ثبت اولین قربانی در کره جنوبی؛ کاهش روند ابتلا در چین

کره جنوبی اولین قربانی ویروس ناشناخته «کرونا» را ثبت کرد و مجموع قربانیان این ویروس به دو هزار و 118 نفر در چین افزایش یافت اما گفته می‌شود روند ابتلا کُند شده است.

ثبت اولین قربانی در کره جنوبی؛ کاهش روند ابتلا در چین

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که تا پایان روز گذشته (چهارشنبه)، دست‌کم ۱۱۴ قربانی جدید به تلفات ویروس کرونا در این کشور در شرق آسیا افزوده شد و در مجموع تعداد قربانیان این ویروس در سراسر چین را به دو هزار و ۱۱۸ نفر افزایش داد.

بنا به گزارش شبکه الجزیره ، کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین ابتلای ۳۹۴ نفر دیگر به ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داد که این رقم در مقایسه با ابتلای یک هزار و ۷۴۹ نفری روز سه‌شنبه به این ویروس، کاهش چشمگیری داشته است و در نهایت تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان را به ۷۴ هزار ۵۷۶ نفر افزایش داد.

ثبت اولین قربانی کرونا در کره جنوبی

مقام‌های بهداشت کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اولین تلفات ناشی از ویروس کرونا در این کشور را گزارش کردند و تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته در کره جنوبی به ۱۰۴ تن افزایش یافته است و امروز، ۵۳ مورد ابتلای جدید به این ویروس در این کشور شرق آسیا ثبت شده است.

ازسرگیری پروازهای مصر به چین

شرکت هواپیمایی «اجیپت ایر» در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازها از مصر به چین و برعکس از هفته آینده مجدداً از سرگرفته می شود. این خطوط هواپیمایی ملی مصر، اوایل ماه فوریه، تمامی پروازها به چین را به دنبال شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده بود.

در بیانیه این شرکت هواپیمایی آمده است: «اجیپت ایر، تصمیم گرفته است که هر پنجشنبه پروازهای هفتگی (به چین) را مجدداً از سربگیرد».

ثبت دو قربانی در کشتی کروز «دایموند پرینسس»

وزارت بهداشت ژاپن امروز گزارش کرد که دو مسافر میانسال کشتی کروز «دایموند پرینسس» که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بودند، جان خود را از دست دادند. ابتلای ۶۲۱ نفر از مسافران این کشتی به یوروس کرونا مورد تأیید قرار گرفته بود.

ویروس کرونا در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (پنجشنبه) در خصوص آمار و ارقام ابتلا به ویروس کرونادر ایران گفت: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند».

وی در خصوص این سه بیمار توضیح داد: هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است که با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید ۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد».

دو تن از مبتلایان به ویروس کرونا در قم روز گذشته به دلیل سابقه بیماری و سن بالا، جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که نام علمی آن «کووید ۱۹» است، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها