دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت‌و‌گو با خبر فوری :

70 درصد خریداران خودروی صفر ، ماشین خود را در سال نخست می‌فروشند/ فروش خودرو در حاشیه بازار دست دلالها را قطع می‌کند

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو نزدیک شب‌های عید تقاضای زیاد است .

70 درصد خریداران خودروی صفر ، ماشین خود را در سال نخست می‌فروشند/ فروش خودرو در حاشیه بازار دست دلالها را قطع می‌کند

احمد نعمت بخش در گفت‌و‌گو با خبر فوری در خصوص اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو بیان کرد: ستاد اقتصادی سران در سال گذشته تعیین قیمت خودروها را از شورای رقابت گرفته و به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازارمحول نمود.

وی با اشاره به این که قیمت تمام شده خودرو پراید توسط سازمان حمایت در بهمن ماه سال گذشته 39 میلیون تومان اعلام شد، ادامه داد: طبق مصوبه هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌های سازمان حمایت، باید سود معینی برای هر تولید کننده در نظر گرفته شود؛ بنابراین باید به قیمت تمام شده پراید 39 میلیون تومانی ، 9 درصد ارزش افزوده، سود کارخانه، سه درصد شماره گذاری و حدود سه درصد بیمه شخص ثالث اضافه و از خریدار بگیریم، در حالی که اعلام شد قیمت پراید 37 و نیم میلیون تومان فروخته شود.

نعمت بخش عنوان کرد: مبلغ نهایی بالغ بر 47 میلیون تومان برآورد شده است که در سال قبل ستاد تنظیم بازار قیمت پراید را 37 و نیم میلیون تومان تعیین کرده بود و بقیه خودروهای ایران خودرو و سایپا مشابه قیمت پراید قیمت گذاری گردید.

ضرر 5 هزار و 200 میلیارد تومانی سایپا و ایران‌خودرو در شش ماهه سال98

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: سال گذشته سایپا و ایران‌خوردو در محصولات خود زیان داشتند که این زیان به بازار بورس نیز منتقل شد و حدود 8 هزار میلیارد تومان هریک از شرکت‌ها متضرر شدند.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال نیز بالغ بر 5 هزار و 200 میلیارد تومان ضررکردند و از طرف دیگر معادل همین مقدار زیان ها به قطعه‌سازان بدهکار هستند.

نعمت بخش با بیان این که این سرکوب مالی باعث شد که سال گذشته اختلاف قیمت ها بر بازار افزایش یابد، اذعان کرد: جامعه حدود 22 هزارمیلیارد تومان نقدینگی دارد، بنابراین زمانی که کارخانه‌ای اعلام به پیش فروش می‌کند، پول‌های سرگردان در جامعه به سمت خرید هجوم می آوردند.

وی اضافه کرد: روز گذشته در پیش فروش 9 هزار دستگاه خوردو ایران خودرو 304 هزار نفر مراجعه کردند که در چنین شرایطی شانس برنده شدن کمتر از سه درصد می باشد.

نعمت بخش اعلام کرد: هر جا دو نرخی وجود داشته باشد، رانت و فساد ایجاد می شود، دولت و وزارت صمت نباید سیاستی داشته باشد که مردم به زحمت بیندازد.

صدا و سیما اخبار کذب پخش نکند

دبیر انجمن خودروسازان ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرکت بازرسی و نظارت و کیفیت استاندارد ایران پس از سرویس اولیه خوردرو به منظور بررسی میزان رضایت مشتریان با خریداران تماس می گیریم، اما بیش از 70 درصد آنها اعلام می کنند که خوردوی خود را فروخته‌اند.

وی تصریح کرد: این 70 درصد که در سال نخست خریداری خوردوی صفر؛ اقدام به فروش می کنند، همان دلالان و سرمایه گذاران هستند.

نعمت بخش در خصوص اخبار کذب پخش شده درصدا و سیما مبنی بر تحویل قطره ای خودرو به خریداران اظهار داشت: روزانه سایپا و ایران خودرو هر کدام دو هزار دستگاه خودرو تولید و عرضه می کنند، بنابراین ما تحویل قطره ای نداریم و دلیل افزایش قیمت در بازار عدم تحویل خودروها نیست.

وی راه حل تفاوت مشکل قیمت در بازار آزاد و درب کارخانه را فروش خودرو در حاشیه بازار دانست و افزود: با این کار سود دلالان و سرمایه‌گذاران ازبین رفته و عملا 70 درصد گفته شده حذف خواهد شد و قیمت خودرو به مرور به تعادل خواهد رسید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • مرتضی
    0

    پارسال هم همین کارو کردین چی شد ماشین 2-3 برابر شد .پراید 22 تومنی رو کردین 37 گفتین درست میشه ، نشد که هیچ تا 60 تومن هم رفت الان هم حاشیه بازار بشه دوباره گرون میشه.

  • ناشناس
    0

    انگار که آلزایمر گرفتید مگه این ترفند پارسال برا گرو ن کردن ماشین پیاده نکردیم هر بنگاه تولیدی که زیان میده تولیدش متوقف میکنه و اعلام ورشکستگی میکنه نه اینکه هر روز ثبت نام بزارن مصدق نفت از چنگ انگلستان درآورد یکی باید بیاد ایران از انحصار خودرو ساز آزاد کنه

  • امیر
    0

    درسته روزانه 2 هزارتا ماشین تولید میکنید ولی مهم اینکه چندتاش به مصرف کننده میرسه و چندتاش میره تو بازار توسط نمایندگی خودشون به فروش میرسه الان به هر نمایندگی ایرانخودرو یا سایپا زنگ بزنی تمام ماشین هارو با رنگبندی مخطلف دارن کارخونه تولید میکنه ولی نه برای مصرف کننده برای بازار آزاد که خودش بیشتر سود کنه منم باشم از خدامه گرونتر بفروشم.

  • علی
    0

    مشکل اصلی ضعف مدیریت و نظارت است

  • رضا
    0

    وضعیت موجود خودرو در کشور معلول مافیای خودرو است که قطعا زورش بر نهاد های قانونی و اجرایی کشور میچربد و تا حاکمیت اراده ایی برای بهبود آن نداشته باشد این وضع ادامه خواهد داشت.

  • کامران
    0

    برو دنبال کارت مردک هر دفعه که مصاحبه کردی می گی قیمت خودرو ارزونه و باید گرانتر بشه خجالت هم نمی کشی و سیری ناپذیری و فکر مردم رو نمی کنی که با حقوق کارگری و کارمندی دو سه میلیونی چطوری پراید بی کیفیت 7 میلیونی رو 60 میلیون بخرند. خجالت بکشید از ملت

  • فرزاد
    0

    دنبال قاتل بروسلی نگردید مشکل اصلی این مردم هستن که پراید6میلیونی رو 60میلیون براش سرودست میشکونن!!!!!!!!!!!!!!مغزهارا باید شست جور دیگری باید فکر کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • محمد
    0

    با سلام در پاسخ :70 درصد خریداران خودروی صفر ، ماشین خود را در سال نخست می‌فروشند/ دلال هستند من خودم یه خریدار خودرو صفر هستم با توجه به اینکه کیفیت خودروهای تولید اخیر به حد افتضاح رسیده .ترجیح میدهم خودرو صفر خود را بفروشم و یه ماشین بهتر با مدل پایینتر بگیرم در عوضکیفیت بهتر >>>پس همه ی ما دلال نیستیم بلکه مصرف کننده هستیم .فقط ترجیح میدم خودروی بهتر ولی مدل پایینتر استفاده کنیم

  • خواهش میکنم
    0

    خواهش میکنم

  • وحید
    0

    واقعا خیلی رو میخواد همچین حرفی رو دوباره تکرار کردن. همین پارسال مثلا اینکارو کردین متاسفانه کسیم نیست جلوی امثال شمارو بگیره. خود شما فرمانده همه دلالهای کشور هستین. انحصار خودرو کشور رو دادن دست امثال شما تا هرکاری دوست دارین بکنین.

  • سیدامین امیری
    0

    طبق گفته های آقای نعمت بخش، صنعت خودرو در کشور ما همیشه ضرر داده و همیشه خودرو را با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده به دست مصرف کننده دادند. در کل ایشون همیشه این حرفای تکراری رو زدن و خواهند زد. تا زمانی که امثال ایشون برای این صنعت تصمیم میگیرن قیمت خودرو در کشور واقعی نخواهد شد.این که به بهانه حمایت از تولید داخل و جلوگیری از ورود ماشین های خارجی، قیمتها رو روز به روز افزایش بدهند چیزی رو درست نمیکنه. ایشون بهتره به جای این حرفها بفرمایند با پول یه خودرویی مثل پراید، چه گزینه های دیگری رو میشه از خارج تهیه کرد. مسئولان هم بهتره به جای این همه سکوت سریع تر اقدام جدی در این مورد داشته باشند

  • عبداله
    0

    به نظر من اگه خودرو سازها مدیر نداشته باشن بهتره ،آخه اونقدر که بودنشون واسه اقتصاد جامعه مضره فکر کنم نبودشون باعث ثبات قیمت بشه.اینا که نمیتونن یه بازار خودرو و سکه و ... را کنترل کنند اومدن چیکار کنند؟

  • مهدی باصری
    0

    با عرض سلام و خسته نباشید ... اگر واقعا دولت به فکر مردم هست طرح تنظیم بازار و که انجام داده بود خیلی خوب بود ولی به شرطی که به جای 18 ماه گذشته خریداری نشده باشد.این طرح و افزایش دهد به حدود 7 سال که بقیه اقشار ملت هم بتونن ماشین گیرشون بیاد ...شخصی بود که 8 ماه پیش ثبت نام کرد و من هنوز نتونستم...و تا من بخام کاری بکنم 18 ماه اون تموم شده و از دوباره ماشین بعدی رو ثبت نام میکنه و من هنوز کماکان به انتظار باید بنشینم...لطف بررسی شود و پیام من را به گوشی مسئولین برسونید

  • ایرانی
    0

    راههای فروش خودرو محدود به سایت نیست.

  • س
    0

    کاش ایران خودرو و سایپا دست قرار گاه خاتم الانبیا می افتاد تولید خودرو و سر هم کردن قطعات تولیدی ماشین آلات دو شرکت خودرو ساز یقینا از احداث پالایشگاه پیچیده تر نبوده ونیست .مدیریت می خواهد وکوتاه شدن دست ایادی شیطانها..

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      اگر به خاتم الانبیا دسترسی دارید بگید از قیر دراسفالت این ازادراه ها استفاده کند اسفالتی که یکماه ازعمرش نگذشته بایک باران بلند میشه پرازچاله چوله میشه که تصادفات ناگواری رو رقم میزنه دور برگردون های که ساخته سر بلوک یاجدول اومده وسط ازاد راه که اکثرا نه تابلویی داره نه علائم هشداری ،که بارها خودم ناظر تصادفات وحشتناکی بودم خودروهایی دیدم بایرخورد با همین جدولها ازوسط دوتا شده،بخاطر همین اسفالت وجاده های غیر استاندارد که خاتم الانبیا ساخته خیلی ازهموطنان جانشان رو ازدست داده اند قطع عضو وقطع نخاع شده اند چقدر خانواده بی سرپرست شده اند،اره برادر،خانه ازپای بست ویران است

  • اد
    0

    تا زمانی که مفت خور ها ی مثل این آقا هستند گرانی تمام شدنی نیست باید هزینه تولید کم کرد وقتی حرف می زنید مردوم نا آگاه حساب نکنید

  • علی
    0

    این نظام مقدس که ادعا میکند زورش به بیرون کردن آمریکا از کل منطقه میرسد چه طور عقلش نمیرسد که یک شرط ضمن عقد بگذارد تا کسی نتواند خودرو را تا سه سال بفروشد؟

    نظرات شما -
    • ا
      0

      علی آقاجان اگه این کار بکنن نونشون آجرمیشه هیچ میدونی اینا از فروش یک دستگاه خودرو چقدر سود میبرند مثلا از یه طرف میگن دخانیات سرطان زاست ولی تولید میکنن چون اینقدر درآمد داره که به سرطان کل مردم راضی ان از اون گذشته یعنی نمیتونن جلو بازار سیاه خودرو رو بگیرن میتونن ولی چون وقتی ارابه مرگ (پراید)میشه۶۰ ملیون ۳۰ملیون تو جیب آقایونه

  • ا
    0

    به نظر من دستهایی پشت پرده هست که میخواهند رئیسی رو ناکارآمد نشون بدن بعد بگن ما که از اول گفتیم بابگیروببند درست نمیشه

  • هادی
    0

    میریم الاغ سواری تا خیالتون راحت شه... مردم رو بازیچه قرار دادید و هی از مردم پول میکشید... مرگ بر خودرو ساز و رانت خواران دولتی... به بهانه تحریم پراید 7 میلیونی شده 62 میلیون... اینجوری که وضع کشور داره پیش میره پراید میشه 620 میلیون...باید تا چند سال اینده معامله کالا به کالا صورت بگیره

  • حبیب الله ناظمی
    0

    حماقت جماعت پایانی ندارد، تازمانیکه مردم ازفروش این خودروهای بی کیفیت وناامن ونامناسب برای استفاده درخیابانها وجاده ها،استقبال میکنندوبرای خریدآن چه بطورمصرف کننده، چه دلالی،سرودست میشکنند، آش همین وکاسه همین...

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      شما هم دیوار کوتاه تر ازمردم گیرنیاوردی که خود تحقیری میکنی؟؟؟؟وقتی اقتصاد ازاد ورقابتی نیست وخودرو درانحصار بی قید وشرط مافیا است وباشگردهای کثیف وقطره چکانی کمتر ازنیاز مردم خودرو عرضه میکنند طبیعی هست که قیمت میره بالا، اقتصاد ازاد ورقابتی بشه و خودروی خارجی باتیراژ بالا وارد بشه قول میدم خودروهای داخلی رو هر ترفند کثیفی هم بزنند،نتونند بالای پنج میلیون تومن بفروشند

  • همشهری
    0

    ماشین چرا گرون میکنه میخاد مردم فشار دربیاره

  • محمدی
    0

    تا زمانی که خودرو سازها دولت و ارگان ها ذیربط را به بهانه مختلف تهدید بکنند وگرو کشی نمایند و دولت به دلیل ضعف مدیریتی ومالی نتواند از خود اقدامی نشان دهد هیچ اتفاق خوش یمنی برای مردم بیچاره نخواهد افتاد.یقینا وضعیت از اینکه هست بدتر وبدتر خواهد شد.

  • دست به دعا
    0

    تا احمد نعمت بخش و حسن روحانی رییسان مافیای خودرو در قدرت هستند همین آش است و همین کاسه.خداوند ریشه شونو بکنه انشاالله به خون شهدا قسم میدم خدا را

  • !
    0

    کلاش خودرو سازها همینه همیشه هم همین حرفهای تکراری رو مثل طوطی تکرار می کنه .

  • ادم ساده
    0

    ایها الناس اینا دزدند این خودروهارو کی میخره کی تونسته بخره کسی که هر 18 ماه یکبار میتونه ماشین صفر بخره چرا نمیره از بازار بخره؟؟؟؟ مشخصه قانونگزار خودش دزده.شریکاش دزدن. خدایا برسون.......

  • حقگو
    0

    اگه در ورود خودرو بازبشه تف توکف دست خودروسازان ایرانی (ارابه سازان عهد بوق) نمیذارن مردم، مثل این میمونه کناررود پر ابی باشی ی سطل آب دستت بگیری راه رود خونه رابندی بگی آب همینقدره معلومه چی میشه یزیدیان زمان دزدهای سرگردنه

  • احمدتوکلی
    0

    مملکت شده خر توخری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها