امام جمعه قم: نامزدها از برنامه های خود با مردم سخن بگویند/ دستگاه های نظارتی جلوی ربایش آرای مردم را بگیرند

امام جمعه قم گفت: نامزدهای انتخاباتی به جای دروغ پردازی و تخریب تلاش کنند از برنامه های خود با مردم سخن بگویند.

امام جمعه قم: نامزدها از برنامه های خود با مردم سخن بگویند/ دستگاه های نظارتی جلوی ربایش آرای مردم را بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، یکی از آثار گناه را پایین آمدن هیبت خداوند نزد انسان دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات، مومن وقتی در برابر گناه و وسوسه نفس قرار می گیرد، خود را زیر صخره ای احساس می کند که ممکن است هرگاه این صخره بر روی او فرود بیاید.

امام جمعه قم گفت: انسان بی ایمان آنقدر قبح گناه برایش سبک است که وقتی گناهی می کند، حس می کند که مگسی بر روی صورت او نشسته است.

او محبوب های غیرخدایی را موانع اطاعت از خدا و رسول خدا دانست و تاکید کرد: خداوند با صراحت اعلام می کند که اگر سرمایه های انسان در نظرش پر ارزش تر از خداوند است، تا جایی که حاضر نیستند آن را فدای خداوند کنند، ایمان ناقصی دارد و عذاب الهی در انتظار چنین انسانی است.

سعیدی با بیان اینکه ملتی که حاضر به فداکاری نباشد، محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: مفهوم آیات الهی این نیست که انسان پیوندهای خویشاوندی و کسب سرمایه را نادیده بگیرد، بلکه منظور این است که انسان در سر دوراهی ها بین انتخاب این موارد و راه صحیح، بهترین گزینه که همان مسیر الهی است را انتخاب کند.

او یادآور شد: در دعای ابوحمزه ثمالی امام سجاد(ع) خطاب به خداوند عرضه می دارند من کسی هستم که نه در خلوت از تو شرم کردم و نه در برابر دیگران حیا کرد، این تعبیر حضرت یک تعلیم است.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در بخش دوم خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) ابراز کرد: برای اینکه سعادتمند شویم، باید حضرت زهرا(س) را سرمشق خود قرار دهیم.

او با تاکید بر اینکه جوانان باید قدر مادران را بدانند، مطرح کرد: با رعایت احکام دین، عفاف و حجاب، ظلم ستیزی، تربیت فرزندان صالح و امثال این اعمال صالح باید خود را به این بانوی بزرگوار نزدیک کنیم.

سعیدی راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند را دو آزمون بزرگ برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: مردم از آزمون نخست سربلند بیرون آمدند، به طوری که ۲۲ بهمن امسال یکی از درخشان ترین روزهای انقلاب بود.

او اضافه کرد: حضور مردم با خانواده و فرزندان این معنا را در اذهان جهانیان ایجاد می کند که انقلاب اسلامی ایران با ایمان تک تک این مردم گره خورده است.

امام جمعه قم با اشاره به خیال دشمنان برای جدایی مردم از نظام اسلامی افزود: حضور مردم در این روز بزرگ نشان داد که دشمنان آرزوی جدایی مردم از این نظام را به گور خواهند برد.

او حضور مردم در انتخابات را دیگر امتحان پیش روی آنها دانست و گفت: این امتحان بزرگ قواعد و ساختار خود را دارد و باید مردم و نامزدهای انتخاباتی از این قواعد تمکین کنند.

سعیدی ادامه داد: کسب رای برای نامزدها هر چند نشان دهنده موفقیت است، اما این رای باید حلال باشد، یعنی با رعایت اصول اخلاقی و تقوا کسب شود.

او هزینه های میلیاردی برای تبلیغات کاندیداها را امری ناپسند دانست و ادامه داد: اگر فرد از خودش هزینه کرده باشد، بعدا به فکر تامین و بازگشت آن باشد، مشکلی نیست اما اگر از جریانی نیز وام گرفته باشد، زیر قید آن ها قرار می گیرد و نمی تواند نماینده مردم باشد.

امام جمعه قم یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی به جای دروغ پردازی و تخریب تلاش کنند از برنامه ها با مردم سخن بگویند. دادن وعده های دروغ و غیرعملی به مردم برای مردم قابل تشخیص است و فریب این دروغ ها را نمی خورند، دستگاه های نظارتی نیز نباید بگذارند عده ای با دادن این وعده های غیرعملی رای مردم را بربایند.

او به راه های شناخت کاندیداهای اصلح اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه کاندیدا از چه جریانی خود را معرفی کرده برای شناخت او مفید است، همچنین نوع فرد و جریان حمایت کننده نیز مشخص می کند که کاندیدا با چه هدفی وارد انتخابات شده است.

سعیدی با بیان اینکه کاندیدایی که از طرف قاتلان سردار سلیمانی حمایت می شوند، در زباله دان ها جای دارند، ابراز کرد: حق این افراد تصاحب کرسی مقدس مجلس نیست و مردم آن ها را به زباله دان ها هدایت خواهند کرد.

او با بیان اینکه قم در روایات به عنوان آشیانه اهلبیت(ع) معرفی شده، اضافه کرد: سراسر شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) است، در کلام اولیای الهی و بزرگان از قم با عنوان دارالمومنین یاد شده است.

امام جمعه قم با برشماری دیگر ویژگی های شهر قم تصریح کرد: مراجع تقلید خط قرمز ما محسوب می شوند و هیچ کس اجازه عبور از این خط قرمز را ندارد؛ با این اوصافی که از قم رفت، همه ساکنان و مسئولان و دستگاه های این استان باید این حریم را بشناسند و حق آن را ادا کنند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قلندر
    0

    این همه فداکاری کردیم حالا میفرماید سزایش فلاکت است ما خط قرمزمان اول مردم دوم مردم سوم اقتصاد خوب است و کسی به گفته امام که ولی نعمتهای همه مسعولانند بالاتر از ملت نیست.شکمتان سیر بچه‌هاتون با بادیگارد دو تابعیتی حق دارید مردم را نامحرم بدانید.یه سینه سوخته جانبازجانبازبسیجی خیر ندیده هستم زنده باد آیتالله طالقانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها