دولت ایتالیا رای اعتماد پارلمان را دریافت کرد

دولت ایتالیا امروز، چهاشنبه در پارلمان این کشور برای قوانین تازه‌ای که لغو امتیازات انحصاری بزرگراه‌ها را کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر می‌کند، رای اعتماد گرفت.

دولت ایتالیا رای اعتماد پارلمان را دریافت کرد

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف حاکم ایتالیا لغو مجوز گروه زیرساختی "آتلانتیا" را پس از سقوط پلی که از سوی شاخه بزرگراه‌سازی این شرکت ساخته شده بود، در نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این پل در اوت ۲۰۱۸ سقوط کرد و ۴۳ تن در اثر این حادثه جان باختند.

شرکت "آتلانتیا" اما همواره هرگونه خطا را تکذیب کرده است و گفته در صورت لغو مجوزش، آن را در دادگاه به چالش خواهد کشید؛ اقدامی که می‌تواند نبرد حقوقی هزینه بر و طولانی‌ای را به دنبال داشته باشد.

ائتلاف حاکم ایتالیا با ۳۱۵ رای موافق در برابر ۲۲۱ رای مخالف در این رای‌گیری در پارلمان این کشور پیروز شد. دولت‌ها برای تسریع تبدیل شدن طرح‌ها به قوانین و لغو متمم‌های مخالف خواستار برگزاری رای اعتماد می‌شوند و اگر در این رای‌گیری پیروز نشوند باید استعفا دهند.

این طرح تازه تنش‌هایی را در ائتلاف حاکم متزلزل ایتالیا به دنبال داشته که عمیقا درگیر شکاف بر سر مسائلی از جمله اصلاحات قضایی و حقوق مهاجران است.

حزب میانه‌روی "ویوا" که رهبری آن را ماتئو رنتزی، نخست وزیر سابق ایتالیا بر عهده دارد، اظهار کرده که تغییر این قوانین می‌تواند سرمایه‌گذاران خارجی را دچار هراس کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها