ادارات ثبت احوال امروز و فردا برای تحویل شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی متقاضیان باز هستند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ادارات ثبت احوال کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه (یکم و دوم اسفند ماه) بمنظور پاسخگویی و تحویل شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی متقاضیانی که از قبل درخواست داده بودند، باز هستند.

ادارات ثبت احوال امروز و فردا برای تحویل شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی متقاضیان باز هستند.

سیف الله ابوترابی روز چهارشنبه افزود: همچنین در روز انتخابات، سازمان ثبت احوال پاسخگوی مراجع و مسئولان شعب اخذ رای به منظور رفع ابهام برای مدارک هویتی رای دهندگان خواهد بود و به صورت تلفنی استعلام های مورد نظر را پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: افرادی که تقاضای صدور کارت هوشمند ملی کرده اند و رسید دریافت کارت آنها مفقود شده، برای آنها گواهی رایگان صادر می شود تا با آگاهی از شماره ملی خود بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در دست داشتن اصل شناسنامه از الزامات شرکت در انتخابات است و همچنین افراد باید از شماره ملی یا همان کد ملی خود آگاهی داشته باشند. افراد برای آگاهی از شماره ملی خود یا از قبل اقدام به گرفتن کارت ملی کرده بودند که شامل همان کارت های نمونه قدیم است یا اینکه برای صدور کارت هوشمند ملی خود اقدام کرده اند و از شماره ملی خود مطلع هستند یا اینکه شناسنامه های خود را تعویض کرده اند و دارای شناسنامه مکانیزه هستند که درآن شماره ملی قید شده است. روش دیگر مطلع شدن از شماره ملی این است که در سال های گذشته شماره ملی افراد از طریق کارت های ملی قدیم به آنها ابلاغ شده است.

وی افزود: در تلاشیم تا زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و همه مقدمات برای شرکت در انتخابات برای همه اتباع ایرانی فراهم و تمهیدات مورد نیاز در برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

ابوترابی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال کشور و استان‌ها گفت: سازمان ثبت احوال کشور برابر قانون به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی در شهرستان‌ها و از مراجع چهارگانه استعلام، مقدمات انتخابات را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده همه هموطنانی که خود را در معرض انتخاب قرار داده اند و از طریق وزارت کشور ثبت نام کرده اند، از سوی سازمان ثبت احوال مورد استعلام قرار گرفته و ما نیز هویت افرادی را که از ما استعلام خواستند به ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان منعکس کردیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام کاری، از دو ماه قبل اعلام آمادگی کردیم و در همه شهرها به ویژه تهران بزرگ هرگونه خواسته هموطنان اعم از تغییر نام خانوادگی و تعویض اوراق هویتی را سریعاً پیگیری می‌کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها