خواهش می کنم شهر های مرکز شیوع کرونا نظیر قم و ... قرنطینه شه.شهر تهران پایتخت و مراوده ها خیلی داخلش زیاده.از طرفی ویروس کرونا گریبان کودکان رو نمی گیره اما باعث انتقال ویروس به والدینشون میشن.لطفا یه مقدار روشن فکر باشین و به اعضای کشورتون اهمیت بدین

میلاد مسعودی 1 2 پاسخ 1398/12/4 -22:41

مدارس رو تعتیل کنین بفکر ما بچه هاهم باشین گناه داریم اگه حتی یکنفرم تو بچه های مدرسه این ویروسو بگیره تمام مدرسه میگیرن و اصلا ممکن نیست که از ۵۰۰ نفر کسی رو نگیره لطفا مدارسو تا کرونا هست تعطیل کنید

نازی 0 2 پاسخ 1398/12/4 -22:41

باید قرنطینه بشه.ببینین چین چطور پیشگیری میکنه.نمیزاره ی نفر بیرون بره.میرن تاریخچه پیدا میکنن.حالا مردم ما ک کانونشه شهرشون میرن جاهای دیگه.چرا رسیدگی نمیکنین اینهمه ساده گرفتن تلفات زیادی بدنبال داره

ماهان 1 2 پاسخ 1398/12/4 -22:40

حتما باید قرنطینه شود.بنده در مازندران زندگی میکنم .راحت وآسوده مسافران از تهران وارد شهرمون میشن.این یعنی فاجعه.چرا فکری نمیکنید.

نیلوفر 0 2 پاسخ 1398/12/4 -22:40

باید تمام مدرسه ها دانشگاه ها بازار ها و.... تا عید تعطیل بشه جون مردم که الکی نیست

M 1 2 پاسخ 1398/12/4 -22:38

هم قرنطینه هم تعطیلی کامل..وگرنه همه میگیریم

بناوند 1398/12/4 -23:19

اگر دیندارید می فهمید، وبصیرت دارید می فهمید که بخاطرگناه زیادمردمه، که بانازل شده چراچشماتون روبازنمی کنید

H 1398/12/5 -09:07

خب اگه بخاطر گناهه پس حتما مردم قم گناهکاران؟!

علیرضا 0 0 پاسخ 1398/12/4 -22:37

امروزه جهان درحال پیشرفت است وامکانات نسبت به سال های قبل به مراتب بیشتر شده است.در این بازده زمانی فرصت مناسب برای استارتاپ ها است که موردبهره قرارگیرند تا نیاز مردم به خرید موارد مورد نیازشون به طرز چشم گیری کم بشه.قرنطینه مدرن بایستی جایگزین قرنطینه سنتی قرار بگیرد.استفاده ماسک الزامی شود چون کرونا در اشخاص در ثانیه وساعت نمود پیدانمی کند وسه روز تا۷روز زمان نیاز دارد. حالا کی میدونه شاید یکی از مبتلایان من باشم. #خودم_هم_نمی دانم را نشر دهید

نرجس اسماعیل نڙاد 3 4 پاسخ 1398/12/4 -22:36

مقایسه شهر قم با ووهان چین وپیشنهاد قرنطینه همسوبا کانالهای مجازی وماهواره ای وبری سیاه نمایی وضع کشور واسیب زدن به ایران و اقتصاد و صنعت توریسم مطرح مشود ودنباله روی نا اگاهانه اب به اسیاب دشمن ریختن است بیایید کمی بصیرت داشته باشیم در هر امری خوب هست

قاسم قلی زاده 2 0 پاسخ 1398/12/4 -22:36

با توجه به اینکه افراد به ظاهر سالم میتوانند ناقل بیماری باشند و همچنین با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها افراد بجای استراحت در منزل یا خوابگاه به شهرستان های دیگر سفر میکننداحتمال شیوع بیماری بسیار بیشتر میشود پس با قرنطینه کردن حداقل میتوان از تردد بین شهر ها جلوگیری نمود و الودگی در شهرهای فعلی باقی میماند و کنترل آن بیشتر میشود و از شیوع بیماری در کل کشور جلوگیری میشود بنابراین یکی از راهها خیلی مهم قرنطینه کردن شهر های درگیر است

گل 2 1 پاسخ 1398/12/4 -22:36

اونروزی ک بایدهمه جارومیبستن این کارونکردن الان هم به ایران رسیده تمام ملتوازکاروزندگی انداختن کم بدبختی نداشتیم ک اینم اضافه شد

بینام 4 2 پاسخ 1398/12/4 -22:36

دیررررشده دیررررر میفهمین؟ لطفا قم و تهران رو قرنطینه کنید

نیما 2 1 پاسخ 1398/12/4 -22:35

وظیفه دولت ومسولین هست که باید ازهمون اول این شهر ها را قرنطینه میکرد نکه با جون مردم بازی کنند واین ویروس به تمام شهر ها پخش بشه

آرتین ر. 2 2 پاسخ 1398/12/4 -22:35

قطعا باید اینطور باشه اگر قرنطینه نشه این ویروس جون خیلیارو میگیره بجای کمک ب کشورای دیگه الان ب کشور خودتون کمک کنید هزینه کنید مردم واقعا گناه دارن

رضا سلیمانی 2 2 پاسخ 1398/12/4 -22:35

بله باید به مدت دو هفته قرنطینه بشه،ولی همراه با برنامه ریزی وگرنه جواب نمی ده،در ضمن کشورها حتی دارن مراوداتشون رو با ما قطع میکنن که هزینه اون خیلی بیشتر از قرنطینه است

علی کارچانی 1 3 پاسخ 1398/12/4 -22:34

شما دنبال قرنطینه کل کشور هستید نه شهرپاک و مطهر قم.

مینو 18 4 پاسخ 1398/12/4 -22:32

سلام .. چرابرای سلامتی مردم ارزشی قائل نیستند وقتی مرکزشیوع بیماری استان قمه چرا اون شهرو استان رو قرنطیه نمیکنند چراباجون مردم بازی میکنند یکسری تعصبات جاهلانه و احمقانه باعث میشه جونه آدما به راحتی ازبین بره .. متاسفم برای افکار پوچ و کپک زده بعضی مسئولین ....

امین 1398/12/4 -22:56

اول این که سطح آلودگی در حد قرنطینه شدن نیست دوم این که الآن تهران رشت اراک و ... هم آلودگی هست چند میلیون آدم به خاطر شما باید قرنطینه بشن؟ میشه با تعطیلی مدارس و نهادها این مشکل رو مدیریت کرد

Saba 13 3 پاسخ 1398/12/4 -22:31

باید قرطینه شود

آزاده 9 3 پاسخ 1398/12/4 -22:31

ایران کشور پهناوری است اگر قانون قرنطینه برای شهرها اجرا نشه و تعطیلی عمومی به نظر من شیوع این بیماری بسیار زیاد میشه و از کنترل خارج میشه

عین_میم 12 3 پاسخ 1398/12/4 -22:30

مگه برف اومده که مدارس و دانشگاهها رو فقط تعطیل میکنن ؟؟!! این ویروس بصورت تصاعدی بین مردم در حال شیوع هست . برای مقابله با این ویروس لازمه که کلیه ی شهرهایی که تا الان وجود چنین ویروسی در اون گزارش شده ، قرنطینه بشن تا به فاجعه ی انسانی دچار نشیم .

محمد تقی زاده 8 5 پاسخ 1398/12/4 -22:30

به نظرم باید کل ایران را به مدت ۱ماه تعطیل کنن

هادی سلیمی 7 4 پاسخ 1398/12/4 -22:30

باید قرنطینه بشوند

اصغر هاشمی 9 6 پاسخ 1398/12/4 -22:29

چرا مسوولای وزارت بهداشت و بقیه مسوولا لج بازی میکنن؟ مگه این مورد نیاز به نظرخواهی داره اصلا؟! خود چین که مرکز شیوع این ویروسه شهراشو قرنطینه نکرد؟ خب ما الآن دنبال چی هستیم و چی رو میخوایم ثابت کنیم؟ فقط بلدن به ملت بگن شایعه پراکنی نکنین. خب اینو که قبول دارین تعداد مبتلاشدگان به 50 نفر نرسیده 8نفرشون فوت کردن. خوشبینانه حساب کنیم میشه 16%. اونوقت تلفات چین با اون همه جمعیتش 2% مبتلاشدگانه. اونا با این درصد ناچیز قرنطینه کردن. بعد ما تازه دنبال نظرسنجی هستیم؟!!! خداییش چی رو میخایم ثابت کنیم؟ منتظریم نصف جمعیت ایران مبتلا شن بعد قرنطینه کنیم؟!!!

سمیرا 1398/12/4 -23:37

ای بابا دارید یاسین به گوش خر میخونید

میلاد 3 3 پاسخ 1398/12/4 -22:27

بنده خودم مدرس روز مزد هستم و هر روز که تعطیل باشه درآمد ندارم ...اما سلامتی هموطنام و خودم از همه چیز مهمتره ...تمام ارگانها و وزارت خانه ها و حتی خود مردم باید به هم کمک کنند...بهترین کار تعطیلی مدارس آموزشگاه ها دانشگاه ها و ادارات پر رفت و آمدو ...درست ضرر میدیم ولی هممون کار میکنیم برای سلامتیمون ...بهتره امسال کنکور و امتحانات دیرتر برگزار بشه ..پادگانها خطرناکترین مکانه که هیچکی به فکر نیست..سعی کنیم کارهای اداری بیشتر با اینترنت انجام بشه یه چند وقتی باشگاه نریم..سفر نریم دیدو بازدید نریم تا همه چیز انشالاه بهتر شه

تنها... 1398/12/4 -22:58

معادن هم خطرناکه ... توشون پر از چینی هس...

قاسم سخی 5 4 پاسخ 1398/12/4 -22:26

سلام این بیماری قدرت سرایت بالایی داره و دیدیم که دو نفر چه اوضاهی راه انداختن پس اگه منطقی باشه باید با چشم پوشی خسارات ناشی از تعطیلی بیشتر شهر ها از جمله کلان شهر ها قرنطینه شوند

کسرا 4 3 پاسخ 1398/12/4 -22:25

باید قرنطینه میشدن اگه کل ایران درگیر بشه دیگه استان و شهری نیست که بار صنعت وتولید مواد غذایی رو بدوش بکشه تا بتونن از شهرهای قرنطینه شده حمایت کنن

نگین 5 5 پاسخ 1398/12/4 -22:24

یعنی چی که مردم خودشون فهیم و با شعورن؟؟؟؟آقا براساس فهم و شعور می خواین کرونا رو ریشه کن کنید باید بگم فاجعه ای بزرگ در راه است

ابراهیم 2 1 پاسخ 1398/12/4 -22:24

باسلام ما بازرس تو شهر هستیم با خیلی از مغازه دارها در ارتباطیم ما شاید ضد ویروسیم ک ازجون خودمونو بگذریم و سطح شهر بازرسی کنیم

ایرانی 7 3 پاسخ 1398/12/4 -22:23

با سلام. مسئولینی که سنگ کشور چین رو به سینه میزدن ومیگفتن به مردم چین چن هواپیما کمک بشر دوستانه فرستادیم. الان ما داریم چوب ندانم کاری شمارو می خوریم. هیچ کشوری حاضر نبود مسافران چینی رو جا بجا شرکت هواپیمایی ما سینه سپر میکنه که ما میبریم. حالا کجا قایم شدین.بیاین جواب ملتو بدین. اول سال که به لطف شما عیدمون به عزا تبدیل شد آخر سال هم که معلوم نیس چه بلایی سرمون میاد. خدا میدونه سال آینده چه خوابی برامون دیدین.

امین 1398/12/4 -23:00

نمیدونم چرا یک عده فقط دنبال کل کردن هستن

زهرا 7 5 پاسخ 1398/12/4 -22:23

فقط بخاطر انتخابات و راهپيمايي ٢٢ بهمن ك هشدار ندادن ب مردم اين ويروس داره گسترش پيدا ميكنه

A.p 3 0 پاسخ 1398/12/4 -22:22

ادارات محل هايي براي انتقال ويروس و شيوع آن است و تعطيلي تنها مدارس به تنهايي نميتواند جلوي شيوع اين مشكل را بگيرد

قهاری 1 4 پاسخ 1398/12/4 -22:22

قرنطینه بشن بهتره چون بهتر می تونن مدیریت کنن با این شرایط فعلی لااقل به شهرها و استانهای دیگه سرایت نکنه

علی 2 1 پاسخ 1398/12/4 -22:22

خیلی سادس واقعا. دو هفته همه جارو تعطیل کنن و مردم تو خونه بمونن. هرکی مبتلا باشه تو این دو هفته مشخص میشه و مراجعه میکنه به بیمارستان. مشکل اینجاس که تا تعطیل شه مردم غیور ایران سریع عازم مسافرت و خوش گذرونی میشن و تو خونه بند نمیشن.

نسرین 1 4 پاسخ 1398/12/4 -22:22

وزیر بهداشت شوخیش گرفته باید قرنطینه بشن تو شهر های دیگه هزاران آدم هست که سیستم ایمنیشون ضعیفه یا دیابت دارن یا زن باردار یا کسی هست که ایدز داره بجز کسایی که بچه دارن و از ترس نمیدونن کجا فرار کنن هست که اگه بگیرن یه فاجعه اتفاق میفته باید قرنطینه اتفاق بیفته بهترین کسی که میتونه این ویروس رو مهار کنه خود مردمه و تا ترس بین مردم نباشه این اتفاق نمیفته همون شهرا باید تعطیل بشه تا ویروس مهار بشه این ویروس درسته کمتر می کشه و درصد انتقالش خیلی خیلی زیاده و احتمال داره اینجوری همه بگیرن و میلیون ها کشته بجا بذاره

یگانه 2 4 پاسخ 1398/12/4 -22:21

بله حتما باید قرنطینه شود

پویا 2 5 پاسخ 1398/12/4 -22:21

مطمئنا از اول میدونستن قم اولین شهر مشاهده شده کرونا هست شکی نیست اما بدلیل شهر قم بودن از قرنطینه این شهر جلوگیری کردن...بله این که این شهر اون شهر رو قرنطینه کنن زندگی مختل میشه اما همه میدونن قم چرا قرنطینه نشد

امین 1398/12/4 -23:04

مگه فقط قم کرونا هست؟! رشت و اراک و تهران هم هست حالا مثلا ما اصفهانیم بگیم کلا مردمی که کرونا گرفتن رو از بین ببرن؟ عاخه این چه منطقیه؟! قرنطینه کل مناسبات یک مردم رو به هم میریزه کلی مشکل ایجاد میکنه عاقلانه اینه که این مساله رو به مسئولین واگذار کنیم تا اگر از کنترل خارج شد قرنطینه کنن

تنها... 1398/12/4 -23:54

کاربر امین::تا اگر از کنترل خارج شد قرنطینه کنن؟؟؟؟ باهمین اگر و اماها کشورو نابود کردن اینا ...

علی 4 0 پاسخ 1398/12/4 -22:20

هه، اولا اینکه اونوقتی که باید جلو هواپیماهای ماهانو میگرفتن که نگرفتن،این ویروسو جدی نگرفتن و چسبیدن به مسائل دیگه، این نظر منه میخواد بدتون بیاد یا نه کاری ندارم ولی چقدر بدبختیم و مظلوم این همه دروغ برای چی اخه چرا رو راست نیستیم چرا صادق نیستیم چرا بخاطر سود جان مردمو به خطر می اندازین،بدبختی اینجاس که تا چیزی پیش میاد همه چی نایاب میشه تا چن وقت پیش ماسکو بهت التماس میکردن اقا بیا ببر الان به چندین برابر قیمت میفروشن، بعدش اینکه تاوان سهل انگاری اینارو مردم میدن وگرنه خودشون که طوری نمیشه، فقط خدا رحم کنه رحم کنه رحم کنه همین

ali 4 3 پاسخ 1398/12/4 -22:19

خدا کریمه توکل میکنیم انشاالله هم دوباره ایران به اوج برمیگرده

هادی 1 6 پاسخ 1398/12/4 -22:19

خیلی عجیبع ویروسی کع همه میدونن خیلی خطرناکه رسیده به ایران و هیچ حرکتی برای کنترلش انجام نمیشه درحالی کع در چین شهر ها رو تخلیه میکردن اما تو ایران مردم هم با هم دست میدهند رو بوسی میکنن و میخندن به کرونا فقر فرهنگ اینجاس کع خودش رو نشون میده

شیرین 5 4 پاسخ 1398/12/4 -22:19

مگه نظر ما مردم تاثیری هم داره که از ما می پرسین؟ مگه ما مردم جایگاهی تو این مملکت داریم؟ مگه جون ما مردم ایرانی ارزش داره؟ هر کار بخوان می کنن و ما مردم هیچ . گرونی، تورم، تحریم، انزوای جهانی، پاسپورت ایرانی، شلیک به هواپیما، تاخیر در بیان واقعیات و پنهانکاری، اعتیاد، فقر، کودکان کار، فساد اداری و اخلاقی، اختلاس،طلاق، اجاره خونه، رانت، فلسطین، یمن، لبنان، چین و موارد گوناگون .... حالا در مورد کرونا ناراحتیم؟؟؟؟

ح س 1 3 پاسخ 1398/12/4 -22:19

باید مثل چین برنامه های پیشگیری از بیماری رو اجرا کرد. تعطیلی مدارس و ادارت و اماکنی که تجمع مردم رو داره باید با جدیت اجرا بشه، و آموزش به مردم باید در دستور کار باشه. البته ناگفته نمونه تو ایران الان دلالها و سرمایه دارها به فکر جمع کردن ثروت با احتکار و انبار کردن وسایل و داروهای مورد نیاز هستن.

Ahmad 2 1 پاسخ 1398/12/4 -22:19

اگر مسئولین مروری بر تاریخچه ی آنفلانزا که اواخر پاییز وارد ایران شد داشته باشن متوجه میشن کانون اصلی گسترش و گیرایی این بیماری و به طبع مرگ هموطنامون مدارس و دانشگاه ها بودن و اگر مسئولین از گذشته درس گرفته باشن تعطیل مکان های عمومی از جمله دانشگاه ها و مدارس ضروریه

مجتبی 1 4 پاسخ 1398/12/4 -22:18

هنوز دیر نشده قرنطینه رو شروع کنید .ایشا... به زودی درمانش پیدا میشه

احمدرضا 2 8 پاسخ 1398/12/4 -22:18

اصلن از اولش هم باید قم را قرنطینه میکردن چهل سال پیش نکردین چنین گندی زده شد به ایران حالا هم ک کرونا اومده باز هم نمیخواهین قبول کنین که چقدر این شهر و افکارش برامون ویروس بوده

آرشیل 1 3 پاسخ 1398/12/4 -22:18

حکومت نظامی کنن تا حداقل ویروس رو کنترل کنند .

محمد 1 0 پاسخ 1398/12/4 -22:17

نکته اصلی اینکه بچه های کوچیک مبتلا نمیشن این بیماری دیگه مثل آلودگی هوا نیست که فقط مدارس تعطیل کنن بلکه دقیقا باید کل ادارات رو تعطیل کنن اگر که چیز مهمی نبود دولتی به بزرگیه چین نمیومد کلی از شهر هاشو قرنطینه کنه یا ایتالیا با چند نفر مبتلا کلی از شهرهاشو قرنطینه کنه به نظرم اولین و مهمترین کار اونم تو ایران با این فرهنگ معاشرتی که ما داریم همین قرنطینه کردنه تا از ارتباطای بیشتر مردم جلوگیری بشه و صد البته چون اکثر مردم استفاده میکنن از این فرصت برای سفر و ... بهتره با تدابیری مثل بستن مسافرخونه ها یا هتل ها از سفر های تفریحی هم جلوگیری بشه

محمد رضائیان 2 0 پاسخ 1398/12/4 -22:17

من خودم کارمندم ولی به نظرم ادارات تعطیل نشه ولی کارمندان شیفتی به حداقل برسه هممون میدونیم ادارات در چه حاله فک کنم خدمه ما 3 ساله یه دستمال دستشه به همه جا میماله

حمیدقاسمی 0 4 پاسخ 1398/12/4 -22:16

تواین موضوع موندم چرا مساله ی مهمی مثل کرونا توکشور مهم به نظر نمیرسه تو رو به خدا تعطیل رسمی بشه برای اثرگذاری بیشتر

احمد 4 3 پاسخ 1398/12/4 -22:15

آیا قرنطینه ی قم کم هزینه تر بود یا قرنطینه شدن کشور توسط کشورهای دیگر و مبتلا شدن مردم دیگر شهرها ؟؟؟ مسئولین نتوانستند یک زیارتگاه را قرنطینه کنند چه برسد به قرنطینه ی دیگر شهرها، خنده دار است، تا زمانی که دولت قدرتی نداشته باشد و توصیه ی وزیر یک کشور توسط نایب تولیت یک آستان مبارک نقض شود بدون شک مردم قربانی افکار پوسیده ی یک عده جاهل خواهند شد ، با این نحوه ی مدیریت این بیماری نامبارک بدون شک این ویروس در ایران بیشترین قربانی خود در جهان را خواهد گرفت، وای بر مسئولین سبک مغز و احمق که همیشه سختی ها را به این مردم شریف و خوب تحمیل کرده اند و همیشه هزینه های مادی و جانی برای مردم به ارمغان اورده اند،

مهدی 3 3 پاسخ 1398/12/4 -22:15

چراقبل ازانتخابات حرفی ازکرونا نبود... این ویروس یک شبه نیومده توکشور...دست بردارید کشورماقدرت چین راندارد...به فکرجون مردم باشید حداقل

مریم 1 1 پاسخ 1398/12/4 -22:14

خواهشایک هفته کل ادارات وشرکتها،چه خصوصی وچه دولتی،ومدارس،ودانشکاههارودولت تعطیل کنه

سید حسین 1 0 پاسخ 1398/12/4 -22:14

قرنطینه و تعطیل کردن ادارات و بازارها درست ، به شدت به اقتصاد کشور ضربه میزند .از طرف دیگر قرنطینه بی فایده ، ما دیدیم که چطور چین قرنطینه شد ولی بی فایده بود

جلال پیامنی 1 3 پاسخ 1398/12/4 -22:13

بله قطعا باید تهران و قم رو قرنطینه کنن تا از شیوع کرونا جلو گیری بشه قرنطینه آخرین راهه و باید انجام بشه

محمد اهواز 1 5 پاسخ 1398/12/4 -22:13

بابا بزار بمیرم بهتر از این زندگی که داریم کرونا بیای خوزستان ما اماد هستیم

امیر واحد 1 3 پاسخ 1398/12/4 -22:11

باید مدارس تا آخر اسفند تعطیل شود

مهدیه 2 1 پاسخ 1398/12/4 -22:11

لازم هست که کل شهرها تعطیل بشند ادارات و بانکها و کارخانه ها کلا تعطیل بشند و مردم توی خونه بمانند و جاده ها هم بسته بشه به خصوص جاده های شمال و مردم توی خونه باشند مثل چین که روزی یکی دو ساعت بیشتر نمیتونند بیرون باشند و بارکد دارند . از چین کمک بگیرند

Mahsa 2 3 پاسخ 1398/12/4 -22:11

حتما باید شهرهایی که کرونا در آنجا نفوذ داشته ، قرنطینه شود ... کرونا شوخی نیست

شاهین جعفری 1 1 پاسخ 1398/12/4 -22:10

بهترین کار همین هر چه سریعتر همین الان باید این کار انجام بشه سالم ها رو تست بگیرن از اونجا آزاد کنن و بیمار ها همون جا بمونن وگرنه اگه رفت آمد بشه همه ایران را دچار میکنه

ریحانه 1 2 پاسخ 1398/12/4 -22:09

باید شهرهای کرونا دار قرنطینه شوند تا به کل کشور سرایت نکند بین بد و بدتر باید بد را انتخاب کنیم.

علی نیازی 1 1 پاسخ 1398/12/4 -22:09

۲ هفته همه ادارات مراکز زیارتی بازار دانشگاه مدارس همه جا تعطیل کنید شهرها رو قرنطینه کنید همه جا رو سم پاشی کنید خیلی دیر شده از خواب بیدار شید لطفاً

محسن 2 3 پاسخ 1398/12/4 -22:09

قرنطینه ‌پیشکش .چرا گفتن طلبه ها برگردن شهرشون ؟یعنی کلا میخوان کرونا را به همه جا صادر کنن.طلبه ها تو همین حوزها بمونن چی میشه؟