با حضور در وزارت کشور؛

رییس‌جمهوری رای خود را به صندوق انداخت / روحانی: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی برگزار شود / فیلم

رییس جمهوری پس از حضور دروزارت کشور برای رای دادن، گفت: امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند و در سال ۱۴۰۰ مردم شاهد رای‌گیری دیجیتال کامل باشند.

رییس‌جمهوری رای خود را به صندوق انداخت / روحانی: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی برگزار شود / فیلم

حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز سالروز افتخارآمیز دیگری در تاریخ کشور و انقلاب ما به ثبت می‌رسد. ما در جدول صندوق‌های سایر کشور که در صحنه مشخص بود، ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به صورت آنلاین برقرار است.
وی ادامه داد: در برخی بخش‌ها ۱۰۰ درصد و در برخی ۹۹ درصد و برخی شعب هم ۹۸ درصد اتصال دارند. در کل، ۹۸ درصد صندوق‌ها متصل به ستاد انتخابات هستند و مشخص است چند نفر در تهران ، شهرستان‌های تهران و... دادند. تشخیص هویت الکترونیکی است و امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند و در سال ۱۴۰۰ مردم شاهد رای‌گیری دیجیتال کامل باشند.
رییس شورای امنیت ملی با اشاره به برگزاری نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ابتدای انقلاب اظهار داشت: یاد می‌کنم از ۴۰ سال پیش یعنی اسفند سال ۵۸ که اولین انتخابات مجلس - که نامش آن زمان مجلس شورای ملی بود که در اصلاح قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد - برگزار شد.
روحانی افزود: اولین انتخابات مجلس در اسفند ۵۸ برگزار شد که پنجمین انتخابات از ابتدای انقلاب بود. اولین انتخابات، همه‌پرسی بود، سپس انتخابات نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی، سپس انتخابات تائید قانون اساسی و سپس ریاست جمهوری و پنجمین آن انتخابات مجلس بود.
وی با بیان اینکه ۴۰ سال از نخستین انتخابات مجلس می‌گذرد و با وجود شرایط جنگ و سختی‌ها، انتخابات‌ها در سر موقع خود برگزار شده‌اند، خاطرنشان کرد: امام همیشه تاکید می‌کردند انتخابات به موقع برگزار شود و فاصله ایجاد نشود. در ۱۰ مجلس قبلی هم تاکنون هیچ فاصله‌ای وجود نداشته است که در تاریخ دموکراسی نظیر ندارد و در تاریخ ایران هم چنین چیزی وجود نداشته است.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه تمام مجالس از روز اول تا روز آخر، از تمام مدت چهار ساله خود بهره‌برداری کرده‌اند، ابراز داشت: خوشحالیم یازدهمین مجلس با آرای مردم تشکیل می‌شود. امیدواریم بهترین‌ها به مجلس یازدهم راه یابند. آنچه خواست مردم است، مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی است که مردم شاهد باشند مشکلات زندگی آنها را حل کرده، قوانین ضروری را تصویب کند و نظارت خود را بهتر انجام می‌دهد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    علیرغم وعده ها هنوز زیر ساخت مناسب برای انتخابات الکترونیک آماده نیست در شعبه ای که من رای دادم تا ساعت 8و 45 دقیقه دستگاهی که کارت ملی زا چک می کرد کار نمی کرد در دوره قبل هم همین طور بود حالا شما حساب کنید همه فرایند انتخابات الکترونیک شود علی ایحال باید تلاش شود من امروز مجموعا دو ساعت در صف بودم با بیماری قند البته خدا را شکر می کنم که موفق شدم ادای تکلیف کردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها