استقلال به دنبال تکرار خاطرات خوب/ کار سخت شهرخودرو مقابل پاختاکور

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با دیدار تیم‌های استقلال و شهرخودرو ایران مقابل رقبا برگزار می‌شود.

استقلال به دنبال تکرار خاطرات خوب/ کار سخت شهرخودرو مقابل پاختاکور

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امروز با برگزاری بازی‌های گروه‌های A و B آغاز می‌شود.

در گروه نخست استقلال ایران در کویت به مصاف الاهلی عربستان می‌رود و در گروه دوم نیز شهرخودرو ایران دیگر نماینده کشورمان در ازبکستان مهمان پاختاکور خواهد بود.

الاهلی عربستان - استقلال ایران/ دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۹

طبق روال سال‌های گذشته، دیدار تیم‌های عربستانی و ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود و این بار الاهلی عربستان کشور کویت را برای میزبانی از استقلال ایران معرفی کرده است. الاهلی، باشگاهی با قدمت ۸۳ ساله در عربستان است که تاکنون در لیگ حرفه‌ای این کشور ۳ بار به مقام قهرمانی رسیده و ۲ نائب قهرمانی را هم در کارنامه دارد.

سفیدپوشان شهر جده به لطف مقام چهارمی سال گذشته در جدول لیگ کشورشان راهی مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شدند و در تک دیداری که به میدان رفتند، استقلال تاجیکستان را به سختی و با پنالتی دقیقه ۹۰ از پیش رو برداشتند. الاهلی در نخستین بازی خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان با نتیجه یک - یک مقابل الوحده امارات به تساوی رسید.

بازیکنان الاهلی عربستان به واسطه تقابل‌های سال‌های اخیر خود با پرسپولیس ، تا حدودی برای ایرانی‌ها شناخته شده هستند. البته در بین بازیکنان سرشناس الاهلی هنوز وضعیت عمرالسوما سوری و یوسف بلایلی الجزایری مشخص نیست.

استقلال به دنبال تکرار خاطرات خوب/ کار سخت شهرخودرو مقابل پاختاکور

الاهلی برخلاف استقلال، بعد از بازی هفته اول لیگ قهرمانان، در لیگ داخلی عربستان بازی کرد و روز جمعه مقابل الوحده عربستان با ۲ گل شکست خورد. الاهلی با این نتیجه با کسب ۳۳ امتیاز در رده سوم باقی ماند و اختلاف آن با الهلال صدرنشین به ۸ امتیاز رسید. موضوعی که باعث شد تا رسانه‌های سعودی خبر از برکناری کریستین گروس سوئیسی، سرمربی این تیم بدهند. مازن بهکلی عربستانی به عنوان جانشین موقت گروس، هدایت الاهلی را مقابل استقلال برعهده خواهد داشت.

استقلال ایران هم پس از تساوی مقابل الشرطه عراق در هفته نخست، برای کسب نخستین ۳ امتیاز آسیایی خود پا به کویت گذاشته است. لیست مصدومان استقلال کار را برای فرهاد مجیدی ، سرمربی آبی‌پوشان دشوار کرده است.

حضور مهدی قائدی در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نبود زوج قائدی - دیاباته، معادلات را برای انتخاب نفرات خط حمله پیچیده کرده است. البته خبر خوب برای هواداران استقلال این است که عارف غلامی و سیاوش یزدانی به این بازی می‌رسند. کاروان استقلال روز جمعه تهران را به مقصد کویت ترک کرد تا ۳ روز قبل از آغاز بازی، تمرینات خود را در این کشور برگزار کند.

استقلال به دنبال تکرار خاطرات خوب/ کار سخت شهرخودرو مقابل پاختاکور

دیدار استقلال مقابل الاهلی، سومین تقابل تاریخ ۲ تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. پیش از این و در سال ۸۸، استقلال تحت هدایت صمد مرفاوی ، ۲ بار در مرحله گروهی با الاهلی عربستان بازی کرد. بازی رفت را آبی‌ها با دبل فرهاد مجیدی در جده ۲ بر یک بُردند و در تهران هم همین نتیجه و با گل‌های امیرحسین صادقی و سید مهدی سید صالحی تکرار شد.

الشرطه عراق در دیگر بازی گروه A میزبان الوحده امارات است.

پاختاکور ازبکستان - شهرخودرو ایران/ دوشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۴:۳۰

تنها نماینده کشور ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا این هفته در تاشکند میزبان دیگر نماینده ایران یعنی شهرخودرو خواهد بود. پاختاکور حریف این هفته شهرخودرو، تا به حال یازده بار قهرمان لیگ داخلی ازبکستان شده است. پاختاکور تا به حال ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده و ۲ بار نیز به مرحله نیمه‌نهایی این بازی‌ها صعود کرده است.

هنوز فصل جدید لیگ ازبکستان آغاز نشده، اما پاختاکور سال قبل با اقتدار و فاصله ۲۰ امتیازی با لوکوموتیو رده دومی، عنوان قهرمانی را به دست آورد. شاگردان شوتا آرولادزه در پاختاکور نخستین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با نتیجه ۲ بر یک مقابل شباب‌الاهلی امارات با برتری پشت سر گذاشتند.

جلال‌الدین ماشاریپوف، هافبک چپ‌پای ازبک‌ها یکی از بازیکنان نا‌م‌آشنای پاختاکور است. بازیکنی که پیش از این صحبت از علاقه استقلال به جذب او شنیده می‌شد.

استقلال به دنبال تکرار خاطرات خوب/ کار سخت شهرخودرو مقابل پاختاکور

شهرخودرو ایران در این بازی‌ها با تیم‌های باتجربه‌ای همگروه شده است. شهرخودرو که نخستین بازی را مقابل الهلال عربستان ، مدافع عنوان قهرمانی با شکست ۲ بر صفر پشت سر گذاشت، حالا به دنبال نخستین امتیاز آسیایی خود است.

کاروان شهرخودرو، صبح یکشنبه مشهد را با پروازی اختصاصی به مقصد تاشکند ترک کردند. مصدومیت محمد آقاجانپور بهبود یافته، اما همچنان وضعیت محمدحسین مرادمند، مدافع میانی و باتجربه این تیم مشخص نیست. هرچند که مرادمند تمرینات خود را در این روز‌ها پیگیری کرده است.

استقلال به دنبال تکرار خاطرات خوب/ کار سخت شهرخودرو مقابل پاختاکور

دیگر دیدار این گروه بین تیم‌های شباب‌الاهلی امارات و الهلال عربستان برگزار می‌شود.

۲ نماینده دیگر کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا یعنی پرسپولیس و سپاهان سه‌شنبه به ترتیب مقابل الشارجه امارات و السد قطر قرار می‌گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها