حتی یک مورد مشکوک به کرونا هم نداشته‌ایم/ تشخیص کرونا در تهران انجام می‌شود

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در مشهد نداشته‌ایم؛ حتی یک مورد مشکوک که قرنطینه شده باشد، هم گزارش نشده است.

حتی یک مورد مشکوک به کرونا هم نداشته‌ایم/ تشخیص کرونا در تهران انجام می‌شود

محمدجعفر صادقی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در مشهد نداشته‌ایم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در حوزه بهداشت و هم درمان آمادگی مقابله با کرونا را دارد. جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده تا همه دستگاه‌ها نیز آمادگی کامل در این زمینه داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مشهد نیز همچون تهران ضدعفونی وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام خواهد شد یا نه، گفت: ما در فاز پیشگیری هستیم. هدف ما بیشتر اطلاع‌رسانی، آموزش و پیشگیری است. اگر در شهرهای دیگر این کار انجام می‌شود، به دلیل آلوده شدن آن مناطق است. ما چون موردی از کرونا در مشهد نداشته‌ایم، دلیلی ندارد اقدام خاصی مازاد برآنچه انجام می‌دادیم، انجام دهیم. وظایف دستگاه‌های مرتبط با مترو و اتوبوس هم آموزش و اطلاع‌رسانی است که باید انجام شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره اینکه کدام بیمارستان‌های مشهد برای افراد احتمالی مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده، بیان کرد: بیمارستان‌های خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده است؛ حتی بیمارستان‌های پشتیبان (بیمارستان‌های رده ۲) را هم برای این منظور در نظر گرفته‌ایم. بیمارستان امام رضا(ع) جزو بیمارستان‌های سطح اول است.

وی در رابطه با اینکه امکانات تشخیص کرونا در مشهد وجود دارد یا خیر بیان کرد: وزارت بهداشت دنبال این است که کیت‌های تشخیص کرونا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دهد. در حال حاضر تشخیص کرونا در تهران انجام می‌شود. ما فقط تشخیص آنفلوآنزا را خودمان انجام می‌دهیم.

صادقی با تاکید بر اینکه شرایط مشهد در رابطه با کرونا نسبت به گذشته تغییری نکرده است، تصریح کرد: مردم نگران نباشند. هر کس علائم سرماخوردگی دارد، به پزشک مراجعه کند و اگر نیاز بود، پزشک بیمار را به بیمارستان ارجاع می‌دهد.

وی در خصوص پیشگیری از کرونا گفت: فردی که علائم سرماخوردگی دارد، جلوی دهان و بینی خود را باید بپوشاند و از خانه بیرون نیاید تا بیماری را به سایر افراد منتقل نکند. مهم‌تر از همه شستن دست‌هاست که حتما باید قبل از اینکه با دست چیزی خورده شود، آن را با آب و صابون شست‌وشو داد. همچنین افراد نباید دست‌های آلوده را به چشم‌ها و دهان خود بزنند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها