برتری نتانیاهو بر گانتس برای نخستین بار از آغاز رقابت‌ انتخاباتی

درحالی که نظرسنجی‌ها در اراضی اشغالی همچنان حاکی از برتری ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتس بر حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو است اما این برتری هیچ کمکی به او برای تشکیل دولت نخواهد کرد.

برتری نتانیاهو بر گانتس برای نخستین بار از آغاز رقابت‌ انتخاباتی

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، شرکت نظرسنجی‌"دایرکت بلوس" نتایج نظرسنجی جدیدی را منتشر کرده که با مشارکت ۳۰۰۰ تن انجام شده و میزان خطا ۴.۵ درصد بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده که نتیجه این نظرسنجی بیانگر آغاز "تحول و انقلابی" در نتایج نظرسنجی‌ها و برتری حزب لیکود بر حزب آبی سفید و نزدیک شدن راست‌گرایان به اکثریت لازم برای تشکیل دولت آتی است.

به موجب این نظرسنجی حزب لیکود به ۳۳ کرسی و حزب آبی سفید به ۳۱ کرسی دست خواهد یافت. ائتلاف نتانیاهو به طور کلی به ۵۸ کرسی و ائتلاف گانتس به ۵۵ کرسی دست خواهد یافت.

این شرکت اعلام کرد دلیل قدرت‌گیری و برتری لیکود افزایش میزان آرای یهودیان به نفع نتانیاهو و اعراب است که موجب افزایش اعراب کنست به ضرر حزب آبی سفید می‌شود. حدود دو سوم رأی دهندگان عرب آبی سفید عرب و نیمی از رأی دهندگان عرب حزب مرتز و کارگر به دلیل اظهارات احزاب صهیونیست که حامی معامله قرن هستند، به لیست مشترک عربی رأی خواهند داد.

این شرکت اعلام کرد مخالفت گانتس با دعوت نتانیاهو برای مناظره تلویزیونی قدرت گانتس را در بین مردم کاهش داده است اما عوفر شلح، عضو ائتلاف آبی سفید در کنست از اهمیت این نظرسنجی کاست و گفت: نظرسنجی‌های اینترنتی دقیق نیستند به ویژه اینکه بقیه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب ما برتری دارد. ما تلاش زیادی کردیم تا از این اعداد و ارقام عبور کنیم و به وضعیتی برسیم که در آن بتوانیم دولتی را بدون یک حزب راست‌گرا و حتی بدون لیست مشترک عربی تشکیل دهیم.

جمعه دو نظرسنجی منتشر شد که حاکی از برتری حزب گانتس بر حزب لیکود است. در نظرسنجی اسرائیل الیوم آمده است که ائتلاف نتانیاهو با ائتلاف گانتس با ۵۶ کرسی مساوی خواهند بود. حزب آبی سفید به ۳۶ کرسی و حزب لیکود ۳۳ کرسی دست خواهند یافت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها