ناتو در افغانستان با نیروهایش چه کار می کند؟

دبیر کل ناتو روز جمعه گفت که این پیمان نظامی آماده تطبیق تعداد نیروهایش در افغانستان با توجه به کاهش‌تنش‌ها از سوی طالبان است.

ناتو در افغانستان با نیروهایش چه کار می کند؟

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز جمعه گفت در صورتی که طالبان تمایل و قابلیت کاهش تنش‌ها را داشته باشد و به صلح متعهد باشد این ائتلاف آمده تطبیق نیروهایش در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ وی که در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، گفت: «ناتو در حال حاضر 16 هزار نیرو در افغانستان دارد و در صورتی که طالبان قادر به نشان دادن تمایل و قابلیت کاهش تنش‌ها باشد ناتو آماده تطبیق نیروهایش است.»

وی همچنین گفت که قرار است روز جمعه با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار داشته باشد تا با وی درباره یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز درباره درگیری‌ها در افغانستان گفت‌وگو کند.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد آمریکایی امروز مدعی شده ایالات متحده و گروه طالبان در افغانستان به توافقی برای برقراری آتش‌بس دست یافته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از این مقام ارشد آمریکایی نوشت این توافق به زودی اجرایی خواهد شد و ممکن است به خروج نیروهای آمریکایی‌ از افغانستان منجر شوند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موافقت خودش را با این توافق که به گفته مقام‌های آمریکایی می‌تواند به کاهش قابل‌توجه شمار نیروهای آمریکا از افغانستان منجر شود اعلام کرده است.

پایان بخشیدن به جنگ افغانستان ــ که از سال ۲۰۰۱ آغاز شده است ــ یکی از وعده‌های انتخاباتی مهم ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود.

در حالی که ترامپ سال پایانی حضورش در کاخ سفید را می‌گذراند، هنوز موفق به عمل به این وعده خود نشده است. کارشناسان معتقدند این مسئله می‌تواند بر مبارزات انتخاباتی وی برای تمدید دوران حضورش در کاخ سفید تأثیرگذار باشد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها