نخست وزیر رژیم صهیونیستی:

اسرائیل جز دو سه کشور با بقیه جهان عرب و اسلام رابطه دارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو به جز دو سه کشور در جهان عرب و اسلام با بقیه کشورها رابطه دارد.

اسرائیل جز دو سه کشور با بقیه جهان عرب و اسلام رابطه دارد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو به جز دو سه کشور در جهان عرب و اسلام با بقیه کشورها رابطه دارد.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه القدس العربی، نتانیاهو در دیدار با رییسان و مسئولان نهادهای یهودی در قدس اشغالی اعلام کرد که سطح روابط تل آویو با کشورهای عربی و اسلامی در حال پیشرفت است و رژیم اسرائیل به جز دو سه کشور با بقیه این کشورها رابطه برقرار کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نمونه به سفر سال گذشته خود به کشور عمان و دیدار با مقامات عالیرتبه عمانی و همچنین دیدار دو هفته قبل خود با «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی سودان اشاره کرد و مدعی شد که این تغییرات ناشی از قدرتمندی رژیم اسرائیل است که دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت.

نتانیاهو همچنین به عبور اولین هواپیمای اسرائیلی از حریم آسمان سودان به عنوان گامی بزرگ در عادی سازی روابط با جهان عرب هم اشاره کرد و خطاب به کشورهای عربی گفت که همکاری با رژیم اسرائیل آینده ملت ها و امنیت آنها را تامین خواهد کرد.

رسانه های اسرائیلی هم گزارش دادند که هواپیمای این رژیم که اوایل هفته گذشته از تل آویو به کینشازا، پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو رفته بود پنجشنبه گذشته با گذر از آسمان سودان ساعت ۴، ۲۴ دقیقه بامداد روز جمعه به فرودگاه «بن گورین» در تل آویو بازگشته است.

«عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی سودان نیز که پس از سقوط دولت «عمر البشیر» رییس جمهوری مخلوع این کشور زمام امور را به دست گرفته است دو هفته قبل در اوگاندا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بسیاری از کارشناسان این دیدار را در ادامه تلاش های برای عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم اسرائیل ارزیابی کردند.

نتانیاهو که حزبش در سه دوره برگزاری انتخابات پارلمان اسرائیل نتوانست اکثریت کرسی ها را برای تشکیل دولت این رژیم به دست آورد و با بحران های متعدد داخلی رو به رو است، اکنون چشم به روابط خارجی و عادی سازی روابط با جهان عرب برای احیای قدرت خود چشم دوخته است.

در میان کشورهای عربی تنها مصر و اردن با رژیم صهیونیستی روابط رسمی دیپلماتیک دارند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها