انصارالله به زودی از سامانه‌های دفاع هوایی جدیدی پرده‌برداری می‌کند

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نیروهای مسلح از تعدادی سامانه دفاع هوایی که اخیرا به خدمت گرفته شده یا در روزهای آینده عملیاتی خواهند شد، پرده برداری می‌کند.

انصارالله به زودی از سامانه‌های دفاع هوایی جدیدی پرده‌برداری می‌کند

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز گفت: این سامانه‌ها از تکنولوژی پیشرفته و ویژه‌ای برخوردارند و در ساقط کردن تعداد زیادی پهپادهای جاسوسی نظامی و جنگنده‌ها موفق عمل کرده‌اند.

سامانه‌های دفاع هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله عصر جمعه یک فروند جنگنده تورنادو وابسته به ائتلاف سعودی را در آسمان شهرستان المصلوب در استان الجوف ساقط کرد.

سخنگوی ارتش یمن گفت، این جنگنده با موشک زمین به هوا که از تکنولوژی پیشرفته و جدید برخوردار است ساقط شد.

به گفته این سخنگو، آسمان یمن جای تفریح نیست و دشمن باید برای این کار هزار بار حساب‌گری کند.

رسانه‌ جنگ یمن نیز تصاویری از شلیک این موشک زمین به هوا و لحظه برخورد موشک به جنگنده عربستانی منتشر کرد.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی ارتش دولت مستعفی یمن با انتشار توییتی به همراه یک عکس مدعی شد یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای جنبش انصارالله عصر چهارشنبه در استان الجوف واقع در شرق یمن ساقط شده است.

این مرکز اعلام کرد: پهپاد نیروهای انصارالله در جبهه‌ المحزمات در جنوب غرب جوف هدفگیری و سرنگون شده است.

پیش از این نیز نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن مدعی سرنگون‌سازی پهپادهای انصارالله در آسمان دو استان الجوف و مأرب شده‌اند.

تا این لحظه انصارالله واکنشی نسبت به این ادعای دولت مستعفی نداشته است.

جبهه‌های غربی دو استان الجوف و مأرب از ۱۰ روز پایانی ژانویه گذشته شاهد افزایش تنش‌ها بوده‌اند، به این شکل که نیروهای انصارالله اعلام کردند کنترل منطقه نهم در شرق صنعا را به دست گرفته‌اند، در مقابل نیروهای دولت مستعفی هر گونه پیشروی نیروهای انصارالله در مأرب و الجوف را تکذیب کرده و مدعی شدند، خسارات گسترده‌ای به تجهیزات و نیروهای انصارالله وارد شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها