کلاهبرداری با نرم افزار رسید ساز

زوج کلاهبردار که با استفاده از یک نرم افزار رسیدساز و جعلی رسید بانکی چند ده میلیون تومان به جیب زده بودند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری با نرم افزار رسید ساز

نرم افزار رسید ساز،کمک حال کلاهبردارن!
یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس مدعی شد که چند روز پیش برای فروش چند قطعه طلا، اقدام به درج مشخصات،ارسال تصویر و ... کالا در سایت«دیوار» کردم.
چند ساعت بعد از تایید آگهی بود که یک زن با شماره تلفن من تماس گرفت، اوکه خودش را خریدارچند آن قطعه طلا معرفی می‌کرد از من درخواست کرد تا با او قراری تنظیم و در ساعت مقرر برای دیدن و خرید احتمالی چند قطعه طلا که به پول آن احتیاج داشتم، هم را ببینیم.
من هم این کار را کردم وآدرس خانه‌ام را به او دادم؛ چند ده دقیقه‌ای بین تماس و زدن زنگ در خانه فاصله نیفتاده بود که آنها به محل آمدند.
من هم چند قطعه طلا را برای نشان دادن به زن کلاهبردار باخود دم در بردم، او همراه یک مرد به محل آمده بود که کمی آنطرف‌تر انتظار او را می‌کشید.
وقتی طلاها را نشانش دادم، پس از کمی بالا و پایین کردن، سرقیمت با هم توافق کردیم و او از من خواست که شماره کارت بانکی‌ام را به او بدهم، با این کار زن سرگرم وارد کردن شماره کارت بانکی‌ام داخل گوشی تلفن همراهش شد، حدود دو دقیقه بعد رسید واریز وجه که حدود چهار میلیون تومانی بود را به من نشان داد و گفت: هزینه کالا را واریز کردم، پیامکش برای من آمد. این گفته در حالی بود که هیچ پیامکی تا آن لحظه مبنی بر واریز وجه به حسابم برایم ارسال نشد، اما باخودم گفتم این احتمال هم وجود دارد که پیامک بانکی با تاخیر ارسال شود. با همین تصور طلاها را تحویل دادم و آن زن و مرد رفتند.
داخل خانه که آمدم هرچه صبر کردم خبری از پیامک نشد، حسابم را چک کردم آنجا هم اثری ازواریز وجه طلاها نبود، اینگونه شد که متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته است و رسید بانک جعلی بوده است.
دستور دستگیری صادر شد
پس ازآن پرونده انتظامی باتوجه به محل وقوع جرم به دادسرای ناحیه 6 مشهد ارسال و به شعبه 604 بازپرسی ارجاع شد.
از همین رو بود که قاضی «شادنژاد» پس از بررسی اظهارات و دعوت از شاکی، به ماموران پلیس دستور داد تااقدامات فنی خود را برای دستگیری زن و مرد پرونده کلاهبرداری با استفاده از رسیدساز بانکی آغاز کنند. یک تیم پلیسی روی موضوع متمرکز شده بود که چندین شاکی دیگر هم به به جمع مالباخته‌ها افزوده شدند. بررسی موضوع نشان می‌داد از هر کدام آنها بین چهار تا ده میلیون تومان به همین شیوه کلاهبرداری شده است.
با افزایش تعداد شکات و ارائه برخی سرنخ‌ها، سرانجام هویت هر دو نفر که زن و شوهر بودند برای پلیس نمایان شد.
در ادامه پلیس رد زوج کلاهبردار را در یک طلافروشی زد و در حالی که آنها قصد داشتند وارد معامله فروش چندین قطعه طلای سرقتی شوند، دستگیر شدند.
100 میلیون کلاهبرداری و 15 شاکی
پس از انتقال متهمان این پرونده کلاهبرداری به دادسرا، حدود 15 نفر از افرادی که در «دیوار» آگهی فروش طلاو...داده بودند با حضور در دادسرا هر دو نفر را شناسایی و از آنها شکایت کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که زوج شیاد در طی چند روز بیش از100 میلیون تومان طلا و دیگر کالاها را به چنگ آورده و در بازار فروخته‌اند.
از سوی دیگر زن کلاهبردار وقتی همه چیز را لو رفته می‌دید در اعترافاتش عنوان کرد: وقتی نرم افزار را از یک سایت گرفتم و روی گوشی تلفن همراهم نصب کردم، وسوسه شدم و به سراغ آگهی‌های «دیوار» رفته و همراه با همسرم دست به این اقدام زدیم!
توصیه:
رئیس پلیسی فتای خراسان رضوی در این زمینه به شهروندان توصیه کرد: جای خرید و فروش طلا و اینگونه کالاهای با ارزش گوشه خیابان نیست و به هیچ عنوان کالایی را قبل از بررسی حساب بانکی و اطمینان از واریز وجه، تحویل خریدار ندهید.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر در این گونه مواقع حتی امکان دارد که خریدار اگر پول نقد هم با خود همراه داشته باشد، وجوه جعلی باشد.

منبع: قدس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها