ادامه سریال‌سوزی در سیما/ شبکه «یک» ناگهان متوجه «انتخابات» شد!

شبکه یک سیما در چند ماه اخیر برنامه‌ریزی مناسبی برای پخش سریال‌هایش نداشته و حذف ناگهانی سریال «پرگار» از کنداکتور، تازه‌ترین نمونه برای این مدعا است.

ادامه سریال‌سوزی در سیما/ شبکه «یک» ناگهان متوجه «انتخابات» شد!

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر ، یکی از چالش‌های همیشگی تلویزیون فقدان برنامه‌ریزی‌های منسجم نسبت به رویدادها و اتفاقات است. رویدادهایی که فقط به اتفاقات یک باره و ناگهانی مثل سیل و زلزله و بحران‌های انسانی مربوط نمی‌شود و اخیراً‌ حتی مناسبت‌های تقویمی و رویدادهای از پیش تعیین شده نیز می‌تواند برنامه‌های روتین شبکه‌ها را تحت الشعاع قرار دهد!

تغییر ناگهانی آنتن در رویدادهای از پیش تعیین شده

نمونه‌ای از این دست تغییر برنامه‌های ناگهاننی بارها دیده شده که یک باره اغییرات کنداکتور پخش یک شبکه، درست در آخرین لحظات و در حد یک زیرنویس اطلاع‌رسانی شده‌است.

نمونه اخیر این اتفاق به پخش سریال شبکه یک سیما برمی‌گردد که علی‌رغم اطلاع رسانی اولیه برای پخش آن از روز شنبه 26 بهمن، به‌فاصله یک روز بعد خبر رسید که به دلیل انتخابات پخش این سریال به تعویق افتاده است!

این درحالی است که طبیعتاً‌ صداوسیما چندین ماه است در جریان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قرار دارد و حتی چندین ماه پیش ستاد انتخاباتی‌ای به همین منظور در صداوسیما تشکیل شد. بنابراین با چنین رویکردی کمتر باید شاهد اتفاقات ناگهانی و یک باره در تلویزیون می‌بودیم.

طی این اطلاع رسانی که به سریال «پرگار» با نام قبلی «آسمان هوای باران دارد» مربوط می‌شد، پخش آن تا سال آینده به تعویق افتاده‌است.

سریال «پرگار» حدود دو سال پیش به کارگردانی شهرام شاه حسینی کلید خورد، با این حال طی فرایند تولید آن وقفه‌هایی نیز بوجود آمد که یکی از این وقفه‌ها تا سه ماه به طول انجامید. بعد از اتمام تصویربرداری نیز سریال چندین بار در کنداکتور پخش قرار گرفت که حتی یک بار برای پخش از شبکه یک، در مهرماه سال ۹۷ درباره آن اطلاع رسانی هم شد!

اطلاع‌رسانی اولیه برای پخش از ۲۶ بهمن

«پرگار» از ابتدای امسال نیز چندین بار در نوبت پخش قرار گرفت و آخرین بار روز چهارشنبه ۲۳ بهمن اعلام شد که قرار است این سریال از ۲۶ بهمن روی آنتن شبکه یک سیما برود اما درست یک روز بعد طی خبر دیگری اعلام شد به دلیل انتخابات برنامه دیگری جایگزین آن شده است.

در این خبر که با روتیتر «آرایش انتخاباتی شبکه یک» نسبت به آن اطلاع‌رسانی شده، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما بیان کرده است که «با توجه به ماموریت و هویت ملی شبکه یک سیما، باکس ساعت ۲۲ این شبکه از شنبه ۲۶ بهمن تا ۳ اسفند به برنامه انتخاباتی «خیابان ایران» اختصاص یافته است، بنابر این سریال «پرگار» در فرصت مناسب دیگری پخش خواهد شد.»

اطلاع‌رسانی مجدد برای تعویق پخش تا تابستان

الماسی همچنین درباره زمان پخش این سریال اظهار کرده است: «پس از انتخابات تا نوروز عملاً ۲۰ روز بیشتر نمی‌ماند در حالی که سریال پرگار ۳۰ قسمت است. به همین علت فصل دوم سریال «سرگذشت» در ۲۰ قسمت در این ایام پخش می‌شود و سریال ۳۰ قسمتی پرگار ان شاء الله به ایام تابستان منتقل خواهد شد.»

شبکه یک سیما در چند ماه اخیر برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای پخش سریال نداشته است مورد دیگر پخش سریال «سرگذشت» است که اگرچه با نام «محکومین ۲» طی فرایند تصویب سریال و تولید کلید خورد و به تصویربرداری رسید اما روی آنتن یک باره نه تنها نام آن به «سرگذشت» تغییر کرد که همین فصل هم به دو فصل دیگر تقسیم شد و حالا قرار است فصل دوم از سریال «سرگذشت» یا درواقع «محکومین ۲» با یک فاصله یک ماهه از فصل اول «سرگذشت» و همچنین فاصله‌ای دو ساله نسبت به فصل اول خود سریال «محکومین» که سال ۹۶ پخش شد، روی آنتن برود.

این نبود برنامه‌ریزی هم به سریال‌سوزی‌های پی‌درپی برای سازمان صداوسیما که همیشه با بحران مالی مواجه بوده و سریال‌ها را با وجود این بحران‌ها به تولید می‌رساند، منجر می‌شود و هم اعتبار رسانه ملی را به عنوان یک سازمان منسجم، منظم و کلان زیر سوال می‌برد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها