معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد:

دولت به زنان به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد.

دولت به زنان به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد.

معصومه ابتکار روز شنبه در نشست زنان ایرانی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: دولت به زنان ایرانی به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده است و در سیاست‌گذاری های در مورد زنان همواره بر اساس سیره نبوی عمل کرده نه بر اساس اسناد خارجی.

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان همواره در کنار مردان به تلاش و فعالیت در عرصه های مختلف جامعه مشغول و منشا امید و زندگی به خانواده و فرزندانشان بوده و سرآمد اخلاق علمی و معنوی هستند که بی تردید این توان افزایی زنان ایرانی الگوی جهانیان است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت در سیاست گذاری ها، برنامه های جامع را در هر استان و بخش برای عدالت جنسیتی برای نخستین بار دارد، بطوریکه در این زمینه ۱۷۲ شاخص تعیین کرده که با خط کش تحقق عدالت سنجیده می شود.

ابتکار ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از شاخصه ها عنوان شده که در هر شهرستان برای رسیدن به عدالت جنسیتی، زنان به چه مقدار فضای ورزشی دسترسی دارند و یا در شاخصه های مختلف به وضعیت زنان روستایی، دختران جوان و زنان زندانی و غیره پرداخته شده و دستگاهها برای اجرایی شدن این برنامه ها هماهنگ هستند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور سیاست های حامی خانواده با محوریت زن شکل گرفته که به مهارتهای ارتباطی و استحکام خانواده ایرانی کمک می کند.

ابتکار تاکید کرد: بسیج اجتماعی و استفاده از ظرفیت های جامع برای تحقق عدالت جنسیتی، به زندگی بهتر خانواده ها کمک می کند و زنان محور اصلی این سرمایه های اجتماعی هستند.

نشست «زنان ایرانی» امروز(شنبه) به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشور آغاز شد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خانم ابتکار مگه دولتی هم هست اگه بود شما الان باید در دادگاه محاکمه میشدی تو برای فریب مردم این حرفها را میزنی بچه هات در امریکاه چه میکنند این دولتشما مگه این مردم چه زن وچه مرد رابه شهردندی قبول دارد اینها همه کلاهی است که شما بر سر این مردم میگزارید پیاده شو با مردمی راه برو که سر خود را تا کمر در ظرفهای زباله فرو برده اند برای لقمه نانی خودت ودیگر مسئولین وهمه بزرگانتان چشمانتان را باز کنید جوان ها را بنگرید که یا به مواد یا عصبی وانها هم که نخبه بودن فرار را برقرار ترجیح دادند وانها که ماندند سربار خانواده وشرمنده پدر وخجالت از روی مادر! از خواب اگه خود را به خواب نزدید بیدار شید شاید بعدا برایتان دور باشدکه اه دردمندان سخت گیرا است اگه اتشی بیفتد همه را قبل از اینکه شما فرارکنید خواهدسوخت

  • زن مسن (بازنشسته)
    0

    خانم ابتکار بنظر مشکلات فقط مطرح میشود و اقدام مثبتی بعمل نمیاید ،در برخی موارد شما بعنوان مقام مسول در امور زنان اقدامات منفی در جهت احقاق حقوق زنان مبذول میفرمایید که بیشتر مواقع خلاف قانون اساسی و سایر قوانین میباشد ، تصور میکنم پست و مقام بهتر است در خدمت مردم و بخصوص زنان باشد ، اگر منافع شخصی را کنار بگذارید و بفکر زنانی که کارهای مضاعف انجام داده و اینک پیر شده و نیاز بخدمات ویژه دارند لطفآ بپردازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها