فرم روزنامه‌های معروف جهان چه تغییری کرده است؟ + عکس

این حقیقت که گرایش به سوی مطالعه روزنامه‌های کاغذی کاهش یافته واقعیتی غیرقابل انکار است، با این حال روزنامه‌های معروف جهان سعی کرده‌اند با تغییر در محتوا و فرم صفحات، روزنامه را با نیازهای مخاطبان‌‌شان همگام کنند.

فرم روزنامه‌های معروف جهان چه تغییری کرده است؟ + عکس

این حقیقت که گرایش به سوی مطالعه روزنامه‌های کاغذی به میزان قابل توجهی کاهش یافته واقعیتی غیرقابل انکار است، با این حال روزنامه‌های معروف و پرتیراژ جهان سعی کرده‌اند به مرور زمان با تغییر در محتوا و فرم صفحات خود، روزنامه را با نیازهای مخاطبان‌شان در برهه‌های مختلف همگام کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی اینسایدر در گزارشی به تغییر شکل 10 روزنامه پرتیراژ آمریکایی طی یکصد و اندی سال گذشته پرداخته است؛ این روزنامه‌ها عبارت‌اند از:

نیویورک تایمز

1

این روزنامه که مقر آن در نیویورک است تاثیرگذاری بالا و خوانندگانی ثابت در سرتاسر جهان دارد. نیویورک تایمز در سال 1851 تاسیس شد، اولین شماره آن روز 18 سپتامبر 1851 انتشار یافت و در آن زمان این روزنامه «نیویورک دیلی تایمز» نام داشت که در چهار صفحه پخش می‌شد.

وال‌استریت ژورنال

2

وال‌استریت ژورنال به دست سه روزنامه‌نگار به نام‌های چارلز داو، ادوارد جونز و چارلز گیشترسر موجودیت یافت. جونز نام آن را از «کاستومرز افترنون لتر» به «وال‌استریت» تغییر داد.

این روزنامه شاخص داوجونز، اولین شاخص بورس متشکل از چند شاخص قیمت‌های ارز و اوراق بهادار، را در بورس نیویورک منتشر می‌کرد.

واشنگتن پست

3

این روزنامه قدیمی‌ترین و پرتیراژترین روزنامه پایتخت آمریکا محسوب می‌شود. واشنگتن پست در سال 1877 تاسیس شد و از سال 1880 نسخه کاغذی آن همه‌روزه حتی روزهای یکشنبه روی دکه‌ها قرار گرفت. بدین ترتیب، از آن رو که هفت روز هفته انتشار می‌یافت، به روزنامه شماره یک شهر تبدیل شد. در سال 1889 این روزنامه از سوی فرانک هاتون مدیر کل سابق اداره پست خریداری شد. پس از آن در سال 2013 مالک آمازون این روزنامه را به ارزش 250 میلیون دلار خرید.

لس‌آنجلس تایمز

4

لس‌آنجلس تایمز روزنامه‌ای آمریکایی است که از سال 1881 در لس‌آنجلس منتشر می‌شود. این روزنامه را شرکت تریبون، که امروز ترونیک نام دارد، در سال 2000 خرید؛ بعد از آن نیز در سال 2018 به مالکیت سان شیانگ میلیاردر آفریقای جنوبی درآمد.

شیکاگو تریبون

5

نخستین شماره این روزنامه آمریکایی که در شیکاگو منتشر می‌شود در سال 1847 زیر چاپ رفت و مهم‌ترین نشریه شرکت تریبون محسوب می‌شود. شیکاگو تریبون به مخالفت با برده‌داری شهره بود.

فایننشال تایمز

6

این روزنامه در 18 فوریه 1888 برای رقابت با روزنامه فایننشال نیوز که روزنامه‌ای مالی-اقتصادی بود متولد شد، اما در سال 1945، از پی ادغام هر 2 روزنامه، تحت عنوان فایننشال تایمز انتشار یافت تا اینکه بعد از آن به مالکیت یک هلدینگ انگلیسی درآمد.

این روزنامه از سال 1893 با کاغذ صورتی‌رنگ منتشر می‌شود تا از بقیه روزنامه‌ها متمایز باشد.

بوستن گلوب

7

اولین شماره این روزنامه در سال 1872 منتشر شد؛ 6 سرمایه‌دار با آورده یک هزار دلار این پروژه را راه‌اندازی کردند و این نشریه از سال 1993 یکی از شرکت‌های زیرمجموعه نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

نیویورک پست

8

این روزنامه در سال 1801 تحت عنوان نیویورک ایونت پست منتشر شد. بنیان‌گذار نیویورک پست الکساندر همیلتون است که با 10 هزار دلاری که از چند سرمایه‌گذار جمع‌آوری کرده بود این روزنامه را تاسیس کرد.

دالاس مورنینگ نیوز

9

دالاس مورنینگ نیوز در سال 1885 تاسیس شد. این روزنامه ابتدا بخشی از گالوستون دیلی نیوز بود، اما در سال 1926 خانواده بیلو به عنوان صاحب روزنامه آن را به جرج دیلی فروختند. مشهورترین گزارش این روزنامه مربوط به ترور جان‌اف کندی در سال 1963 بود.

سان‌فرانسیسکو کرونیکل

10

این روزنامه در سان‌فرانسیسکو منتشر می‌شود و یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های ایالت کالیفرنیاست. سان‌فرانسیسکو کرونیکل در سال 1865 تاسیس شد و وقایع دراماتیک روزمره آن زمان را به چاپ می‌رساند. این روزنامه وابسته به موسسه هرست است و در حال حاضر 504 هزار و 938 نسخه در روز فروش دارد.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها