ازهای موفقیت ثروتمندترین مرد دنیا از زبان خودش

نکته جالب درباره ادعای بزوس: «دو دهه تحقیقات علمی درباره تصمیم گیری، طرز تفکر بزوس را تایید می کنند. توانایی ما در تصمیم گیری در طول روز رو به کاهش می گذارد. دانشمندان از این پدیده به عنوان «خستگی تصمیم» یاد می کنند.

ازهای موفقیت ثروتمندترین مرد دنیا از زبان خودش

جفری پرستون بزوس مدیر عامل و موسس شرکت آمازون به عنوان ثروتمندترین مرد کره زمین در جدیدترین مصاحبه اش از برنامه روزانه اش که باعث موفقت اش شده است می گوید

جدیدترین اظهارات ثروتمندترین مرد کره زمین درباره برنامه روزانه اش

«جفری پرستون بزوس»، کارآفرین و سرمایه گذار در زمینه اینترنت و مدیر عامل و موسس شرکت «آمازون» به عنوان ثروتمندترین مرد کره زمین، برنامه های روزانه جالبی دارد. او که کمتر اهل مصاحبه است، به تازگی و در مصاحبه ای تصویری با Economic Club of Washington درباره برنامه های روزانه اش از زمان خوابیدن و بیدار شدن تا نحوه اجرایی کردن تصمیم هایش، حرف های جالبی زده است. در ادامه، برش هایی از این مصاحبه دو ساعته را که از روی کلیپ تصویری این مصاحبه ترجمه شده است، خواهید خواند.

کارمند شرکت پست بودم
او در آگوست ۲۰۱۳ روزنامه «واشنگتن پست» را خرید و در مارس ۲۰۱۸ با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت شده به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. این کارآفرین موفق که به طور قطع می تواند چیزهای زیادی درباره قوانین کار و تجارت به دوستداران پیشرفت در کار و زندگی بگوید، در این مصاحبه بنا داشت نکاتی را درباره داستان موفقیتش با مخاطبان به اشتراک بگذارد.
او قبل از هر چیز درباره روزهای ابتدایی شروع به کارش گفت: «شاید شما به خاطر نداشته باشید اما من مثل دیروز به خاطر دارم که بسته ها را با خودرو به اداره پست می بردم و امیدوار بودم که روزی بتوانیم کامیون بالابر تهیه کنیم.»

بین زندگی و کارم تعادل برقرار کرده ام
او همچنین گفت که کارش را در شرکت «آمازون» با پنج نفر آغاز کرده است. جالب است بدانید این شرکت هم اکنون دارای 500 هزار نیروی کار است. بزوس (با خنده) درباره شروع کارش با پنج نفر افزود: «من همه کارهایم را از اندازه های کوچک شروع کرده ام.»
او به عنوان ثروتمندترین فرد جهان اظهار کرد: برخلاف آن چه انتظار می رود روال روزمره آرام و کم مشغله ای دارم و تعادلی را که باید بین کار و زندگی وجود داشته باشد حفظ کرده ام.

تصمیم گیری با الهام قلبی!
«بزوس» درباره نحوه تصمیم گیری هایش و اجرایی کردن آن ها گفت: «بهترین تصمیماتم در زمینه تجارت و زندگی با درک درونی و قلبی گرفته شده اند نه با تجزیه و تحلیل. اگر می توانید با تجزیه و تحلیل تصمیم بگیرید، این کار را بکنید اما در نهایت مشخص می شود که مهم ترین تصمیمات زندگی تان را با درک و الهام قلبی گرفته اید. البته به شدت هم اهل مشورت هستم اما حس خوبم به انجام یک کار، حرف نهایی را می زند تا آن تصمیم را بگیرم و اجرایی کنم.»

زود می خوابم و زود هم بیدار می شوم
موسس شرکت «آمازون» درباره برنامه زندگی روزمره اش اظهار کرد: «من زود به رختخواب می روم و زود هم بیدار می شوم.
دوست دارم صبح ها این طرف و آن طرف بپلکم و بچرخم. دوست دارم روزنامه بخوانم، قهوه بنوشم و با فرزندانم قبل از رفتن شان به مدرسه صبحانه بخورم.»

جلسات کاری ام را ساعت 10 صبح برگزار می کنم
ثروتمندترین فرد جهان درباره جلسات کاری اش هم گفت: «معمولا اولین جلسه کاری روزانه ام را ساعت 10 صبح برگزار می کنم. من جلساتی را که به فکر زیادی نیاز دارند، قبل از ناهار برگزار می کنم و هرکار دیگری هم که فکر را به چالش می کشد مانند این جلسات، ساعت 10 صبح انجام می دهم. از ساعت پنج بعد از ظهر به بعد دیگر نمی توانم درباره چیزی فکر کنم. بنابراین همه چیز را به ساعت 10 صبح روز بعد موکول می کنم.»

طرز تفکر «بزوس» تایید شده است!
نکته جالبی که مجری درباره این ادعای «بزوس» مطرح می کند، این است: «دو دهه تحقیقات علمی درباره تصمیم گیری، طرز تفکر بزوس را تایید می کنند. توانایی ما در تصمیم گیری در طول روز رو به کاهش می گذارد. دانشمندان از این پدیده به عنوان «خستگی تصمیم» یاد می کنند. اگر هر تصمیمی قدرت ذهنی ما را تحلیل می برد کاستن از تعداد تصمیم ها در طول روز عاقلانه خواهد بود.»

8 ساعت خوابیدن در روز برایم اولویت دارد
در حالی که برخی از افراد موفق جهان مانند «ماریسا مِیِر» مدیر عامل شرکت یاهو به چهار ساعت خواب در شبانه روز شهرت دارد یا «ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا شش ساعت خواب را ترجیح می دهد، «بزوس» گفت: «هشت ساعت خوابیدن در شبانه روز برایم اولویت دارد. کلا خواب برای من اولویت دارد. اگر خواب کافی داشته باشم، بهتر فکر می کنم، انرژی بیشتری دارم و روحیه ام بهتر است.»

روزانه 3 تصمیم با کیفیت می گیرم
او با اذعان به این که با بیدار ماندن در شب و کاستن از ساعات خواب شاید بتوان تصمیمات بیشتری گرفت اما نمی توان گفت که این رویکرد به طور قطع درست است، اضافه کرد: «وظیفه شما به عنوان یک مدیر اجرایی ارشد، گرفتن هزاران تصمیم در یک روز نیست بلکه شما باید روزانه چند تصمیم باکیفیت بگیرید. اگر خسته و بی حوصله باشید زمینه لازم برای این کار را نخواهید داشت.»
مدیر عامل آمازون افزود: «همه مدیران ارشد ما به همین شکل عمل می کنند. آن ها در آینده کار می کنند، در آینده زندگی می کنند. هم اکنون من در مکانی کار می کنم که شاید در سال 2021 از آن رونمایی شود.»
بزوس همچنین گفت: «دوست دارم، اگر بتوانم در یک روز سه تصمیم خوب بگیرم و این تصمیمات باید بالاترین کیفیت را داشته باشند.
گرفتن همین سه تصمیم برایم کافی است که معمولا آن را اجرایی می کنم. گرفتن همین سه تصمیم روزانه و اجرایی کردن شان در زندگی ام تحول ایجاد کرده است. حیف که مردم روزانه صدها تصمیم کوچک از جمله این که چه بخورند، چه بپوشند و ... می گیرند اما یک تصمیم درست و حسابی برای آینده شان نمی گیرند.»
باید پذیرفت که تعداد کمی از تصمیم ها فوق هوشمندانه است و می تواند تأثیر مادی میلیون ها دلاری یا تاثیر روانی برای داشتن احساس خوشبختی داشته باشد و این کاری است که «جف بزوس» دو دهه پیش آغاز کرد و به انجام رساند و امروز ثروتمندترین مرد زمین با پشت سر گذاشتن «بیل گیتس» و ... شده است.

منبع: خراسان نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها