پس از خوردن تخم‌مرغ چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد؟

تخم‌مرغ یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی است که مردم در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اگرچه زیاده‌روی در مصرف تخم‌مرغ مضر است، اما مصرف تخم‌مرغ می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

پس از خوردن تخم‌مرغ چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد؟

تخم مرغ فوایدی قابل توجه دارد که شاید مهمترینشان تقویت سیستم ایمنی بدن است. فقط یک تخم بزرگ تقریباً یک چهارم (22٪) از RDA سلنیوم را تشکیل می دهد، ماده مغذی که به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمونهای تیروئید کمک می کند. به همین دلیل است که مخصوصاً بچه ها باید تخم مرغ بخورند. اگر کودکان و نوجوانان به اندازه کافی سلنیوم دریافت نکنند، می تواند بیماریهایی را ایجاد کند.

مصرف تخم مرغ می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. کلسترول LDL به عنوان کلسترول "بد" شناخته شد زیرا ذرات LDL مولکولهای چربی خود را به دیواره شریان ها منتقل می کنند و باعث تصلب شرایین می شوند. در مقابل، ذرات HDL می توانند مولکولهای چربی را از دیواره های شریان جدا کنند.

فقط یک تخم مرغ نیمرو بزرگ تقریباً 18٪ از ویتامین B2 مورد نیاز بدن شما را تامین می کند که به آن ریبوفلاوین نیز گفته می شود. این فقط یکی از هشت ویتامین B است، که به بدن کمک می کند مواد غذایی را به سوخت تبدیل کند، که به نوبه خود برای تولید انرژی استفاده می شود، و آن را به عنوان غذایی عالی برای انرژی روزانه تبدیل می کند.

ویتامین های پیچیده B برای پوست سالم، مو، چشم و کبد نیز ضروری هستند. علاوه بر ویتامین B2، تخم مرغ سرشار از B5 و B12 است که به اطمینان از عملکرد صحیح سیستم عصبی و همچنین تقویت قدرت عضلات کمک می کنند. دو آنتی اکسیدان موجود در تخم ها - لوتئین و زاكزانتین - دارای اثرات محافظتی مهمی روی چشم هستند. آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند که از مهمترین دلایل اختلال در بینایی و نابینایی در سالمندان است.

تخم مرغ یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است که برای سلامتی و استحکام استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است. این کار در درجه اول با کمک به جذب کلسیم انجام می شود.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پیام
    0

    بعداز خوردن تخم مرغ معده من تعجب می کنه ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها