هک گسترده حساب های بانکی شایعه یا واقعیت؟

سرهنگ تورج کاظمی درباره حمله گسترده به حسابهای بانکی شهروندان و برداشت یک تا سه میلیون تومانی از این حسابها، اظهار کرد: بنده این موضوع را تأیید نمی‌کنم و در تهران چنین اتفاقی روی نداده است.

هک گسترده حساب های بانکی شایعه یا واقعیت؟

در روزهای گذشته خبری در شبکه های مجازی مطرح شده است با این مضمون که "هک گسترده در حساب‌های بانکی رخ داده است." یا از طریق تلفن ثابت اقدام به هک حساب و اپلیکیشن‌ها شده است." همین موضوع باعث شده تا نگرانی ایجاد شود که هک گسترده حساب‌های بانکی در سکوت مسئولان مربوطه درحال انجام است.

با پیگیری رسانه‌های خبری مشخص شده است هم مسئولان نظام بانکی و هم مسئولان پلیس فتا اعلام کردند آمار شکایت مردم از هک حساب های بانکی‌شان به پلیس فتا طی روزهای اخیر نسبت به هفته‌های قبل تغییری نداشته است.
سرهنگ تورج کاظمی درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر حمله گسترده به حسابهای بانکی شهروندان و برداشت یک تا سه میلیون تومانی از این حسابها، اظهار کرد: بنده این موضوع را تأیید نمی‌کنم و در تهران چنین اتفاقی روی نداده است.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: تاکنون مراجعات به پلیس فتا در این زمینه (برداشت غیرمجاز از حساب) تفاوتی نسبت به روزهای گذشته نداشته است. بنابراین، از نظر پلیس فتای تهران بزرگ این موضوع عنوان‌شده صحت ندارد.
مدیران نظام بانکی نیز رسماً به اعلام کردند که این خبر صحت ندارد و حساب‌های بانکی به صورت گسترده و یکباره هک نشده است.
قطعا برای کاربران سرویس‌های مختلف که با پروسه پرداخت و تراکنش‌های آنلاین سروکار دارند این مساله بسیار مهم است تا داده‌ها و اطلاعات آنها حفظ و از سرقت توسط متخلفین جلوگیری شود. هر کسب‌وکار نیز در برابر این موضوع مسئول و باید موارد امنیتی را در نظر بگیرد. درگاه‌های اینترنتی و اپلکیشن‌های پرداخت آنلاین نیز با رویکرد حفظ اطلاعات کاربران از بالاترین سطوح رمزنگاری استفاده می‌کنند تا از هرگونه دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

منبع: پارسینه

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها