اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا/ اولویت آرامش مردم است

مدیر عامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نقاط پرجمعیت از جمله مترو و اتوبوس را تشریح کرد.

اقدامات شهرداری برای مقابله با ویروس کرونا/ اولویت آرامش مردم است

حمید چوبینه در گفتگویی در رابطه با اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از احتمال انتشار ویروس کرونا در فضاهای شهری گفت: در رابطه با این بیماری آنچه مهم است ایجاد آرامش در جامعه است. زیرا این ویروس در مقابل سایر بیماری‌های واگیرداری که در دنیا در گذشته مطرح بوده درصد کشندگی کمتری دارد و به آن میزان که در فضای رسانه به موضوع کشندگی آن پرداخته می‌شود نسبت به سایر بیماری‌های واگیردار گذشته نیست.

وی ادامه داد: اما این موضوع نافی اقدامات پیشگیرانه بهداشتی از سوی مسئولان اصلی مانند وزارت بهداشت و نهادهای حمایتی و افراد نیست، اما اینکه این ویروس را آنقدر وحشتناک جلوه دهیم که آرامش شهروندان به هم بخورد درست نیست و رسانه‌ها در این رابطه مسئولیت دارند که در کنار انتشار اقدامات مسئولان و پیگیری مطالبات مردم این آرامش را هم به جامعه بدهند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای اقدامات پیشگیرانه در میان نهادهای مسئول وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت تخصصی در این رابطه بر عهده وزارت بهداشت است و نهادهایی مانند شهرداری، سازمان‌های حمایتی هستند که در کنار وزارت بهداشت دستورالعمل‌ها و وظایفی که برعهده شأن است را انجام می‌دهند. در حال حاضر وظایف شهرداری از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و شهردار تهران نیز این موضوع را مورد توجه و تأکید قرار داده و تکالیفی در خصوص ضدعفونی کردن واگن‌های مترو و اتوبوس ابلاغ شده است. استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده در مراکزی که مراجع بیشتری دارند و ازدحام افراد بیشتر است مورد تأکید قرار گرفته است.

چوبینه تصریح کرد: شهردار تهران نیز امروز با معاونین و حوزه‌های مربوط به سلامت شهروندان جلسه‌ای برگزار کرد که جلسه دیگری نیز عصر امروز برگزار می‌شود و دستورالعمل‌هایی را برای آمادگی در برابر این ویروس که ابعاد جهانی نیز گرفته است، ابلاغ کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران اضافه کرد: تاکنون گزارشی در این رابطه در تهران نداشته ایم جز گزارشاتی که مربوط به شهر قم است. البته حتی یک مورد هم جای نگرانی دارد و موضوع سلامت مردم از اولویت‌های مدیریت شهری است و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم آسودگی خاطر آنان را فراهم کنیم.

وی افزود: خانه‌های سلامت، آموزش‌های شهروندی لازم را در خصوص این ویروس را از مدتی قبل آماده کرده، محلول‌های ضد عفونی کننده برای مراجعین در نقاط عمومی شهر وجود دارد و در این رابطه مشکلی نداریم. در اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، همراهی صد درصدی از سوی شهرداری انجام شده است.

صبح امروز نیز دو عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تدوین دستورالعملی توسط این کمیسیون و ابلاغ آن به شهرداری تهران خبر داده بودند که براساس آن شهرداری تهران مکلف است آن را در اماکن عمومی از جمله اتوبوس، مترو، پارک‌ها و فضاهایی که بیشترین تردد در آنها اتفاق می‌افتد انجام دهند.

شهرداری تهران مکلف است این دستورالعمل را به تمامی زیرمجموعه‌های خود ابلاغ کند تا موارد مندرج در آن را که شامل خودداری از تماس با افراد مبتلا به سرماخوردگی و موارد مشابه، ضدعفونی مرتب دست‌ها و خودداری از دست دادن است را رعایت کنند.

شهرداری تهران موظف است در مکان‌های عمومی مانند مترو و اتوبوس پلاک ضدعفونی قرار دهد تا افراد دست‌های خود را هنگام خروج از وسایل نقلیه عمومی شست و شو دهند. همچنین صندلی‌ها و فضای مترو و اتوبوس نیز در پایان شیفت کاری باید ضدعفونی شود تا پیشگیری انجام و انتقال بیماری صورت نگیرد و یا به حداقل برسد.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها