هشدار ماکرون نسبت به تشدید نقض حقوق بشر در کامرون

چند روز بعد از آنکه در حمله گروهی از مردان مسلح ملبس به پوشش نظامی در یک روستای محل وقوع نزاع‌های جدایی‌طلبان در کامرون ۲۲ تن کشته شدند، رئیس جمهور فرانسه نسبت به وقوع

هشدار ماکرون نسبت به تشدید نقض حقوق بشر در کامرون

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این فرانسه، این اظهار نظر را بعد از آن درباره کامرون مطرح کرد که در زمان حضورش در یک نمایشگاه کشاورزی در شهر پاریس مردی در جمعیت حاضر او را در خصوص این کشتار در کامرون به چالش کشید.

ماکرون اظهار کرد: من چند روز دیگر با رئیس جمهور کامرون تماس تلفنی خواهم داشت و فشاری حداکثری را به منظور پایان وضعیت اعمال خواهم کرد.

مردی در میان جمعیت خطاب به ماکرون فریاد زد: "فرانسه نباید از دیکتاتورها حمایت کند". ماکرون نیز در پاسخ به او گفت: "فرانسه نقشی پیچیده در آفریقا دارد. زمانی که فرانسه می‌گوید رهبر یک کشور به صورت دموکراتیک انتخاب نشده است، آفریقایی‌ها به ما می‌گویند چرا شما در کشور ما مداخله می‌کنید؟ من به همه فشار وارد می‌کنم. من با اتحادیه آفریقا به منظور وارد کردن فشارها همکاری می‌کنم."

سازمان ملل روز دوشنبه گذشته اعلام کرد، گروهی از مردان مسلح با پوشش یونیفرم نظامی و نقابهایی به صورتشان در تاریخ ۱۴ فوریه در حمله به روستایی در غرب کامرون ۲۲ تن را کشتند؛ آنها به روی زنان و کودکان تیراندازی کرده و تعدادی را نیز در خانه‌هایشان به آتش کشیدند.

ارتش کامرون از سال ۲۰۱۷ با یک گروه از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب انگلیسی زبانی که به دنبال جدا کردن یک منطقه در غرب کامرون و اعلام آن به عنوان کشور مستقل "آمبازونیا" هستند درگیر بوده است.

بر اساس اعلام شاهدان و گروه های حقوق بشری، با تشدید درگیری‌ها سواستفاده‌ها و نقض حقوق بشر از سوی دو طرف نیز افزایش یافته است.
"پُل بیا"، رئیس جمهور کامرون حدود ۴۰ سال پیش قدرت را در این کشور به دست گرفت و درگیری‌های اخیر تبدیل به یکی از جدی ترین تهدیدها علیه ثبات در این کشور تولیدکننده عمده کاکائو و نفت شده است.

با این حال هنوز مشخص نشده چه کسی مسئول انجام حمله روز جمعه در روستای مذکور در شمال غرب کامرون به نام روستای "نتومبو" واقع در نزدیکی مرز با نیجریه بوده است. جدایی طلبان در بیانیه‌ای ارتش کامرون را مسئول این کشتار دانستند اما ارتش کامرون هم در بیانیه خود این اتهام را رد کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها