آمریکایی‌ها در سوریه به تروریست‌ها پوشش هوایی می‌دهند

با ادامه عملیات ارتش سوریه در استان های ادلب و حلب در سوریه و شکست های پیدرپی تروریست ها در این دو استان، حامیان گروه های تروریستی به ویژه آمریکا برای جلوگیری و یا به تاخیر انداختن شکست تروریست ها به تکاپو افتاده اند.

آمریکایی‌ها در سوریه به تروریست‌ها پوشش هوایی می‌دهند

تروریست های آمریکایی که به اعتقاد ملت های منطقه ،‌هدفی جز کشتار و سرقت جان و مال مسلمانان، هدف دیگری را در منطقه پیگیری نمی کنند، چندین موضع ارتش سوریه را در شمال این کشور به دلایل واهی مورد هدف قرار دادند.

جنگنده - بمب افکن های متجاوزان آمریکایی در پاسخ به متوقف کردن خودروهای زرهی ارتش این کشور از سوی نیروهای ارتش سوریه در استان حسکه، روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) برخی از مواضع نظامیان سوری را در این استان بمباران کردند.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که جنگنده - بمب افکن های آمریکایی پس از بلند شدن از پایگاهی در استان حسکه در شمال شرق سوریه دستکم دو پایگاه ارتش سوریه را در روستای "خربه عمو" در حومه شهر "قامشلی" بمباران کردند.

داستان از آنجا آغاز شد که صبح چهارشنبه ابتدا چهار دستگاه خودرو نظامی آمریکا که به طور غیرقانونی و برای حمایت از گروه های تروریستی در استان حسکه سوریه حضور دارند، از سوی ایست- بازرسی ارتش این کشور متوقف شدند؛ این موضوع درگیری میان آمریکایی ها و ساکنان محلی حاضر در منطقه را در پی داشت و سرانجام با شلیک گلوله از سوی نظامیان آمریکا یک شهروند سوری کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

با پیشروی های پی در پی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در شمال غرب سوریه و آزادسازی بیش از ۵۰ درصد استان ادلب و شمار زیادی روستا و شهرک در استان حلب در یک ماه گذشته از دست تروریست های تکفیری، نگرانی حامیان آنها نیز روز به روز بیشتر شده است.

در همین راستا آمریکا دو مرکز نیروهای سوری را بمباران کرد، ترکیه نیز پیش از آن چند موضع ارتش سوریه را گلوله باران و بمباران کرد و رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته (جمعه) به چند هدف نظامی در دمشق حمله هوایی کرد که البته با پاسخ به موقع سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شد.

این نگرانی و ابعاد آن فقط در حمله هوایی نبوده، بلکه نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که به شدت از شکست های اخیر تروریست ها ناراحت بود عصر پنجشنبه در نشست شورای امنیت ابتدا روسیه را به نقض آتش بس در سوریه متهم کرد و سپس بدون در نظرگرفتن حق حاکمیت دولت مشروع دمشق در استان ادلب، از حملات ترکیه علیه سوریه حمایت کرد.

"کلی کرافت" عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع سوریه و ادلب برگزار شد، بدون اشاره به اقدامات اخیر تروریست ها در نقض بی شمار آتش بس توافق شده میان ترکیه و روسیه در خصوص ادلب، مدعی شد که دولت ترامپ در شدیدترین شکل، آنچه را که تهاجمات نظامی توجیه ناپذیر و بی‌رحمانه حکومت اسد، ایران، حزب الله و روسیه (به تروریست ها) خواند را محکوم می‌کند.

آمریکا اهداف زیادی در سوریه دنبال می کند ؛ از جمله حمایت از گروه های تروریستی و سرقت نفت این کشور و در چارچوبی کلی تر تامین امنیت رژیم صهیونیستی و متاسفانه برخی از کشورهای عربی - اسلامی منطقه نیز واشنگتن را در رسیدن به این اهداف نامشروع در منطقه یاری می کنند

وی که شکست تروریست ها برایش گران آمده بود، با انحراف موضوع ادامه داد: کاملاً واضح است، آنچه شاهد آن هستیم خشونت عمدی و کشنده علیه هزاران کودک، زن و مرد بی گناه است. این خشونت فقط برای ترور و تسخیر است و پیام خیره کننده ای را ارسال می کند.

کرافت که کشورش بدون موافقت دولت مشروع سوریه بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده و بخش دیگری را به رژیم صهیونیستی بخشیده است، مدعی شد: "ما این را می دانیم، زیرا هواپیماهای جنگی روسیه است که به طور مرتب آتش بس خودساخته را نقض می کند. ما این را می دانیم زیرا این بمب‌های روسی است که بیمارستان‌های سوریه را نابود کرده و کودکان سوری را از خانه‌هایشان بیرون رانده است. "

نماینده آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت آنکارا و واشنگتن و همپیمانان آنها از تروریست ها در جنگ تحمیلی ۱۰ ساله در سوریه و بدون در نظر گرفتن حق حاکمیت دولت سوریه در تمامی خاک این کشور، از ترکیه به عنوان متحد ناتو در دفاع از حملات سوریه به پست‌های دیده‌بانی ترکیه (که به طور غیر قانونی در ادلب ایجاد شده) که منجر به کشته شدن تعدادی از نیروهای ترک شد، حمایت کرد.

آمریکا اهداف زیادی در سوریه دنبال می کند ؛ از جمله حمایت از گروه های تروریستی و سرقت نفت این کشور و در چارچوبی کلی تر تامین امنیت رژیم صهیونیستی و متاسفانه برخی از کشورهای عربی - اسلامی منطقه نیز واشنگتن را در رسیدن به این اهداف نامشروع در منطقه یاری می کنند.

یانکی ها در طول ده سال گذشته و با آغاز بحران سوریه همواره در کنار تروریست ها بوده اند و به عنوان یگان پروازی تکفیری ها عمل کرده اند که نمونه های آن در سال های اخیر بارها با ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی و در اصل به منظور کمک به تروریست ها به سوریه حمله کرده اند.

در ۲۴ فروردین ماه سال گذشته (۱۳۹۷) بود که آمریکا در اقدامی مشترک با انگلیس و فرانسه و با بهانه واهی حمله شیمیایی به منطقه دوما با ۱۰۳ فروند موشک و راکت، ۱۰ مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه را هدف قرار داد و خسارت هایی را به کشور و مردم آن وارد کرد.

در همان تاریخ بازرسان و کارشناسان سازمان منع تسلحیات شیمیایی در دمشق حضور داشتند و قرار بود برای تهیه گزارش به شهر دوما در نزدیکی پایتخت سوریه بروند، اما چند ساعت قبل از حضور این کارشناسان در منطقه دوما، سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس حملات هوایی خود را به سوریه آغاز کردند.

آمریکا و همپیمانانش یکسال قبل از آن یعنی در فروردین ۱۳۹۶ نیز یک بار دیگر با ادعا و بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در 'خان شیخون' اقدام به موشک باران (۵۹ موشک) پایگاه 'الشعیرات' در استان 'حمص' در شمال دمشق کردند، ادعایی که بعدا ثابت شد از اساس دروغ بوده است.

شهریور سال ۱۳۹۷ نیز سناریوی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه تروریست ها توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی یا همان حامیان تروریست ها تکرار شد، اما این بار این سناریو قرار بود در استان 'ادلب' در شمال غرب سوریه یا همان آخرین پایگاه تروریست ها اجرا شود، اقدامی که قبل از اجرا به کمک روس ها خنثی شد.

آمریکا و همپیمانانش در سال های اخیر بارها به بهانه های واهی به سوریه حمله کرده اند؛ بهانه هایی که هرگز ثابت نشده و فقط در ظاهر مجوزی برای سران آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای کشتار مردم سوریه بوده است؛ شکست تروریست های تکفیری در سال های اخیر در مناطق مختلف سوریه که عملا شکست آمریکا و سیاست هایش در منطقه تلقی شده ، دلیلی است که یانکی ها را برای حمایت از تروریست ها به واکنش وادارد.

شواهد امر در سال های اخیر نشان می دهد که توطئه آمریکا و هم پیمانانش علیه مسلمانان، مردم سوریه و منطقه تمامی ندارد و هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد که بمباران اخیر دو منطقه در شمال سوریه در راستای ضربه زدن به ارتش سوریه و دوری تمرکز نیروهای سوری از عملیات ادلب به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه می باشد.

به اعتقاد برخی کارشناسان مسائل منطقه، ‌ اقدامات هماهنگ اخیر واشنگتن و آنکارا برای جلوگیری و یا به تاخیر انداختن شکست تروریست ها صورت گرفته است، اقدامی که در مقابل با عزم جدی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی مواجه شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    اگه اونا مخالف دولت بشاراسد نیستند و به قول شما تروریست هستند حتما بگید که اولا بیشتر روسیه در حال جنگ با اوناست و البته ترکیه هم حامی به قول شما تروریست هاست مطالب رو لطف کنید کامل پوشش بدید فقط اسم بردن از امریکا توهین به شعور مخاطب هاست اگه براتون مهمه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها