گزارش کاخ سفید درباره ترور شهید سلیمانی و تناقض با ادعای ترامپ

کاخ سفید درباره دلیل ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، به کنگره آمریکا گزارش داده که با سخنان رئیس جمهوری آمریکا در این رابطه تناقض دارد.

گزارش کاخ سفید درباره ترور شهید سلیمانی و تناقض با ادعای ترامپ

کاخ سفید در یک یادداشت که روز جمعه منتشر شده، اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دستور انجام حمله منجر به شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پاسخ به حملات صورت گرفته در گذشته صادر کرده در حالی که پیش از این دولت این کشور مدعی شده بود که این حمله به دلیل یک تهدید قریب الوقوع انجام شده است.

دولت آمریکا در توجیه حمله مذکور که بامداد ۱۳ دی ماه گذشته در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، پایتخت عراق به وسیله هواپیمای بدون سرنشین انجام شد و به همراه پاسخ ایران به آن نیز نگرانی از بروز درگیری گسترده تری را در پی داشت، بر اساس قانون یک گزارش غیر محرمانه را برای کنگره این کشور فرستاده است.

دولت آمریکا در گزارش خود به کنگره این کشور در این باره آورده است: رئیس جمهوری در پاسخ به یک رشته رو به رشد از حملات در ماه های قبلی از سوی ایران و گروه های شبه نظامی مورد حمایت آن به نیروها و منافع آمریکایی در منطقه خاور میانه، دستور این اقدام را داد.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یادداشت مذکور را یک روز پس از آن منتشر کرد که مجلس سنای این کشور قانون کاهش اختیارات ترامپ برای راه اندازی جنگ با ایران را با رای مثبت سناتورهای دمکرات و شماری از سناتورهای جمهوری خواه به تصویب رساند.

در گزارش دولت آمریکا به کنگره همچنین هدف از حمله منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، «حفاظت از نظامیان آمریکایی، بازداشتن ایران، تضعیف توانایی گروه های شبه نظامی مورد حمایت آن برای انجام حملات و پایان تشدید راهبردی ایران در حملات» عنوان شده و آمده که قانون اساسی آمریکا به رئیس جمهوری این کشور حق صدور فرمان استفاده از زور برای حفاظت از کشور در برابر هر گونه حمله، تهدید یا حمله قریب الوقوع را داده است.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها