رقابت ۳۸۰ کاندیدای مجلس در اصفهان/ ۳ میلیون و ۶۰۰ اصفهانی واجد شرایط رأی دادن هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: واجدین شرایط رأی دادن در استان اصفهان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند.

رقابت ۳۸۰ کاندیدای مجلس در اصفهان/ ۳ میلیون و ۶۰۰ اصفهانی واجد شرایط رأی دادن هستند

حیدر قاسمی امروز (شنبه- ۲۶ بهمن) در نشست خبری در استانداری اصفهان، اظهار کرد: فرایند انتخاباتی که از هفته‌های گذشته آغاز شده بود، طی شده و هم اکنون هفته آخر تبلیغات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تأیید صلاحیت ها و بررسی صلاحیت ها پایان یافته است.

وی افزود: تا امروز تعداد کل نامزدهایی که دوم اسفند در استان اصفهان با یکدیگر رقابت می‎کنند، ۳۸۰ نفر است که بدون شک این رقم افزایش نخواهد یافت، اما ممکن است تا روز انتخابات کاهش یابد و تعدادی از نامزدها از رقابت انصراف دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان گفت: این ۳۸۰ کاندیدا در ۱۶ حوزه انتخابیه برای کسب ۲۰ کرسی مجلس در ۲۸۳۸ شعبه اخذ رای در استان رقابت می‌کنند.

قاسمی در پاسخ به این سوال که واجدین شرایط رأی دادن در استان اصفهان چند نفر هستند؟ گفت: تعداد واجدین شرایط رأی در استان اصفهان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: برای روز انتخابات کارت ملی ملاک عمل برای رأی دادن است، اما گواهی کارت ملی هم کافی است. تا امروز تعرفه ها کاملا توزیع شده و دستگاه های احراز هویت تأمین و تحویل فرمانداری‌ها و حوزه های انتخاباتی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تأکید کرد: سالن و ستاد اصلی انتخابات آماده است و خبرنگاران به صورت روزانه می توانند خبرهای خود را از این ستاد دریافت کنند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد این که آیا تا این زمان تخلفات تبلیغاتی رخ داده است، گفت: تا امروز تخلفاتی از قبیل رعایت نکردن ابعاد بنرهای تبلیغاتی و مکان نصب تبلیغات داشته ایم که به نامزدها تذکرات مربوط داده شده است. نامزدها تنها می توانند در محل ستاد خودشان بنرهای بزرگ تر از حد معمول نصب کنند و در سایر نقاط شهر ابعاد پوسترهای تبلیغاتی نباید از ۵۰ در ۷۰ سانتی متر بیشتر باشد.

قاسمی گفت: گروه‌ها و احزاب سیاسی می‌توانند از نامزدها حمایت کنند، اما نهادها و دستگاه ها تنها می توانند مردم را ترغیب به شرکت در انتخابات کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه امنیت انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: در فرایند امنیتی باید آرامش را در بین مردم تأمین کنیم که تصمیمات خوبی هم در این مورد گرفته شده و امنیت شعب را نیروی انتظامی تامین خواهد کرد و اگر کسری نیرو رخ دهد، سایر نهادهای نظامی به نیروی انتظامی کمک خواهند کرد. همچنین از هر صندوق رای سه نفر صیانت خواهند کرد.

قاسمی با بیان اینکه تعداد رای اولی ها در استان اصفهان ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر است، گفت: همچنین ۲ هزار و ۴۷۹ صندوق ثابت و ۳۵۷ صندوق سیار در استان اصفهان داریم که صندوق‌های سیار بیشتر برای روستاهای کوهستانی و صعب العبور و اماکنی مانند بیمارستان‌ها و زندان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها