ورود ویروس کرونا به بدن ما چه عوارضی خواهد داشت؟

این روزها و همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا یکی از سوالات رایج همه افراد این است که از کجا بفهمیم ویروس کرونا وارد بدنمان شده و اصلا این بیماری چه علائمی دارد؟

ورود ویروس کرونا به بدن ما چه عوارضی خواهد داشت؟

به نقل از نیوزویک، در شرایطی که بیش از 1000 نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از 45000 نفر نیز با بیماری ناشی از این ویروس درگیر شده اند، طبیعی است که بسیاری از افراد مشتاق باشند که بدانند چگونه می توان این بیماری را شناسایی کرد.

از زمانی که ویروس کرونا از اواخر سال گذشته میلادی از بازار عمده فروشی غذاهای دریایی در شهر مرکزی ووهان و استان هوبی چین شروع به گسترش کرد، نگرانی های پیرامون این ویروس به سرعت مورد توجه مسئولان بهداشتی قرار گرفت. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ، که COVID-19 را اضطراری بین المللی بهداشت عمومی اعلام کرده است ، مانند هر بیماری تنفسی دیگر این ویروس می تواند باعث علائم خفیفی مانند تنگی نفس، گلو درد ، سرفه و تب شود. اما در موارد جدی ، می تواند باعث علائم ذات الریه و همچنین مشکلات تنفسی شود.

در مقاله ای که هفته گذشته در ژورنال JAMA منتشر شد ، گروهی از محققان با بررسی وضعیت 138 بیمار که پس از ابتلا به COVID-19 مبتلا به پنومونی شده اند ، مشخص شد که چگونه نمونه های حاد کروناویروس اندامهای داخلی را تحت تاثیر قرار می دهند. این افراد در بیمارستان ژونژان دانشگاه ووهان در مرکز شهر شیوع بیماری مطالعه کرده اند. در حال حاضر ویروس در بیش از 25 کشور شیوع یافته است.

بیشتر بیماران ، که میانگین سنی آنها 56 سال بود ، دچار تب شدند ، احساس خستگی و سرفه خشک داشتند و برخی نیز درد عضلانی و تنگی نفس داشتند. از دیگر علائم این ویروس می توان به سردرد ، سرگیجه ، درد معده ، اسهال ، تهوع یا استفراغ اشاره کرد.

ورود ویروس کرونا به بدن ما چه عوارضی خواهد داشت؟ / از تب و خستگی مفرط تا بستری شدن در بیمارستان / کهنسالان و افرادی با ضعف سیستم ایمنی بدن بیش از سایرین در خطرند

این ویروس ناگهان ظاهر نمی شود بلکه به طور متوسط ، یک دوره پنج روزه بین زمانی که اولین علائم خود را تجربه می کنید و سپس در تنفس مشکل پیدا می کنید، وجود خواهد داشت. اغلب بیماران، هفت روز قبل از بستری شدن در بیمارستان علائم بالا را داشتند. افراد مبتلا به سندرم پریشانی حاد یک مشکل ریه که اعضای بدن را از اکسیژن محروم می کند پس از هشت روز از ورود ویروس به بدنشان علائم را تجربه کردند.

عکسهای ریه بیماران شامل سایه های لکه دار است که توصیف می کند چطور می توان ضعف در ریه ها را در اسکن نشان داد. به طور متوسط ، بیماران 10 روز در بیمارستان می گذراندند.از آنجا که در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان قطعی بیماری در دسترس نیست ، کارکنان بهداشت و درمان باید به سادگی علائم بیمار را شناسایی و مدیریت کنند. از 36 بیمار که شرایط آنها مورد مطالعه قرار گرفته بود، بیشتر افراد مسن (به طور متوسط 66 ساله) به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند. اغلب این افراد دارای شرایطی مانند فشار خون بالا ، دیابت ، بیماری قلبی و مشکلات عروق مغزی بودند.

نویسندگان این تحقیق نوشتند: "این نشان می دهد كه سن بالا و ضعف سیستم ایمنی بدن می تواند در اوج گیری بیماری نقش ایفا کند.این تیم دریافت که زنان و مردان با نسبتی تقریبا مساوی درگیر بیماری می شوند اگرچه بیشتر بیماران اولیه را کارگران مرد در بازار غذاهای دریایی چین تشکیل داده بودند.

در یک مطالعه جداگانه که در The Lancet منتشر شد و به 41 مورد اول ابتلا به پنومونی ناشی از COVID-19 پرداخت ، محققان به طور مشابه دریافتند که بیماران ناشی از این ویروس علائم تب ، سرفه خشک و خستگی مزمن دارند و علائم عفونت ریه در اسکن بدن آنها نشان داده می شود.

ورود ویروس کرونا به بدن ما چه عوارضی خواهد داشت؟ / از تب و خستگی مفرط تا بستری شدن در بیمارستان / کهنسالان و افرادی با ضعف سیستم ایمنی بدن بیش از سایرین در خطرند

دانشمندان در حال کار روی واکسن علیه COVID-19 هستند ، اما بعید است که به موقع برای کمک به شیوع فعلی ایجاد شود. برای جلوگیری از شیوع این بیماری ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده از مردم می خواهد که اقدامات معمول را برای جلوگیری از شیوع ویروس های تنفسی دنبال کنند.

این موارد شامل شستن مرتب دست ها با آب و صابون است، آن هم حداقل به مدت 20 ثانیه بخصوص بعد از استفاده از سرویس های بهداشتی، قبل از غذا خوردن و بعد از سرفه و عطسه. هنگام عطسه یا سرفه ، دهان خود را با دستمال یا آرنج خود بپوشانید و بلافاصله دستمال آلوده را از خود دور کنید. سعی کنید چشم ها ، بینی یا دهان خود را با دست های کثیف لمس نکنید. اگر مریض هستید در خانه بمانید و اگر خوب هستید از کسانی که مریض هستند فاصله بگیرید.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها