مراقب هکرهای کلاه‌سیاه‌ باشید

هکرهای کلاه سیاه از کاربر می‌خواهد برای دانلود تقویم سال جدید کلیک کند و از این طریق به اطلاعات کاربران فضای مجازی دست می‌یابند.

مراقب هکرهای کلاه‌سیاه‌ باشید

سال 98 در سراشیبی پایان قرار گرفته است. سالی که با تمام تلخی و شیرینی‌هایش به خاطره‌ها می‌پیوندد. سال جدید فرصتی است برای نو شدن، در این میان عده‌ای برای برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت و شروعی دوباره، اولین گامشان یافتن تقویم 1399است. قطعا به دست آوردن این تقویم مستلزم جست‌و‌جو در فضای سایبری است، به گونه‌ای که بیشتر مخاطبان نمی‌خواهند هزینه کنند و به همین دلیل از سایت‌های رایگان استفاده می‌کنند، غافل از اینکه بسیاری از شیادان در پس همین سایت‌ها در انتظار طعمه‌های خود نشسته‌اند. موضوعی که سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، در هشداری جدی راهکارهای جلوگیری از نفوذ هکرها را بازگو می‌کند.
کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری به تازگی دریافتند هکرهای کلاه سیاه با ترفندی اقدام به دستیابی به اطلاعات کاربران فضای سایبری می‌‌کنند.
هکر کلاه‌ سیاه در این شگرد از کاربر می‌خواهد برای دانلود تقویم سال جدید، تنها یک کلیک ساده انجام دهد. در واقع او با این ترفند دو هدف را دنبال می‌کند یکی دسترسی به مدیریت فایل‌های کاربر گوشی‌های هوشمند یا رایانه که از این طریق از وی جاسوسی می‌کند.
دیگری اینکه از فرد می‌خواهد به ازای پرداخت وجه ناچیزی نرم‌افزارهای کاربردی را فعال کند و با این شگرد به اطلاعات حساب بانکی او دست می‌یابد.
با توجه به نزدیک شدن به انتهای سال و افزایش خرید و پرداخت‌های آنلاین، به شهروندان توصیه می‌شود که برای دانلود نرم‌افزارهای کاربردی خود، از منابع مشخص و معتبر استفاده کنند و هرگز نرم‌افزار کاربردی خود را از شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام دانلود نکنند. همچنین در اختصاص سطح دسترسی نرم‌افزارها به برنامه‌های مورد استفاده‌شان دقت کنند.

منبع: شهرآرا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها