پسکوف: پوتین نیرویی از روسیه به لیبی نفرستاده است/حمایت از سوریه ادامه دارد

سخنگوی کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه هیچگونه نیرویی به لیبی اعزام نکرده است و هیچ دستوری در این رابطه وجود ندارد.

پسکوف: پوتین نیرویی از روسیه به لیبی نفرستاده است/حمایت از سوریه ادامه دارد

به گزارش خبر فوری ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرنگاران از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس هفتگی سوال پرسیدند که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیرویی به لیبی اعزام کرده است یا خیر چون گزارش‌هایی درباره مراسم تدفین یک سرباز روس وجود دارد که طبق گزارش‌ها در لیبی کشته شده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: خیر، ولادیمیر پوتین به عنوان فرمانده کل قوای نیروهای مسلح روسیه، هیچ نیرویی به لیبی اعزام نکرده است و هیچ حکمی درباره آن نداده است.

زمانی که از سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره تلفات توضیح خواسته شد، او گفت: هیچ نیروی روسی در لیبی حضور ندارد.

پسکوف در ادامه این کنفرانس خبری درباره جزئیات گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صحبتی نکرد. این رهبران روز جمعه درباره درگیری داخلی اوکراین گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

سخنگوی پوتین بدون اشاره به پاسخ زلنسکی درباره انتقادها به ناکامی کی‌یف در اجرای توافق‌های مینسک گفت: ما نمی‌توانیم جزئیات این تماس تلفنی را علنی کنیم.

پسکوف در ادامه صحبت‌هایش در خصوص ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه ایالات متحده می‌خواهد حمایت روسیه از دمشق پایان یابد، گفت: ارتش و مستشاران روس از نیروهای دولت روسیه در نبرد علیه تروریسم حمایت می‌کنند و از افزایش فعالیت شبه‌نظامیان در ادلب متاسف است.

براساس گزارش سرویس مطبوعاتی کاخ سفید، ترامپ به رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه گفت که روسیه نباید از نیروهای مسلح سوریه در ادلب حمایت کند.

پسکوف در ادامه گفت: نیروهای مسلح روسیه و مشاوران نظامی روس به حمایت از نیروهای مسلح جمهوری عربی سوریه در نبرد با تروریست‌ها ادامه می‌دهند و روسیه متاسف است که تروریست‌ها در ادلب فعال‌تر شده‌اند.

سخنگوی کرملین امروز در جمع خبرنگاران همچنین گفت، رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین درباره نشست جدید به سبک نرماندی رایزنی دارند اما هنوز تاریخ معینی برای آن مشخص نشده است.

پسکوف تاکید کرد: این مساله قطعا مورد بررسی قرار گرفته است اما برای برگزاری نشست، دست‌کم باید سند پاریس را دوباره مطالعه کنیم و هرگونه پیشرفتی‌ که حاصل شده است، مورد ارزیابی قرار بگیرد.

این سخنگو در پاسخ به اینکه این نشست ممکن است آوریل برگزار شود، گفت: هنوز هیچ تفاهمی در این رابطه وجود ندارد.

این چهار رهبر نهم دسامبر در پاریس دیدار کردند تا مذاکرات در رابطه با صلح اوکراین تسریع شود. در نتایج به تصویب رسیده، آن‌ها بار دیگر خودشان را به آتش‌بسی در شرق اوکراین متعهد کردند و توافق نشان دادند تا تبادل زندانی داشته باشند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها