سالن زیبای تاشکند به رنگ قرمز و آبی

رقابتهای وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا از جمعه در حالی سالن زیبای تاشکند آغاز شد که تماشاگران اندکی در روز نخست رقابتها به سالن آمدند.

سالن زیبای تاشکند به رنگ قرمز و آبی

رقابتهای قهرمانی نوجوانان و جوانان 2020 قاره آسیا، از جمعه 25 بهمن‌ماه با رقابت وزنه‌برداران گروه‌A دسته 40 کیلوگرم دختران رده سنی نوجوان در شهر تاشکند ازبکستان آغاز شد. 197 وزنه‌بردار دختر و پسر نوجوان و جوان در این دوره از مسابقات حاضر هستند. 117 پسر شرکت‌کننده که 48 نفر در بخش نوجوانان و 85 نفر هم در بخش جوانان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان به ترتیب با 4 و 8 ملی‌پوش در این دوره از رقابتهای شرکت کرده که حسن عمادی در دو رده سنی نوجوانان و جوانان به روی تخته خواهد رفت.

گروه نخست کاروان وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشورمان متشکل از (حسین پاکار، روح‌الله بیرانوند، میرمصطفی جوادی، محمد پورحسن و محمدرضا کاظمی‌نژاد مدیر فنی تیمهای ملی پایه) بامداد دیروز (شنبه27 بهمن‌ماه) به تاشکند محل برگزاری رقابتهای قهرمانی 2020 آسیا اعزام شدند.

اولین تمرین ملی‌پوشان کشورمان در تاشکند ازبکستان محل برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان 2020 آسیا روز گذشته برگزار شد.

این رقابتها در سالن زیبای مرکزی تاشکند برگزار می شود که نمای مدور و گنبدی شکل آن با الهام از معماری سنتی و باستانی ساخته شده.

در داخل سالن برگزاری نیز تخته و استیج مسابقات به همراه سکوهای قهرمانی به شکل زیبایی آماده شده است. کفپوش قرمز رنگ سالن و دیوارهایی که با رنگ آبی تزیین شده، از منظر رنگ آمیزی، جلوه خاصی به سالن برگزاری مسابقات داده است.

در روز نخست این رقابتها استقبال چندانی از این مسابقات نشد اما پیش بینی می شود که با داغتر شدن رقابتها و برگزاری اوزان سنگین تر تماشاگران بیشتری درز سالن حضور پیدا کنند.

امروز نخستین نماینده ایران روی تخته خواهد رفت. حسین پاکار نخستین وزنه بردار در این رقابتها است که امروز (یکشنبه 27 بهمن‌ماه) از ساعت 11 صبح در دسته 67 کیلوگرم رده سنی جوانان به روی تخته می‌رود.

برنامه زمانبندی، رکورد ورودی و وضعیت ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات امروز به شرح زیر است:

ساعت 11 صبح به وقت تهران در گروه A دسته 67 کیلوگرم رده سنی جوانان، حسین پاکار روی تخته می‌رود. در این وزن تایسویف قزاق با رکورد ورودی 310 کیلوگرم اول است. یاسین از اندونزی با رکورد 300 کیلوگرم، کیم از کره‌جنوبی با رکورد 293 کیلوگرم، نواف از عربستان با رکورد 280 کیلوگرم، تاریو از هند با رکورد 275 کیلوگرم و پاکار با رکورد ورودی 272 کیلوگرم در رده‌های بعدی قرار دارند.

ساعت 16 بعدازظهر به وقت تهران در در گروه A دسته 73 کیلوگرم رده سنی جوانان، میرمصطفی جوادی و روح‌الله بیرانوند به مصاف حریفان خود می روند. اروین از اندونزی با رکورد ورودی 320 کیلوگرم در جایگاه اول قرار دارد. لی از کره‌جنوبی و نگوین از ویتنام هر دو با رکورد 310 کیلوگرم دوم هستند. جوادی با رکورد 305 کیلوگرم در رتبه بعدی جای گرفته است. بیرانوند و وزنه‌بردار دیگر اندونزی با رکورد ورودی 300 کیلوگرم در جایگاههای بعدی قرار دارند.

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها