احتمال ابتلا به ویروس کرونا در سفرهای هوایی چقدر است؟

در‌ صورتی که در سفرهای هوایی، مسافری مبتلا به ویروس کرونا یا مشکوک به آن باشد، خطر ابتلا به این ویروس بسته به فاصله‌ی شما با آن فرد، متفاوت است.

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در سفرهای هوایی چقدر است؟

طبق اطلاعات ارائه‌شده در دستورالعمل‌های موقت این سازمان که تنها برای مطلع‌کردن عموم مردم ارائه شده‌اند، در‌ صورتی‌ که صندلی‌تان با فرد دارای نشانه‌های ویروس یا فرد مبتلا، دو متر فاصله داشته باشد، خطر انتقال ویروس به شما، متوسط است. این فاصله نسبت به صندلی افراد دارای نشانه‌هایی مثل سرفه، تب و تنفس دشوار، تقریبا به میزان دو صندلی می‌شود.

خطر ابتلا به کرونا



اگر قبلا چین نبوده‌اید، با فرد چینی مبتلا به کرونا زندگی نکرده‌ یا از چنین فردی مراقبت نکرده‌اید، دوست صمیمی چینی مبتلا به این ویروس نداشته‌اید و صندلی‌تان دو ردیف و بیشتر از دو متر با فرد مبتلا یا مشکوک به ویروس فاصله دارد، خطر کمی درمورد انتقال ویروس وجود دارد. افرادی که قبلا در استان هوبئی (منشأ شیوع ویروس) بوده‌اند یا با افراد اهل این استان رابطه‌ی نزدیکی داشته‌اند، به میزان زیادی در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند؛ اما این میزان در مورد کسانی که تنها با افراد مشکوک در یک اتاق بوده‌اند یا با این افراد پیاده‌روی کرده‌اند، هنوز مشخص نیست.

افرادی که خطر احتمال آن‌ها به ویروس، زیاد یا متوسط است، باید به‌سرعت قرنطینه شوند و در‌ صورتی‌ که چنین مسافرانی در پرواز حضور دارند، بلافاصله پس از فرود هواپیما باید با آمبولانس یا خودروهای شخصی (سرنشینان این خودروها باید ماسک داشته باشند) به مراکز درمانی انتقال داده شوند. اشخاصی که خطر ابتلای آن‌ها به کرونا کم است و تنها مشکوک به این ویروس هستند، نیز نباید در سفرهای هوایی طولانی حضور داشته باشند و از اتوبوس، قطار و وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنند و همچنین باید از شرکت در فعالیت‌های گروهی و ارتباط با دیگران نیز بپرهیزند.

شیوع کرونا

سازمان بهداشت جهانی در تاریخ ۲۲ بهمن (۱۰ فوریه‌) با انتشار توییتی در مورد ویروس کرونا (که با نام رسمی کووید-۱۹ از آن یاد کرده است) اعلام کرد که این ویروس تا روز پنجشنبه‌ی هفته‌ی قبل از انتشار این توییت، ۱۳۰۰ نفر را کشته است.

منبع: کجارو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها