چیدمان اتاق خواب کوچک با ۱۱ ایده ساده و کاربردی

آپارتمان‌های امروزی همه به دلیل کوچک بودن، فضای کمی برای قرار دادن وسایل دارند. اتاق خواب‌های کوچک هم از این قاعده جدا نیستند و مشکل بسیاری از ما قرار دادن لوازم مورد نیاز در این اتاق خواب‌های کوچک است.

چیدمان اتاق خواب کوچک با ۱۱ ایده ساده و کاربردی

اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟

اتاق خواب های کوچک در آپارتمان های امروزی یکی از مشکلاتی است که زوج های جوان با آن درگیر هستند. مشکل اصلی چیدن و قرار دادن لوازم مورد نیاز است. اگر شما هم نمی دانید تخت خواب و دیگر لوازم تان را چطور در اتاق خواب های کوچک قرار دهید، پیشنهاد می کنیم از این ایده های ساده و کاربردی استفاده کنید. در ادامه چند دکوراسیون اتاق خواب مخصوص اتاق خواب های کوچک را گردآوری کرده ایم.

استفاده از قفسه و شلف های دیواری در چیدمان اتاق خواب کوچک
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچک,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,استفاده از قفسه و شلف های دیواری در چیدمان اتاق خواب کوچک

شلف های دیواری به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از کمد، لوازم دکوری، کتاب، و لوازم مختلف اتاق خواب تان را در این قفسه ها جای دهید.

استفاده از تخت خواب بدون سرتخت ( headboard ) در دکوراسیون اتاق خواب کوچک
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,استفاده از تخت خواب بدون سرتخت ( headboard ) در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

داشتن سرتخت یکی از لوازمی است که فضای اتاق خواب تان را کوچک تر از آنچه هست نشان می دهد. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم از تخت های بدون سرتخت استفاده کنید. برای داشتن نمایی زیباتر می توانید برای دیوار پشت تخت خواب تان از پوشش هایی مانند لمینت و ... استفاده کند.

استفاده از کاناپه تخت خوابی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,استفاده از کاناپه تخت خوابی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب تان کوچک است به جای استفاده از تخت خواب و یک کاناپه، از یک کاناپه تخت خوابی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم حتما از کاناپه ای استفاده کنید که در قسمت پایین آن دارای کشوهای بزرگی باشد که بتوانید لوازم اضافی تان را درون آن قرار دهید.

در اتاق خواب های کوچک، تخت خواب تان را جلو پنجره قرار دهید
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,در اتاق خواب های کوچک، تخت خواب تان را جلو پنجره قرار دهید

در اتاق خواب کوچک باید از دیوارها حداکثر استفاده کنید، برای همین پیشنهاد می کنیم تخت خواب تان را روبه‌روی پنجره اتاق خواب تان قرار دهید تا بتوانید از فضای دیوارهای اتاق خواب تان استفاده کنید.

برای اتاق خواب کوچک از یک رنگ استفاده کنید
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,برای اتاق خواب کوچک از یک رنگ استفاده کنید

اگر دوست دارید اتاق خواب تان رنگی به غیر از رنگ سفید داشته باشد پیشنهاد می کنیم از یک رنگ تک برای دیوارها و رنگی با دو یا سه درجه روشن تر برای سقف استفاده کنید.

در اتاق خواب های کوچک، کاغذ دیواری با طرح کتابخانه بالای تخت خواب تان نصب کنید
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,در اتاق خواب های کوچک، کاغذ دیواری با طرح کتابخانه بالای تخت خواب تان نصب کنید

در موردهای قبلی ذکر کردیم که بهتر است برای اتاق خواب های کوچک از تخت خواب های بدون سرتخت استفاده کنید. برای خالی نبودن دیوار پشت تخت خواب تان می توانید از کاغذ دیواری با طرح کتابخانه استفاده کنید. ین طرح کتابخانه می تواند در بزرگ نشان دادن اتاق خواب شما تاثیر بسیاری داشته باشد.

نصب آباژور دیواری روی سرتخت در اتاق خواب های کوچک
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,نصب آباژور دیواری روی سرتخت در اتاق خواب های کوچک

اگر دیواراتاق خواب تان جایی برای نصب آباژور دیواری ندارید به راحتی می توانید یک آباژور کوچک روی سرتخت تان نصب کنید.

در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک، معجزه آینه ها را فراموش نکنید
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک، معجزه آینه ها را فراموش نکنید

نصب آینه روی درب کمد دیواری در اتاق خواب های کوچک یکی از روش ها برای بزرگتر نشان دادن فضا است.

کشوهای زیر تخت را فراموش نکنید
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,کشوهای زیر تخت را فراموش نکنید

اگر اتاق خواب تان به حدی کوچک است که نمی توانید دراور درون آن قرار دهید، بهتر است تخت خوابی که سفارش می دهید دارای کشوهایی در قسمت پایین باشد تا بتوانید لباس های تان را درون آن قرار دهید.

استفاده از کاغذ دیواری با طرح های عمودی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,استفاده از کاغذ دیواری با طرح های عمودی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

طرح های عمودی به دلیل خطای دیدی که در نگاه اول در شما ایجاد می کنند به شما فضا را بزرگتر از چیزی که هست نشان می دهند. حتی پیشنهاد می کنیم اگر تخت خواب تان دارای سرتخت است این طرح را تا روی سرتخت تان ادامه دهید.

فضای باز زیر تخت خواب تان را فراموش نکنید
اتاق خواب,چیدمان اتاق خواب کوچکا,اصول چیدان لوازم در اتاق خواب کوچک,فضای باز زیر تخت خواب تان را فراموش نکنید

اگر تخت خواب تان دارای پایه های بلندی است که فضای زیر بازی دارد می توانید از سبد های حصیری برای قرار دادن یک سری لوازم تان در زیر تخت استفاده کنید.

منبع: سیمرغ

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها