اولین واکنش مسکو به تحریم غول نفتی روسیه

وزارت امورخارجه روسیه با انتقاد از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه دیگر کشورها، تاکید کرد که این گونه اقدامات بر همکاری‌های مسکو با ایران، ونزوئلا و سوریه تاثیری نمی‌گذارد.

اولین واکنش مسکو به تحریم غول نفتی روسیه

پس از آنکه آمریکا روز سه‌شنبه یک شرکت نفتی روس را به دلیل همکاری با ونزوئلا در فهرست تحریم‌های خود قرار داد، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: روسیه به‌طور قاطع تحریم‌های یک‌جانبه را که آمریکا از طریق آنها به دنبال هژمونی جهانی است و همچنین تلاش می‌کند دنیا را تحت فرمان خود درآورد، رد می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: این اقدامات هرگز بر سیاست بین‌المللی روسیه تاثیر نگذاشته و نخواهد داشت. این تحریم‌ها به‌علاوه بر همکاری روسیه با دولت‌های مشروع ونزوئلا، ایران و سوریه و هیچ کشور دیگری تاثیر نمی‌گذارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: مقامات آمریکایی با استفاده از ابزار تحریم، نه‌تنها اهداف ژئوپلتیکی خود را دنبال می‌کنند بلکه می‌کوشند تا برای شرکت‌های آمریکایی که قادر به رقابت عادلانه با تولیدکنندگان روسی در بازارهای جهانی نیستند، مزیت رقابتی ایجاد کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که نام شرکت "روس‌نفت تریدینگ" (از زیرمجموعه‌های شرکت روس نفت) را به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ونزوئلا در فهرست نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) قرار داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها